InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Huis onverkoopbaar? Begraaf Sint Jozef

Huis onverkoopbaar? Begraaf Sint Jozef

Sinds de huizenmarkt in 2008 is ingestort is het lastig om een huis te verkopen. Veel huizen staan al jaren in de verkoop en krijgen soms geen eens kijkers. Er is een ritueel wat uitgevoerd kan worden bij onverkoopbare huizen. Begraaf in de tuin een Sint Jozef beeldje onderste boven met zijn hoofd in het zand en zijn gezicht naar de deur. Indien er geen tuin is kan dit in een bloembak worden gedaan.

Wat is het Sint Jozef ritueel?

Begraaf een Sint Jozef beeldje in de tuin voor je huis, het liefst richting de deur. Indien iemand geen tuin heeft, kan Sint Jozef in een bloembak worden begraven en deze bloembak moet naast de deur worden gezet. Met een Sint Jozef beeldje wordt de timmerman, verloofde van Maria en pleegvader van Jezus bedoeld. De heilige Jozef is patroonheilige van huizenbezitters en het huisgezin, alleen hij mag zijn krachten aanroepen om mensen te helpen met onverkoopbare huizen. Net als over Boeddhabeelden zeggen sommigen dat een Sint Jozef beeldje alleen geluk brengt als je het van een ander krijgt.

Geschiedenis van het Sint Jozef ritueel

De Heilige Theresia van Avila is de grondlegster van dit ritueel. In de 16e eeuw had ze een afbeelding van Sint Jozef begraven omdat ze land voor kloosters nodig had. Ze bad de Sint Jozef om haar wensen te verhoren en deze werden gehoord. Het ritueel had in de Verenigde Staten zijn doorbrak in 1990. Er zijn zelfs makelaren in de Verenigde Staten die Sint Jozef beeldjes en handleidingen verkopen. Sinds de huizenmarkt in Nederland in 2008 is ingestort, is het ook bekend geworden in Nederland. Het is geen officieel katholiek gebruik en het ritueel werkt ook bij niet katholieke personen. Voor een heilige krijgt hij wel een respectloze behandeling door op zijn kop in de tuin te worden begraven. Dit komt door middeleeuwse tradities. Volgens middeleeuwse tradities mogen heiligen best onder druk worden gezet, zodat ze hun best voor je doen.

Hoe wordt het Sint Jozef ritueel uitgevoerd?

Het beeldje moet ondersteboven met zijn gezicht naar het huis toe worden begraven. Alleen zijn hoofd moet in het zand staan, de rest van zijn lichaam steekt uit de grond.

Voor de een is het ritueel klaar wanneer het beeldje begraven is en de ander doet er meer moeite voor om het ritueel te laten slagen. Deze mensen steken een noveenkaars aan en bidden minimaal één keer per dag het volgende gebed.

Heilige Sint Jozef, breng een geschikte koper naar ons huis.
Laat de verkoop snel en eerlijk zijn in duet.
O Heilige Jozef, antwoord mijn gebed.
Amen.

Het einde van het Sint Jozef ritueel

Het is mogelijk dat na het doen van dit ritueel binnen 3 maanden het huis is verkocht, maar dit is geen garantie, het is ook mogelijk dat het ritueel niet werkt. Wanneer het huis is verkocht, wordt het beeldje uit de tuin gehaald en kan het als dank in het nieuwe huis worden gezet. Ook kan het beeldje aan iemand anders worden doorgegeven die zijn huis ook niet verkocht krijgt, het is goed mogelijk dat het beeldje weer succes oplevert.
Gerelateerde artikelen
Joodse Bijbel: Jozef en zijn broersJoodse Bijbel: Jozef en zijn broersJozef is de favoriete zoon van Jakob. Dit wekt veel jaloezie op bij de andere broers. Ze gaan hem nog meer haten wanneer…
Joodse Bijbel: Jozef bij Potifar en in gevangenisJoodse Bijbel: Jozef bij Potifar en in gevangenisJozef belandt, nadat hij verkocht is door zijn broers aan slavenhandelaars, in Egypte. Hier wordt hij slaaf van Potifar.…
Joodse Bijbel: Jozef als bestuurder van EgypteJoodse Bijbel: Jozef als bestuurder van EgypteJozef komt vrij uit de gevangenis wanneer de Farao hem vraagt zijn dromen te verklaren. Met hulp van G'd vertelt Jozef w…
Graf van Jezus?Een aantal Canadese documentaire makers beweert dat ze het graf van Jezus zouden hebben gevonden. Het mag duidelijk zijn…
Bronnen en referenties
  • http://www.gestolengrootmoeder.nl/wordpress/huizen-verkopen-met-de-heilige-jozef/

Reageer op het artikel "Huis onverkoopbaar? Begraaf Sint Jozef"

Reacties

Verberne Joke, 08-12-2015 12:53 #2
Nadat mijn dochter haar huis 2,5 jaar te koop heeft gehad hebben we samen de Heilige Jozef ingegraven en de ALLER EERSTE KIJKER/KOPER heeft het huis gekocht.
Noem het toeval, ik weet het niet maar feit is wel dat vorige week de koop is getekend.
Ik ben heel blij voor haar maar ook voor de kopers want die krijgen iets heel moois terug voor hun investering.

Bart van Dal, 18-10-2014 21:32 #1
Op 21 juni (begin van de zomer) hebben wij 's avonds om 23.00 uur het beeldje van st. Jozef in onze tuin begraven.
op 23 juni kregen we van de makelaar door dat er een kijker kwam!
Nu, ruim 3 maanden later hebben we ons huis verkocht. We hebben echt gedaan wat er staat beschreven: 9 dagen noveen en elke morgen het gebedje opzeggen.
Jullie mogen het geloven of niet maar wij zijn weer eens het bewijs dat het werkt.
ST. Jozef bedankt voor jouw krachten aan ons gegeven, wij vergeten je niet meer, ons heel leven!

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 24-04-2014
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!