InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Verhuur springkussen

Verhuur springkussen

Verhuur springkussen Een kinderfeest is pas echt leuk als er activiteiten bij zijn. Veel ouders nemen de kinderen mee naar een speeltuin of een andere plek waar ze zich kunnen vermaken. Maar een kinderfeestje thuis kan net zo leuk zijn. Zeker als je er de nodige activiteiten hebt, zoals bijvoorbeeld een springkussen. Hoe kun je een springkussen huren?

Springkussen huren

Er zijn veel internetbedrijven die een springkussen te huur aanbieden. Ook kun je vaak in advertenties in de krant bedrijven in de buurt vinden die dergelijke springkussens aanbieden. Sommige tuincentra bieden ook een springkussen aan, maar dat kun je niet altijd huren.

Ga echter niet zomaar een springkussen huren, maar bedenk wat leuk kan zijn voor de kinderen en wat echt nodig is. Zo is de maat van het springkussen van groot belang. Het moet zeker niet te klein zijn. Veel te groot is voor de kinderen wellicht leuk, maar de prijs zal hierdoor ook erg omhoog gaan. Ook kun je kiezen uit een overdekt of open springkussen. Bij een open springkussen heeft u als ouder een beter inzicht op de kinderen. Bij een overdekt springkussen is het voordeel dat het best kan gaan regenen en dus nat mag worden. Ook kunnen kinderen het vaak als spannend ervaren om op een overdekt springkussen te kunnen springen.

Springkasteel

Een kinderfeestje heeft vaak een thema. Het is dan natuurlijk nog veel leuker om het springkussen aan te passen aan het thema van het feestje. Zo heb je bijvoorbeeld springkastelen, die gebruikt kunnen worden bij een thema zoals ridders, of sprookjes. Natuurlijk zijn er nog veel meer themaspringkussens. De kinderen kunnen in een griezelhuis springen, in de mond van een man of in een springkussen met het circusthema. Meestal hoeft u voor een thema geen extra kosten te betalen. Vaak hebben bedrijven ook nog andere speeltoestellen die bij het gekozen thema passen.

Springkussens voor grote evenementen

Zijn er veel kinderen? Heeft u bijvoorbeeld een schooluitje georganiseerd waar u graag een springkussen wilt hebben? Dan is het wellicht beter om meerdere springkussens te huren. De kinderen moeten anders te lang op hun beurt wachten. Ook zijn er veel soortgelijke speeltoestellen, zoals een klautermuur of een baan die nat wordt gemaakt en waar over gegleden kan worden. Ook dit soort dingen kunt u gemakkelijk huren bij een bedrijf dat de springkussens aanbiedt. Vaak krijgt u korting als u meerdere toestellen bij één bedrijf huurt. Onderhandel hier dus zeker over!

Waar op letten?

Als u besluit een springkussen te huren, zijn er nog wat extra dingen waar u op moet letten. Is het bedrijf waar u wilt huren betrouwbaar? Hier kunt u gemakkelijk achter komen door eerst een afspraak te maken, alvorens ook maar enige toezegging te doen over het huren van het springkussen. Vraag ook altijd naar eventuele veiligheidsvoorschriften. En hoe zit het met schade? Moet u die zelf betalen of zit het risico bij de prijs inbegrepen? En viezigheid? Is het uw taak om het toestel schoon te maken alvorens u het weer terugbrengt, of doet het verhuurbedrijf dit voor u? Als u zelf niet veel verstand hebt van geldzaken, is het wellicht een goed idee iemand mee te nemen die dit wél heeft, zodat u nooit voor vreemde verrassingen komt te staan.
Gerelateerde artikelen
Skala - verhuur van apparatuurBij het bedrijf Skala kan men allerlei verschillende apparaten huren: tv's, computers, wasmachines, fietsen, enzovoort.
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Verhuur springkussen"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 11-06-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Schrijf mee!