InfoNu.nl > Huis en Tuin > Wonen > Babykamers vergelijken en kopen

Babykamers vergelijken en kopen

Babykamers zijn er in strak hoogglans MDF tot romantisch wit of stoer sloophout. De basis van een complete babykamer bestaat meestal uit een bedje, een commode en een kledingkast. Uiteraard zijn er grote verschillen in kwaliteit en prijs tussen de verschillende babykamers. Het grote voordeel van een complete babykamer is dat de meubels mooi bij elkaar passen, zowel qua stijl als qua kleur. Bovendien kun je een hoop geld besparen als je de babymeubels als complete babykamer koopt in plaats van los.
Hieronder vind je een aantal suggesties en tips die het vergelijken en kopen van de babykamer makkelijker kunnen maken.

Wat kost een babykamer

Reken voor een driedelige set babymeubels – babybedje, commode en kledingkast – op minimaal € 500. Afhankelijk van o.a. het merk, de winkel en het materiaal kunnen de prijzen voor babykamers oplopen tot € 1500 of zelfs meer.
Aspecten die de babykamer duurder maken zijn:

  • extra accessoires zoals een box, plankje, kapstok, speelgoed etc. De totaalprijs van de babykamer gaat omhoog, maar je krijgt dan ook meer
  • Materialen, luxe afwerkingen of een bepaald merk. In de meeste grote babywarenhuizen vind je goedkopere en duurdere merken
  • Extra kosten voor thuisbezorgen, monteren en/of garantie. Bij sommige babykamers is dit in de prijs inbegrepen, bij andere niet.

Babykamers vergelijken

Als je op internet, in een folder of in een babywinkel / babywarenhuis een snelle vergelijking maakt, lijken veel babykamers sterk op elkaar. Behalve dat ze allemaal een babybed, commode en kledingkast als basis hebben, lijken de verschillende modellen ook nog eens op elkaar qua materialen en kleur. Hieronder enkele punten waarop je – behalve ‘wat vind ik mooi’ en ‘wat wil ik betalen’ - toch onderscheid tussen babykamers kunt maken.

  • de grootte en indeling van de kledingkast. De hoogte van de kledingkast varieert van 160 tot 200 cm, de breedte van 80 tot 140 cm. Een grotere kast neemt meer ruimte in, maar heeft als voordeel dat je er meer kleertjes in kwijt kunt.
  • De breedte en indeling van de commode. De breedte van de commodes van babykamers varieert van 90 tot 125 cm. Op een grotere commode heb je naast het babykussen nog ruimte voor luiers, doekjes etc.
  • De mogelijkheid om de babykamer uit te breiden met bijpassende meubels en accessoires, zoals een box, een extra kast, planken, een spiegel, een stoel etc.

Waar koop je een babykamer

Er zijn in Nederland een aantal ketens van babywarenhuizen, die elk een aantal grote winkels verspreid over (een deel van ) het land hebben. In elk babywarenhuis vindt u verschillende modellen babykamers. Ook bij sommige ‘gewone’ meubelzaken vind je babymeubels, soms los, maar soms ook als set. Uiteraard kun je ook via internet een babykamer kopen. Sommige online babywinkels geven korting als je een babykamer online koopt.
Gerelateerde artikelen
Wat kost een baby?Wat kost een baby?Een baby krijgen is een mooie en ingrijpende gebeurtenis in het leven. Het gezin bevat na de geboorte één persoon meer.…
De babyuitzet, hoeft niet zo duur te zijnDe babyuitzet, hoeft niet zo duur te zijnAls je het financieel niet zo breed hebt, en je verwacht een kindje. Dan kan je als aanstaande ouders wel eens flink met…
Hoe maak je een raamschildering?Hoe maak je een raamschildering?Schilderingen op ramen verschijnen vooral in de decembermaand. Vooral op scholen worden de ramen vaak in een bepaald the…
Kleuren in de babykamerKleuren in de babykamerDe babykamer inrichten wordt gezien als een leuke activiteit, maar kan ook heel lastig zijn. Want: welke kleuren kies je…
Negenmaandenbeurs: 21 - 25 februari 2018Negenmaandenbeurs: 21 - 25 februari 2018De Negenmaandenbeurs is de beurs voor zwangere vrouwen en voor ouders van baby's. De Negenmaandenbeurs wordt ieder jaar…

Reageer op het artikel "Babykamers vergelijken en kopen"

Reactie

Jurgen Tempeliers, 01-10-2010 15:20 #1
Wij hebben onze beide babykamertjes online gekocht bij Amelion. 650 Eur voor bedje, kommode en kast. Zoals in het artikel reeds aangegeven, er zijn er goedkopere, en er zijn er duurdere. www.amelion.nl en ik dacht me te herinneren dat ze ook een belgisch (.be) site hebben. Vergeet niet om gratis kortingsbonnen aan te vragen, dan spaar je nog eens 10%.

Infoteur: Michielonline
Laatste update: 01-08-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Wonen
Reacties: 1
Schrijf mee!