InfoNu.nl > Huis en Tuin > Creatief > Cadeautjes mooi inpakken tips en ideeën

Cadeautjes mooi inpakken tips en ideeën

Cadeautjes mooi inpakken tips en ideeën Een cadeau leuk inpakken kan voor sommige mensen een lastige taak zijn. Hoe pakken we het geschenk voor de begunstigende leuk in? Vaak laten we het, omdat het lekker makkelijk is, in de winkel inpakken. Het resultaat is vaak prima, maar toch kun je het zelf ook erg leuk maken. Wees creatief met het inpakken!

Verschillende manieren om iets in te pakken

We geven elkaar de meest uiteenlopende cadeaus, van flessen wijn tot autoís! Het inpakken ervan is soms lastig en we willen toch dat het er wel leuk uitziet. Inpakken doen we met papier, wat voor papier kunnen we zelf kiezen. Vaak is het papier van de winkel eentonig en bedrukt met het logo. Vind je dit niet mooi, vervang het dan! Het doet het cadeau vaak ten goede. Pakpapier kost niet veel en is makkelijk aan te komen. Kies het papier dat goed past bij degene die het krijgt, de waardering van het cadeau wordt hierdoor groter.

Hoe pakken we een cadeau met een rare vorm in?

We geven de meest uiteenlopende cadeautjes, met de meest uiteenlopende vormen. Omdat pakpapier meestal erg dun is kan het makkelijk scheuren. Een cadeautje met een rare vorm kan makkelijker worden ingepakt in een doosje. Dit zier er netter uit en het is stukken makkelijker in te pakken. Wil je een leuk effect? Pak het dan twee keer in. Een keer met normaal pakpapier en daarna nog een keer met een doorzichtig cellofaan. Maak het af met een leuk lint.

Een auto inpakken

Een auto inpakken doe je het beste met een groot lint. Hiervoor kun je stof kopen op de markt of bij een stoffenwinkel. Maak een grote strik om de auto voor een feestelijk uiterlijk.

Hoe kunnen we het lint voor het inpakken verfraaien?

Er zijn verschillende mogelijkheden om lint toe te passen bij het inpakken. Om een lint in volume toe te laten nemen of te laten krullen kun je gebruik maken van een schaar. Haal het lint langs de schaar, hierdoor gaat het krullen. Wil je dat het lint aan het eind splijt? Gebruik dan hiervoor de punt van de schaar en splijt het in tweeën of meerdere delen. Hierdoor ontstaat een vollere bos.

Wil je het cadeautje op een luxe manier inpakken? Kies dan voor stoffen lint, dit ziet er chique uit. Stoffen lint met ingeweven ijzerdraad laat zich extra makkelijk vormen.

Geen tijd om iets in te pakken?

Heb je weinig tijd, of wil je geen tijd besteden aan het inpakken? Dan zijn geschenktasjes een uitkomst. Deze papieren tasjes zien er feestelijk of zakelijk uit en bieden een goed alternatief op het inpakken. Ook zijn er speciale tasje voor flessen wijn verkrijgbaar.

Lelijke rand bij het inpakken

Om een mooie rechte rand te krijgen bij het inpakken vouw je de afgeknipte rand van het pakpapier eerst dubbel. Dit ziet er stukken fraaier uit dan de afgeknipte rand.

De hoeken van het pakketje zijn lelijk

De hoeken van een pakketje in pakken zijn vaak lastig. Om te zorgen dat ook dit er nietjes uitziet, knip je, voordat je het vouwt en met plakband vastzet, het overtollige papier weg. Overtollig papier ziet er over het algemeen lelijk uit.

Geen pakpapier in huis, wat nu?

Je hebt een cadeau, maar geen pakpapier. Een oude krant kan ook als inpakpapier dienen, beter iets dan niets! Verfraai het pakketje met wat lint of witte stroken papier.

Ik heb pakpapier over, wat kan ik ermee doen?

Heb je nog pakpapier over van het inpakken dan kun je dit gebruiken om een leuk ornement te vouwen om op het cadeautje te plakken. Boeken over vouwen en origami kunnen je hierbij helpen. Is het papier stevig dan kun je er ook lintje van knippen en deze krullen met een schaar. Er zijn genoeg mogelijkheden, wees creatief en geef geen standaard ingepakt cadeautje.
Gerelateerde artikelen
Waarom pakken we cadeaus in?Waarom pakken we cadeaus in?Als je erover nadenkt is het inpakken van cadeaus een rare bezigheid. Je stopt iets wat je weggeeft in papier en vervolg…
Knutselen voor vaderdagKnutselen voor vaderdagVaderdag komt er weer aan en wat is er leuker dan een zelfgemaakt cadeautje te kunnen geven aan papa.
Een cadeau mooi en netjes inpakken: informatie en tipsOp sites zoals Pinterest zijn plaatjes van de meest prachtig ingepakte cadeaus te vinden. Zou jij ook willen dat je zo m…
5 december en de pakjespieten5 december en de pakjespietenIeder jaar is het op vijf december pakjesavond en komt de Sint bij veel kinderen op bezoek met zijn Pieten om cadeautjes…
Gratis bestanden in- of uitpakken: 7-ZipGratis bestanden in- of uitpakken: 7-ZipGrote bestanden zoals foto's van hoge kwaliteit, presentaties met veel plaatjes of video's kunnen vaak niet als bijlage…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Cadeautjes mooi inpakken tips en ideeën"

Infoteur: Kropslavinken
Gepubliceerd: 11-09-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Creatief
Schrijf mee!