InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Een luchtverfrisser die je blijft ruiken: Ambi Pur 3volution

Een luchtverfrisser die je blijft ruiken: Ambi Pur 3volution

Een luchtverfrisser die je blijft ruiken: Ambi Pur 3volution De meeste mensen houden niet van vieze luchtjes in huis. De Ambi Pur 3volution is een luchtverfrisser die je blijft ruiken, elke vijfenveertig minuten een andere geur. De nieuwe techniek zorgt ervoor dat onaangename luchtjes worden geneutraliseerd in plaats van gemaskeerd. Je kunt kiezen voor vijf startsets en zes navulsets.

Inhoud artikel

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Geur

Geur roept een sterke emotie op omdat ons ruikzintuig in directe verbinding staat met het limbisch systeem in onze hersenen. In dit deel worden onze emoties en herinneringen vastgelegd.

Ambi Pur, een stukje geschiedenis

In 1958 ontwikkelde de Spanjaard Javier Merelo de Barberá Sanroma de eerste Ambi Pur luchtverfrisser. Hij kwam op het idee omdat hij altijd last had van de geur van paella in zijn huis. Het geurtje zat in een flesje waaruit je enkele druppels op je bank moest laten vallen om het te laten verspreiden. In de jaren zeventig werd het Spaanse Ambi Pur gekocht door een bedrijf in de Verenigde Staten. Het merk veroverde de Amerikaanse markt. In 1992 werd de elektrische luchtverfrisser ontwikkeld, dit was de doorbraak voor Ambi Pur. Het assortiment werd uitgebreid met vloeibare toiletblokken en geurtjes voor in de auto. In 2006 volgde een nieuwe doorbraak: de 3volution. Miljoenen mensen gebruiken dagelijks Ambi Pur om de ruimtes waarin ze verkeren zoals huis, auto, slaapkamer en badkamer lekker te laten ruiken.

Onderdelen en werking Ambi Pur 3volution

Als je de Ambi Pur 3volution uit de verpakking haalt dan vind je twee onderdelen:
  1. Een houder met een stekker
  2. Een patroon met drie verschillende geuren

Voordat je het patroon in de houder stopt, verwijder je de dopjes. Klik daarna het patroon in de houder. De ‘gevulde’ houder kun je nu met de stekker in het stopcontact steken. Aan de zijkant van de 3volution vind je een grijs knopje dat je heen en weer kunt schuiven. Je kunt kiezen uit drie standen: stand een zorgt voor een subtiele geur, stand drie geeft een intenser aroma af. De houder van de 3volution zorgt voor de geurverspreiding. Door verhitting van het parfum ontstaat er een egale verspreiding. De geuren uit de patroon vervliegen niet. Bewaar de dopjes die je hebt verwijderd goed, als je de 3volution ergens mee naar toe wilt nemen kun je het patroon er uithalen en de dopjes erop doen.

De gebruiksduur van de 3volution wordt bepaald door de stand van het grijze knopje.
Gebruik je de 3volution twaalf uur per dag dan gaat hij in de middelste stand negentig dagen mee.
Gebruik je de 3volution vierentwintig uur per dag dan zal je zestig dagen lang van de geuren kunnen genieten.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Unieke Reactive Aldehyde-technologie

De Ambi Pur 3voluation vervangt een luchtje in je huis in plaats van deze te markeren. Dit komt door de unieke Reactive Aldehyde-technologie. Deze technologie zorgt ervoor dat moleculen die een vieze geur veroorzaken ‘gevangen’ worden door moleculen die lekker ruiken. De 3volution verwarmt om de vijfenveertig minuten de hals van een van de drie flesjes. Hierdoor kan de parfum zich verspreiden over de ruimte. Hoe hoger de stand van de houder, hoe intenser is de geur.

Waarom blijf je de Ambi Pur 3volution ruiken?

Je neus is na ongeveer vijfenveertig minuten gewend aan een geur. Je ruikt hem dan pas weer als je even weg bent geweest en weer terug komt. Daarom heeft de 3volution één hoofdgeur die elke vijfenveertig minuten een andere geurnuance verspreidt. Je neus raakt hierdoor niet gewend aan het luchtje en het blijft altijd heerlijk ruiken.

Zijn de geuren chemisch?

De geuren zijn gebaseerd op wat je in de natuur tegenkomt en ruikt. Het verspreiden van de geur gebeurt door verhitting, een synthetisch proces.

Stroomverbruik

Het stroomverbruik dat nodig is voor de verspreiding van het parfum is twee watt. Dat is minder dan het rode stand-by lampje van een televisie verbruikt per jaar.

Vijf geurthema’s

  • Fresh New Day: de geur van pas gemaaid gras, een fris ochtendbriesje en openstaande deuren
  • Japan Essence: de kruidachtige geur van traditioneel Japanse Tatamimatten, het aroma van Jasmijntheebladeren en Japanse tuinen in bloei
  • Heavenly Flowers: de geur van delicate rozen, fluwelen bloemblaadjes en wilde orchideeën
  • Oriental Dreams: de geur van wierook, kruiden en bamboe
  • Relaxing Countryside: de geur van lavendelvelden, kruidenthee en het nemen van een kalmerend bad

Zes Ambi Pur 3volution-navullingen

  • Relaxing Countryside
  • Eucalyptus and Rosemary
  • Puresse Cotton
  • Arctic Glacier (de geuren van een winterochtend)
  • Fresh New Day
  • Japan Essence

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Waar kun je de Ambi Pur 3volution kopen?

  • Je kunt de Ambi Pur 3volution kopen bij Kruidvat, Blokker en alle bekende supermarkten vanaf half december 2011.
  • Online kun je de Ambi Pur 3volution bestellen bij truus.nl en albert.nl.

Wat betaal je voor de Ambi Pur 3volution?

De prijzen worden bepaald door de retailer, maar voor de Ambi Pur 3volutionstartset betaal je ongeveer 5,99 euro en voor de navulset 5,79 euro.

Mijn mening over de Ambi Pur 3volution

Ik ben een van de 5000 trnd-partners uit Nederland die de Ambi Pur 3volution geuren mag uitproberen en bekend mag maken. Een leuk product om uit te testen omdat de eerste indruk van een huis meer dan vijftig procent wordt bepaald door de geur. Mijn lievelingsgeur is lavendel, de houder waar deze geur in voorkomt (Relaxing Countryside) heb ik in de slaapkamer gebruikt. Een uur voor het slapengaan zet ik de houder in het stopcontact, een heerlijke geur die bij ons voor een relaxte nachtrust zorgt. Het uurtje is ruim voldoende om de geur tot de volgende ochtend waar te nemen. Mijn kinderen kunnen een fijne geur ook waarderen, mijn jongste koos voor Japan Essence. Zo heeft iedere zijn eigen voorkeur. Voor gemeenschappelijke ruimtes kun je kijken naar een geur die alle huisgenoten kunnen waarderen, bij ons Oriental Dreams: wierook, kruiden en bamboe. In de woonkamer rook ik de geur minder goed dan in slaapvertrekken. Ik vind het product een aanrader.
Gerelateerde artikelen
Rooklucht verwijderen uit huisAls er veel gerookt is in een huis of auto ontstaat er een onaangename rooklucht die zich nestelt in alle hoeken en gate…
Luchtverfrissers: geuren en uitvoeringen naar ieders wensLuchtverfrissers: geuren en uitvoeringen naar ieders wensEen luchtverfrisser is bedoeld om in huis eventuele onaangename luchtjes te verdoezelen. Door het verspreiden van een ge…
Hoe fris zijn luchtverfrissers?Hoe fris zijn luchtverfrissers?Voorheen werden luchtverfrissers alleen gebruikt in toiletten om nare luchtjes te verdrijven. Tegenwoordig wordt het ook…
Home scents: de luxe nieuwe generatie huisgeurenHome scents: de luxe nieuwe generatie huisgeurenOoit was er de luchtverfrisser voor het kleinste kamertje. Toen was er de geur bedoeld om nare luchtjes in de huiskamer…
Lavendel of Lavandula - een veelzijdig kruidEen van de bekendste kruiden, met name vanwege de aangename geur, is lavendel. Lavendel is afgeleid van het Latijnse woo…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Trnd projectboek
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 3: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Een luchtverfrisser die je blijft ruiken: Ambi Pur 3volution"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 23-06-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!