InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Zwangerschapscadeau geven, wat te kiezen?

Zwangerschapscadeau geven, wat te kiezen?

Zwangerschapscadeaus geven aan iemand die in blijde verwachting is wordt erg gewaardeerd. Maar wanneer geef je een zwangerschapscadeau? En wat geef je dan? Er zijn vele mogelijkheden waaruit je kunt kiezen. Zelf een luiertaart maken kan heel eenvoudig. Een luiertaart geef je vlak na de geboorte. Ook voor vaders en grootouders zijn er speciale cadeaus te koop om ze te feliciteren met de zwangerschap.

Zwanger en cadeaus

Als er iemand in je nabije omgeving zwanger is, dan kun je een leuk cadeau of een kleine attentie geven. Deze geste is een vorm van het feliciteren met de zwangerschap. Een cadeau kan voor de aanstaande moeder zijn, maar ook voor het ongeboren kindje. Vaak wordt de aanstaande vader vergeten. Daarom zijn er ook voor aanstaande vaders diverse leuke cadeautjes te koop om te geven.

Wanneer geef je een zwangerschapcadeau?

Als iemand in je kennissenkring zwanger is geworden dan heb je alle tijd om een leuk cadeau te bedenken. Gedurende de gehele zwangerschap, en na de geboorte, is het fantastisch om aandacht van vrienden en vriendinnen te krijgen. Voor de zwangere geldt dat haar complete leven op de kop zal staan. Niets is meer zoals het was, want er komt een kindje bij. Het meerdere keren geven van cadeautjes of kleine attenties wordt dan ook heel erg gewaardeerd. Het maakt dan ook niet uit wanneer je een cadeautje geeft.

Welke zwangerschapscadeaus zijn er?

Afhankelijk van het moment tijdens de zwangerschap kun je voor een bepaald cadeau kiezen om te geven. In het prille begin van de zwangerschap is het leuk om een zwangerschapskalender te geven. Ook boeken over het verloop van de zwangerschap en de groei van het ongeboren kindje zijn zeer gewaardeerde cadeaus. Is de aanstaande moeder bijna uitgerekend, dan kun je kiezen voor een leuk cadeaupakket voor de baby. Leuke baby kleertjes in kleine maten zijn geweldige cadeaus om te krijgen. Ook voor de aanstaande vader is het leuk om cadeaus te ontvangen.

Zelf een luiertaart maken

Als het kindje is geboren wordt vaak een luiertaart cadeau gegeven. Luiertaarten kun je kant-en-klaar in de winkel kopen, maar ook vrij eenvoudig zelf maken. Om een luiertaart te maken van drie lagen heb je het volgende nodig:
  • een mand
  • veertig luiers in de kleinste baby maat
  • voldoende elastieken (bijvoorbeeld haarbandjes)
  • een lang stuk lint in verschillende breedtes
  • baby spullen ter versiering (sokjes en dergelijke)
  • een item voor bovenop de luiertaart

Om te beginnen rol je alle luiers op en bind je er een mooi gekleurd elastiekje omheen. Als je alle veertig luiers heb opgerold dan kun je beginnen met het bouwen van de taart. Zet de opgerolde luiers rechtop in de mand zodat er een stevige laag ontstaat. Hier op bouw je de volgende laag, maar dan kleiner in diameter. Als laatste zet je de derde laag er op. Boven op de luiertaart kun je een mooie knuffel plaatsen. Over de hele taart heen kun je allerlei baby spullen leggen zoals sokjes, een mutsje, een speen en kleertjes. Voor een mooi cadeau effect kun je de hele taart nog inpakken in doorzichtige folie dat je afbindt met gekleurde linten.

Zwangerschapscadeaus voor grootouders

De nieuwe trotse grootouders kun je ook een cadeau geven. Vaak is een leuke kaart al voldoende om ze met hun nieuwe kleinkind te feliciteren. Er zijn ook speciale cadeaus te koop voor grootouders. Dit gaat van kleine attenties tot aan complete cadeaupakketten. Wil je het niet te gek maken kijk dan eens bij de slabbetjes met leuke opschriften.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Zwangerschapscadeau geven, wat te kiezen?"

Reactie

Sarah, 07-03-2018 14:15 #1
In de tekst staat dat cadeau's tijdens de zwangerschap altijd gewaardeerd worden en dat het niet uitmaakt wanneer je een cadeau geeft. Dat is absoluut niet waar. Zeker niet alle zwangeren vinden het prettig om voorafgaand aan de geboorte cadeaus te krijgen. Zwangeren die er traditioneel instaan, willen pas felicitaties of cadeaus ontvangen ná de geboorte. Dus als het kind gezond en wel is geboren. Een goede afloop van de zwangerschap is tenslotte niet vanzelfsprekend. Het is netjes om hier rekening mee te houden en eventueel te vragen of je mag feliciteren of een cadeau mag geven, of dat de zwangere hier liever voorzichtig mee is.

Infoteur: Jozzie
Gepubliceerd: 19-03-2012
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Reacties: 1
Schrijf mee!