InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Huis kopen in Amerika

Huis kopen in Amerika

Huis kopen in Amerika Amerika is een prachtig land en staat bekend om de grote steden, de schitterende natuur en de bijzondere mentaliteit. Veel mensen willen graag een huis kopen in Amerika, bijvoorbeeld een vakantiehuis of juist om te emigreren. Wil jij ook een woning in Amerika? Dan zijn er bepaalde zaken waar je aan moet denken.

De Verenigde Staten

Amerika is een land waar ze alles hebben: mooie natuurparken, enorme steden en bijzondere mensen. Er zijn nog veel plekken puur, waar nog maar weinig mensen zijn en ook heeft het land schitterende bezienswaardigheden. Zo heb je het Westen, met mooie natuurgebieden als Yosemite National Park en vind je in het oosten enorme steden zoals New York. Een droomland waar iedereen wel iets kan vinden dat hem of haar aanstaat. Veel mensen dromen dan ook van een huis in Amerika.

Een huis kopen in Amerika

Wil je een huis kopen in de Verenigde Staten? Zorg dan dat je geïnformeerd bent over de vele mogelijkheden. Houd er rekening mee dat elke Staat vaak andere regels kent. Zorg dus dat je weet hoe het zit met de regels in de Staat waar jij een woning wilt kopen. Bedenk je ook hoe het zit met de voorzieningen in de buurt. Soms moet je uren rijden om bij een supermarkt te komen. Praktisch is het niet, maar je zit dan vaak wel weer midden in de natuur. Voor vakantiewoningen zijn er speciale vakantiehuizen in parken, met talloze faciliteiten aanwezig.

Visum of een greencard?

Wil je echt gaan emigreren naar Amerika? Dan is het verstandig te wachten met het kopen van een huis voordat je een visum of greencard hebt. Dit is namelijk niet gemakkelijk te krijgen en kan soms jaren in beslag nemen. Er worden niet veel greencards uitgereikt en vaak moet je een gegronde reden hebben om het land in te mogen. Om een greencard te krijgen moet je die stappen doorgaan. Namelijk:
  • De immigratiedienst moet je aanvraag goedkeuren
  • Het ministerie van buitenlandse zaken moet je een visumnummer toewijzen
  • Je zult je status naar permanent resident moeten veranderen

Loterij voor een visum

Je kunt geluk hebben en toch nog een greencard toegewezen krijgen, bijvoorbeeld wanneer je meedoet aan de loterij. Deze vindt elk jaar plaats. Er worden dan 5.000 extra greencards vergeven. Meedoen kan door je op te geven en vijftig dollar te betalen.

Sneller een visum krijgen

Veel mensen krijgen geen visum omdat ze gegevens invullen die niet kloppen. Zorg dus dat je alles goed invult en eventuele wijzigingen meteen doorgeeft. Zorg tevens dat je niets illegaals doet: ook dit kan ervoor zorgen dat je geen visum krijgt.

Koopproces

Heb je en visum gekregen of wil je een vakantiehuis kopen? Dan begint het proces voor het kopen van een woning in Amerika. Er zijn makkelijk kranten te vinden met koopwoningen en ook zijn er websites waar je het aanbod kan zien. In de kranten en op de websites krijg je ook alle informatie over de procedure. Het koopproces kan per Staat erg verschillend zijn, maar meestal moet je sowieso rond de tafel met een makelaar en een notaris. Het koopproces is vaak vergelijkbaar met dat in Nederland.

Dollarkoers

Houd de dollarkoers altijd in de gaten als je een woning gaat kopen in Amerika. Wanneer de dollar laag is vergeleken met de euro, is het een goed moment om een huis te kopen.

Financieel adviseur

Als je niet veel weet over het koopproces in Amerika en extra hulp kunt gebruiken, kun je een financieel adviseur inschakelen. Hij of zij kan je helpen met het kopen van een woning en voorkomt dat je in de valkuilen trapt. Het kan namelijk best lastig zijn om te weten waar je op moet letten, zeker omdat er in Amerika weer veel andere regels gelden.

Boeken over emigreren naar Amerika

Er zijn verschillende boeken op de markt vol met tips over het emigreren naar de Verenigde Staten. Er zijn enkele Engelstalige boeken die je kunt gebruiken. Een handig Nederlandstalig boek is ‘Emigreren kun je leren’. Dit boek is geschikt voor iedereen die aan emigreren denkt en graag. Het boek beantwoordt diverse vragen en problemen waar je tegenaan kunt lopen, zoals bijvoorbeeld het krijgen van een baan en het kopen van een huis.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vakantiehuis in Frankrijk kopenVakantiehuis in Frankrijk kopenFrankrijk. We gaan er graag heen op vakantie vanwege de mooie bezienswaardigheden, het lekkere eten en de ontspannen sfe…
Een vakantiehuis kopen als investeringGeld investeren in een vakantiehuis kan een flink rendement opleveren, maar u moet wel goed weten waar u aan begint. U m…
Verdienen op je tweede huisVerdienen op je tweede huisWanneer je tegenwoordig een tweede huis wil kopen mag je de hypotheekrente niet meer van je belasting aftrekken in tegen…
Woning kopen voor kindAls ouder kunt u uw kind financieel ondersteunen bij het kopen van een woning, bijvoorbeeld door te schenken, borg te st…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia
  • Allesamerika.nl
  • Bol.com

Reageer op het artikel "Huis kopen in Amerika"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 08-02-2012
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Special: Amerika
Schrijf mee!