InfoNu.nl > Huis en Tuin > Doe het zelf > Bescherm uw rug: gebruik een steekwagen

Bescherm uw rug: gebruik een steekwagen

Door gebruik te maken van een steekwagen beschermt u uw rug. Niet iedere steekwagen heeft dezelfde maximale belasting. Sommige steekwagens hebben een maximale belasting van onder de 100 kilo, terwijl andere steekwagens een maximale belasting hebben tot ver boven de 200 kilo. Er zijn veel verschillende soorten steekwagens. Naast de normale steekwagens zijn er ook opvouwbare steekwagens en steekwagens die in hoogte instelbaar zijn. Een groot voordeel aan een opvouwbare steekwagen is dat deze gemakkelijk mee te nemen is een auto of bestelwagen. Er zijn veel winkels waar u een steekwagen kan kopen. Ook veel bouwmarkten verkopen steekwagens. Bij het aanschaffen van een steekwagen is het belangrijk om goed te kijken naar de hoogte van de steekwagen. Immers, indien u bijvoorbeeld lang bent zal een normale steekwagen wellicht te laag zijn. Indien u niet zelf een steekwagen wilt aanschaffen, kunt u er natuurlijk ook voor kiezen om een steekwagen te huren. Wij raden u aan kom goed te kijken naar de eigenschappen van de steekwagen, alvorens u de steekwagen daadwerkelijk gaat kopen.

Opvouwbare steekwagen

Een normale steekwagen is vanwege haar omvang vaak lastig te vervoeren. Gelukkig zijn er tegenwoordig opvouwbare steekwagens. Een opvouwbare steekwagen kunt u inklappen tot een klein pakket. U kunt een opvouwbare steekwagen dan ook gemakkelijk meenemen in uw auto of bestelwagen. Meestal zijn opvouwbare steekwagens van aluminium gemaakt, waardoor ze ook nog eens heel licht zijn. Een nadeel aan opvouwbare steekwagens is dat het maximale laadvermogen vaak aanzienlijk lager is dan bij een normale steekwagen. Het is dan ook belangrijk om bij de aanschaf van een opvouwbare steekwagen goed te kijken naar het maximale laadvermogen. Andere belangrijke eigenschappen van een opvouwbare steekwagen zijn de schepdiepte en schepbreedte. U wilt namelijk natuurlijk niet dat het tiloppervlak van de steekwagen te klein.

Steekwagen kopen: waar op letten?

Niet iedere steekwagen is hetzelfde. Het is dan ook erg belangrijk om bij de aankoop van een steekwagen goed te letten op een aantal dingen. Zo verschilt het maximale laadgewicht heel erg tussen de verschillende steekwagens. Ook het materiaal van de steekwagens verschillen. De meeste steekwagens worden gemaakt van staal. Er zijn echter ook steekwagens die van andere materialen worden gemaakt, waaronder aluminium. Naast normale steekwagens zijn er ook opvouwbare of inklapbare steekwagens. Deze steekwagens kunt u eenvoudig meenemen, omdat u de steekwagen kan inklappen tot een klein pakketje. Opvouwbare steekwagens zijn meestal gemaakt van aluminium, waardoor ze ook erg licht zijn. Een ander belangrijke eigenschap van een steekwagen is de schepdiepte en schepbreedte. U wilt immers natuurlijk wel dat de steekwagen groot genoeg is voor de dingen die u ermee wilt verplaatsen.

Waar kunt u een steekwagen kopen?

Er zijn een heleboel winkels waar u een steekwagen kan kopen. Ook op internet zijn er een groot aantal webwinkels die steekwagens verkopen. Ook bij de meeste bouwmarkten kunt u terecht voor een steekwagen. De prijzen van steekwagens verschillen heel erg. Dit komt onder andere door de verschillende eigenschappen. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan het maximale laadvermogen, dat niet bij iedere steekwagen hetzelfde is. Over het algemeen hebben de wat duurdere steekwagens een hoger maximaal laadvermogen. Ook de prijzen tussen de verschillende winkels verschillen erg, daarom raden wij u aan de prijzen bij een aantal verschillende winkels te vergelijken alvorens u een steekwagen koopt.

Steekwagen huren

In plaats van een steekwagen kopen, kunt u natuurlijk ook een steekwagen huren. Zo kan het bijvoorbeeld handig zijn om voor een verhuizing een steekwagen te huren. Indien u spullen naar of van een verdieping moet halen, kan het verstandig zijn om een steekwagen te huren met meerdere wielen, die geschikt is voor trappen. Er zijn diverse verhuurbedrijven waar u een steekwagen kan huren. De prijzen verschillen behoorlijk tussen de verschillende verhuurbedrijven. Daarom is het aan te raden om de prijzen van verschillende verhuurbedrijven te vergelijken alvorens u een steekwagen gaat huren. Het is ook belangrijk om goed te controleren wat het maximale laadgewicht is van de steekwagen, zodat u zeker weet dat de steekkar geschikt is voor de spullen die u ermee wilt verplaatsen.
© 2012 - 2019 Schrijver50, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Koelkast vervoeren  Waar moet je op letten?Koelkast vervoeren Waar moet je op letten?Bij een verhuizing moet je rekening houden met het vervoeren van zware apparaten zoals een koelkast. Een koelkast vervoe…
Modellen en uitvoeringen van scootmobielsZoveel gebruikers, zoveel wensen, zoveel modellen en uitvoeringen scootmobiels. U kunt het bijna zo gek niet bedenken of…
Rollator kopen of huren, voor- en nadelenRollator kopen of huren, voor- en nadelenOuder worden komt met gebreken, en vroeg of laat heeft menigeen een rollator nodig. Niet alleen ouderen maken gebruik va…

Reageer op het artikel "Bescherm uw rug: gebruik een steekwagen"

Infoteur: Schrijver50
Gepubliceerd: 01-12-2012
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Doe het zelf
Schrijf mee!