InfoNu.nl > Huis en Tuin > Creatief > Surprise-ideeën Sinterklaas - Mooie Voorbeelden en Sjablonen

Surprise-ideeën Sinterklaas - Mooie Voorbeelden en Sjablonen

Surprise-ideeën Sinterklaas - Mooie Voorbeelden en Sjablonen Mooie surprises maken - Tips en knutsel-ideeën voor Sinterklaas. Prachtige surprises a.h.v. stap voor stap illustraties plus een sjabloon of mal. Creaties en creatieve knutsel-werkjes die er moeilijk uitzien, maar makkelijk te maken zijn (ook voor kinderen). Dierfiguren : een paard, duif of pauw van karton met papier-maché; ook hoe je papierpulp kunt maken van krantenpapier. Verder 2 dierenmaskers en mooie bouwplaten van een hond, kat, aap, leeuw, papegaai, panda en veel meer dierfiguren ! In Sinterklaasgedichten - Kant en Klare Sinterklaasrijmen &Tips kun je vele originele en mooie, gratis Sinterklaasgedichten vinden met diverse Tips. Kant en klaar rijmen, afgestemd op verschillende situaties, hobby’s en opvallende persoonlijkheidstrekken. En Sinterklaasrijmen die inhaken op het gekochte cadeautje en de Surprise die je hebt gemaakt.

Surprise ideeën Sinterklaas - Mooie Voorbeelden Sjablonen Bouwplaten van Dierfiguren

Ideetjes voor mooie Sinterklaassurprises. In dit artikel wordt het maken van verschillende dierfiguren -stap voor stap aan de hand van illustraties en voorbeelden- besproken. Ook zijn er diverse links naar prachtige dierenbouwplaten opgenomen.

Andere Sinterklaassurprises maken - Surprise-ideeën Voorbeelden Sjablonen en Tips

Surprises Figuren Allerlei. In Sinterklaas Surprises maken - Tips Surprise-ideeën en Voorbeelden, kun je leuke mensfiguren vinden met tips en voorbeelden van een Mannetje en een Vrouwtje, gemaakt van een plastic flacon (of een Zwarte Piet en een Sinterklaasfiguur op een flacon/fles). Verder een hele leuke Bloempottenpiet, twee Robots met een kant en klare sjabloon erbij, dus makkelijk om te maken. Ook kun je er leuke plaatjes van Sint en Piet vinden en een Sintsurprise: een Sinterklaasfiguur of pop, gemaakt van een keukenpapierrol en een Piet van karton die een handstand doet of die je omgekeerd als hangende piet of hangpiet kunt gebruiken.

Vieze Gekke Surprises. In Surprise maken - Vieze Leuke Gekke Sinterklaassurprises Tips vind je ideeën en surprise voorbeelden van zowel leuke Sinterklaassurprises als vieze, smerige surprises die makkelijk en snel te maken zijn. Leuke surprises als een voetbalveld, een kleine en grote voetbal, een tennisbaan met net en tennisbal, twee handen, eentje van gips en eentje van papier-mache, een toffe toffee van papier en karton of een mooie microfoon van een keukenrol en een bolletje. En dan natuurlijk de gekke, vieze, smerige surprises. Surprises voor een hilarisch en melig sfeertje, om te plagen of aparte trekjes van iemand aan de kaak te stellen. Gekke surprises zoals een ijsblok met een ingevroren cadeautje of smerige surprises zoals de plakkerige stroop met watten surprise. Of wat dacht je van een rollade, een drol of een poepluier; makkelijke en snelle surprises die je in een paar minuutjes klaar hebt! En misschien is een sexy ‘schunnige’ of erotische surprise van billen of borsten, gemaakt van papier-maché wel wat voor jou! Gelukkig is er ook nog een ‘vieze glibberige surprise van niveau’ te vinden, te weten hersenen van spaghetti, noedels of pasta. Surprises voor Pakjesavond, voor verschillende sfeertjes en persoonlijkheden en voor iedereen zit er wel een leuk ideetje tussen!

Snelle Surprises Sjablonen. In Surprise maken Sinterklaas - Snel Mooi Makkelijk - Sjablonen vind je voorbeelden, printbare sjablonen om makkelijk en snel toch leuke, mooie Sinterklaassurprises te maken. Zo vind je simpele voorbeeldsjablonen van een mijter en Zwarte Pietenmuts, een paard, waar je een trekfiguur van kunt maken en een paard met splitpennen. Twee stoomboten, waarvan eentje 3D en een kartonnen Zwarte Piet die je om een fles, koker of keukenrol kunt vouwen. Simpel te maken Sinterklaassurprises voor iedereen, die er toch mooi uitzien. Handig toch?

Combi Cadeautje - Surprise Tip. Hieronder vind je illustraties en voorbeelden van mooie surprises, die qua formaat niet al te groot zijn. Indien je het zonde vindt dat de surprise stukgemaakt wordt of als je cadeau te groot is en er niet in past, kun je altijd een soort plateau of sokkel onder de surprise maken, waar je het cadeautje instopt. Denk bijvoorbeeld aan een sigarenkistje of grote luciferdoos, bonbondoos of een schoenendoos, een doos waar een boek van de boekenclub of bol.com in heeft gezeten, een pakketjesdoos die je op het postkantoor kunt kopen etc. Pak de doos dan in papier van dezelfde kleur of sfeer als de surprise zelf. Ook kun je in, rond of op het dierfiguur iets maken (b.v. bij het paard teugels of een strik om de nek) met een briefje waarin staat waar het cadeautje te vinden is, dat je van tevoren op een bepaalde plek verstopt. Je kunt dit extra spannend maken door een aantal briefjes met een paar dichtregels of b.v. een rebus op, in of om de surprise te plakken of hangen met aanwijzingen die stap voor stap ontcijferd en gevolgd moeten worden.

Cadeautje in de Surprise Tips. Als je het cadeautje in de surprise wilt doen, moet je hier van tevoren rekening mee houden. In de onderstaande surprise voorbeelden houdt dit in dat je het in de basisvorm van papier of karton moet stoppen. Dit betekent wel dat de surprise gesloopt moet worden en dat vind je wellicht zonde. Wat ook een optie is (waarbij de surprise relatief heel blijft) is een 'luikje' snijden met een scherp hobbymes als de surprise van papier-mache helemaal klaar en gehard is. Je kunt het indien nodig met plakband (dubbelzijdig) of ook klitttenband bevestigen, zodat het na het openen van de surprise weer teruggeplakt kan worden. Pak het cadeautje dat in de surprise zit voor de zekerheid goed in een plastic zakje, stevig papier, meerdere papierlagen of bubbeltjesfolie e.d. om het te beschermen. Zeker als het tere, breekbare, kwetsbare presentjes betreft.

Surprise - Paard maken van Papier/Karton en Papier maché Stap voor Stap geïllustreerd

Benodigd Materiaal voor het Paard
Een vel dik tekenpapier of dun karton

Vier stokjes
Tubetje lijm (watervast)

Papier-maché - uitleg papier-maché maken methode 3
Verf - zie decoreren en verven van papier-maché

Fijn schuurpapier
Een Schaar

Formaat Paard. Maak het paard op de maat die je zelf wilt, maar denk ongeveer aan een vorm die dikker en langer is dan een closetrol (en dikker dan een keukenpapierrol). Je kunt ook wel een closetrol gebruiken, maar je krijgt dan wel een kleiner paardje of pony (ezel) met andere verhoudingen. Bij het paard dat je hier op de afbeelding ziet, is bewust gekozen voor een verhoudings-gewijs wat kleiner hoofd, om een enigszins abstracter beeld te krijgen. Zelf kun je natuurlijjk het hoofd wat groter maken.

Stappen om het paard te maken. Stap 1. Maak een cilindervorm (een rolletje) van het papier, zoals je op de eeerste afbeelding hieronder kunt zien (klik links voor een vergroting). Lijm dit rolletje goed dicht over de hele lengte. Stap 2. Maak -als de lijm droog is- een paar gaatjes onderaan de rol, waardoor je de stokjes steekt. Strijk bovenaan de stokjes een druppeltje lijm om ze aan de binnenkant goed vast te zetten tegen de cilinderwand.

Stap 1 t/m  4
Stap 1 t/m 4
Stap 5
Stap 5
Stap 6 a
Stap 6 a
Stap 3 - 4 Wanneer de stokjes goed vastzitten, maak je zes kegeltjes die je om de stokjes schuift. Vier gevouwen kegeltjes voor de poten, één die wat groter (langer) is gebruik je voor de hals en één die kleiner (korter) is voor het hoofd van het paard. Breng de kegeltjes aan, zoals op de illustratie links hiernaast is aangegeven. Stap 5. Lijm -als alle kegeltjes aan de romp zijn bevestigd- een paar reepjes papier op de naden van de kegeltjes (benen) en de romp om de verbindingen te verstevigen. Stap 6 a, b en c. Wanneer de basisvorm klaar en stevig is, kun je beginnen met het aanbrengen van eerst een laagje van stukjes papier en daarna een laag papier-maché. Hoe je dit maakt, staat stapsgewijs beschreven in Hoe maak je papier-maché ?

Stap 6 b
Stap 6 b
Stap 6 c
Stap 6 c
Bedek het hele figuur dus eerst met kleine stukjes papier, die je in de stijfseloplossing doopt tot je een laagje van ongeveer twee millimeter hebt. Stap 7. Wanneer deze laag bijna droog is, kun je er vervolgens een laagje papier-maché -van ongeveer drie millimeter papierpulp- op aanbrengen en daarin de vormen van het paard modelleren zoals de neus en oren, manen en de staart. Stap 8. Het toplaagje maak je van gesso; wat dit is en hoe je dit doet, kun je lezen onder Afwerking met gesso lijmlaag . Schuur nadat je dit laagje hebt aangebracht -als de papier-maché droog is- de oneffenheden glad met een stukje schuurpapier. Je kunt het figuur wat ruwer laten of heel fijn en glad maken, net wat je wilt (door langer door te schuren). Schuur wel voorzichtig, omdat je anders diepe groeven krijgt en mogelijk ook gaten, daar het figuurtje hol is en niet goed bestand is tegen al te grote druk.

Paard maken Stap 9. Tot slot kun je de verf aanbrengen ter decoratie van het paard. Je kunt hierbij natuurlijk de kleur kiezen die je zelf wilt: bruin, zwart of wit of een combinatie hiervan. In dit geval is bruine verf gebruikt met kleine zwarte accentjes op de rug en hals. Na ongeveer vijf uur kun je het paard beschilderen. Je kunt het droogproces beter natuurlijk laten gaan en niet versnellen. Als je het toch bij een verwarming e.d. wilt laten drogen, is er een grote kans op scheurtjes, barstjes of vormverlies. Wanneer je haast of te weinig tijd hebt, zet het dan in ieder geval niet te dichtbij de warmtebron. Hoe je het figuur het beste kunt verven kun je vinden onder [ARTIKEL=11995 ]decoreren en verven van papier-maché[/ARTIKEL] .

Andere manier Paard maken. Aanvullende opmerkingen: Je kunt de staart en de manen ook later aanbrengen door touw te splijten, touwstrengen uit elkaar te pluizen en dit op het laatst op het paardfiguur vast te lijmen. Ook kun je de basisvorm van het paard van kippegaas maken als basivorm voor papier-mache i.p.v. een kartonnen ondergrond van cilinders zoals hier beschreven.

Twee Leuke en Makkelijke Surprises - Paard(en) maken van een Sjabloon vind je in Snelle Simpele Surprises

Surprise - Duif maken van Papier/Karton en Papier maché met illustraties Stap voor Stap

Benodigd materiaal voor de Duif Surprise
Een vel tekenpapier of dun karton van 30 x 25 cm
Lijm - niet in water oplosbare lijm (watervast)

Fijn schuurpapier
Een schaar

Sjabloon Duif - Vergroting klik met links
Stap 2 - Hoe lipjes plakken
Stap 2 - Hoe lipjes plakken
Stap 1. Teken het figuur van de duif -het voorbeeldsjabloon of mal op de afbeelding links hiernaast- over op papier of dun karton. Je kunt de afbeelding groter zien door links te klikken als je het plaatje aanwijst en het vergrootglasje in beeld komt. Vergroot het figuur of de mal eventueel met het uitprinten of kopieren tot de bovenvermelde 30 x 25 cm of bijvoorbeeld 2 of 3 keer groter als je dit wilt. Stap 2. Knip de vorm uit en lijm de lipjes (vouwstrookjes) volgens de letters van het patroon: A op A, B op B etc. Op plaatsen waar twee lipjes zitten, lijm je het ene aan de buitenkant vast en het andere aan de binnenkant. Zo wordt de duif steviger van vorm.
Stap 3. Als de basisvorm klaar is en de lijm goed droog, breng je een laagje van 2 millimeter papierpulp oftewel papiermaché op en daarna een toplaagje. Hoe je dit moet doen, vind je in de stapsgewijze beschrijving onder het kopje Papier-maché maken (methode 3) en afwerking met gesso .

Stap 4. Laat de duif -na het aanbrengen van de laag papiermaché- 24 uur drogen en schuur vervolgens kleine oneffenheden weg. Schuur echter wel voorzichtig, daar het figuur hol is en omdat er te diepe groeven of gaten in kunnen komen als je te hard schuurt.

Duif maken Stap 5 . Als de duif helemaal goed gedroogd is, kun je hem met verf decoreren; welke verf en hoe je dit het beste kunt doen, vind je door de bovenstaande link aan te klikken en verder te lezen onder het kopje Decoreren, verven en afwerken.

Surprise - Pauw maken van Papier/Karton en Papier-maché en illustraties Stap voor Stap

Benodigd materiaal voor de Pauw

Een vel tekenpapier of dun karton

Niet in water oplosbare lijm (watervast)

Verf - zie decoreren, verven van Papier-maché

Fijn schuurpapier
Een schaar

Stap 1. Knip de verschillende onderdelen van het ontwerp van de pauw- zoals te zien is op de afbeeldingen hieronder- uit het tekenpapier of het karton. De delen voor de staart, die de body vormen, zijn twee precies gelijke stukken. De vorm op de tweede afbeelding moet je dus twee keer uitknippen.

Klik links
Klik links
Sjabloon Pauwenstaart  Voor- achterkant
Sjabloon Pauwenstaart Voor- achterkant
Stap 2. De kop, de hals en de romp van de pauw bestaan uit kegels van verschillend formaat, die je in elkaar moet schuiven en vast moet lijmen.

Stap 3. Voor de poten gebruik je twee kokertjes. Onderaan deze kokertjes knip je reepjes -de tenen-. Let er op dat de tenen verhoudingsgewijs groot en stevig zijn, omdat ze als basis moeten dienen waarop de pauw rust, waarop het figuur moet blijven staan.

Vooral wanneer je er -zoals op de afbeelding- potloden in wilt zetten, kan de pauw omvallen indien je de poten niet stevig genoeg maakt.

Stap 4. Plak als de afzonderlijke delen klaar zijn, alles aan elkaar en bedek het figuur met een laagje papier-maché. Hoe je dit maakt staat uitgebreid en stap voor stap beschreven in Hoe maak je papier-maché ?

Stap 5. Na circa vijf uur kun je de pauw beschilderen, de aanwijzingen om te verven staan in Papier-maché - Decoreren, verven en afwerken .

Tip: Je krijgt een nog mooier resultaat als je een scheutje plasticverf aan de verf toevoegt, zodat de kleuren wat meer gaan glanzen en ook omdat de pauwfiguur hier nog wat steviger en langer houdbaar door wordt.

Surprise idee - Eenvoudige Maskers maken - Sjablonen van een Poes en een Leeuw

Klik  links voor een vergroting van de maskers
Klik links voor een vergroting van de maskers
Katten- en Leeuwenmasker. Je kunt de afbeeldingen groter zien door links te klikken. Je kunt de maskers eventueel groter printen of een maatje groter kopiëren, als je wilt dat degene voor wie de surprise is, het masker opzet. Het kattenmasker kun je de kleur geven die je wilt of de echte kleuren van de poes van de ontvanger van de surprise of die van je eigen poes.

Maskers met Cadeau of Opzetmasker. Je kunt de maskers gebruiken als surprise en het cadeautje eronder plakken of je kunt het masker daadwerkelijk op laten zetten. In dat geval moet je in de ogen even gaatjes maken zodat je er doorheen kunt kijken en een bevestiging aan het masker maken. Bij het masker van de poes zie je aan weerszijden stipjes staan, waarvan je gaatjes kunt maken/uit kunt prikken en er een elastiekje door doen. In het leeuwenmasker kun je de gaatjes zelf prikken met een priem, naald of breinaald. Je kunt ook een strook papier vouwen -in een halve ringvorm- en deze aan weerszijden aan het masker plakken. Je moet dan wel de maat van het hoofd van de surprise-ontvanger weten. Met een elastiekje hoeft dit niet, want dit rekt vanzelf mee met het formaat van ieders hoofd.

Eetbare Sinterklaassurprises - Marsepein Figuurtjes Decoraties - Huisje van Peperkoek

Sinterklaas Surprise Eetbaar Huisje. Ook een leuk idee en weer eens wat anders voor een Sinterklaassurprise is een lekkere en eetbare surprise. Een heel leuk peperkoekhuisje dat je ook als surprise kunt maken, met illustraties en een stap voor stap beschrijving, is te vinden in Peperkoekhuisje Recept Decoratie: Sinterklaas Kerst Feestdag .

Marsepeinen Figuurtjes Sinterklaas. Verder kunnen ook figuurtjes en decoraties van bloemen, fruit, dieren, een drol en Sinterklaasfiguren van marsepein een leuke en lekkere surprise vormen. Voorbeelden van marsepeinen figuurtjes en hoe je marsepein kunt maken, kun je vinden in Marsepein & Marsepeinen Decoraties - Figuren Sinterklaas .

Surprise Sjablonen - Prachtige Dierfiguren Gratis Downloaden - Canon en Yamaha Site

Surprise Dierfiguren - Papercraft Sjablonen Downloaden. Je kunt de meest prachtige bouwplaten -zogenaamde Papercraft sjablonen- gratis downloaden van heel veel verschillende dierfiguren op de Canon en Yamaha website. Het zijn PDF files van sjabloonvormen die je uit kunt printen en van de handleiding hoe je ze in elkaar moet zetten (Papercraft pattern en assemblesheets). Op de Canon website kun je ze in twee verschillende uitvoeringen downloaden: de hier afgebeelde versie of een ongekleurde versie, waarbij je de bouwplaten dus zelf kunt beschilderen of op een andere manier naar smaak kunt decoreren.

Moeilijkheidsgraad Sjablonen Surprises. Let wel: Alle dierfiguren of sjablonen op de Canon en Yamaha website zijn wel moeilijker dan de drie bovenbeschreven surprises van het paard, de duif en de pauw. Ook is de ene bouwplaat moeilijker dan de andere. Het resultaat van de dierenbouwplaten is echter zo schitterend, dat het de moeite loont om er tijd en energie in te stoppen.

Canon Creative Park Website - Dierfiguren. Op de site van Canon -Canon Creative Park Papercraft- kun je prachtige sjablonen vinden van dieren. Zowel kleine dieren of huisdieren: poezen en honden als grotere of wilde dieren, zoals een paard of bijvoorbeeld een olifant. Hondenrassen waaronder de teckel, collie, dobermann, de beagle, de duitse herder en nog veel meer honden. Prachtige bouwplaten van katten zijn onder andere de Amerikaanse korthaar, een Bengaal, de Japanse bobtail en een Abessijn. Voor een overzicht van alle bouwplaten van katten en honden die je gratis kunt downloaden, kun je op deze link klikken - Overzicht Katten en Honden - Canon Website .

Hieronder zie je voorbeelden van een poes (Amerikaanse Korthaar), van een hond (Golden Retriever) en van verschillende andere dieren. Je kunt de link kopiëren die er telkens achter staat en deze in de adresbalk plakken, zodat je direct bij het betreffende diersjabloon komt.

De diverse Links naar de bovenstaande prachtige Diersjablonen - Gratis Downloads op de Canon Website

Bouwplaat Kat http://cp.c-ij.com/en/contents/3156/03373/index.html
Bouwplaat Hond http://cp.c-ij.com/en/contents/3156/03378/index.html
Bouwplaat Paard http://cp.c-ij.com/en/contents/3157/10204/index.html
Bouwplaat Pauw http://cp.c-ij.com/en/contents/3157/03382/index.html
Bouwplaat Olifant http://cp.c-ij.com/en/contents/3157/03381/index.html
Bouwplaat Oerang oetan http://cp.c-ij.com/en/contents/3157/03384/index.html

Twee Links naar de Origami Sjablonen van Honden en Kikkers - Gratis Downloads op de Canon Website
Hieronder staan twee origami papercrafts die je kunt dowloaden op de Canon site, met de betreffende link ernaar toe.

Origami Honden - http://cp.c-ij.com/en/contents/2005/00190/index.html

Origami Kikkers - http://cp.c-ij.com/en/contents/2005/00193/index.html

Yamaha Paper Crafts - Allerlei Dierfiguren - Grote Dieren en Dieren in het Wild - Rare Animals of the World

Op de site van Yamaha Motors kun je ook schitterende papercraft: bouwplaten, sjablonen (mallen) van onder andere dieren downloaden. Hieronder zie je een aantal dieren, maar er zijn er nog veel meer, zoals je op het plaatje links kunt zien. Je kunt een overzicht van alle dieren -Rare (zeldzame) Animals of the World- zien en downloaden als je de volgende link aanklikt : Mooie Dierfiguren Bouwplaten - Yamaha Website .

De diverse Links naar de bovenstaande prachtige Diersjablonen - Gratis Downloads op de Yamaha Website

Papegaai http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/animal-global/macaw/index.html
Zebra http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/animal-global/zebra/index.html
Panda http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/animal-global/panda/index.html
Leeuw http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/animal-global/lion/index.html
IJsbeer http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/animal-global/bear/index.html
Oerang oetan http://www.yamaha-motor.co.jp/global/entertainment/papercraft/animal-global/orang-utan/index.html

Heel veel plezier met het maken van deze prachtige Sinterklaas surprises, die eigenlijk bijna te mooi zijn voor een surprise, de moeite waard zijn om gewoon zo maar te maken en deze figuren blijvend op een mooi plekje in huis neer te zetten.

Meer Surprise ideeën Sinterklaas. Binnenkort volgen meer Sinterklaas Surprise ideeën van onder meer een Sinterklaasfiguur, Zwarte Piet, een mijter, allerlei objecten waaronder een hand, voetbal, boek of microfoon. En meerdere downloads van bouwplaten en vervoersmiddelen: surprise voorbeeldsjabloon van een stoomboot, auto's, een vrachtwagen, sjablonen van huizen, de Eiffeltoren, van mensfiguren, bijvoorbeeld een ski-figuur van ijzerdraad en papier-mache en nog heel veel meer surprise voorbeelden.

In Sinterklaas Surprises maken - Tips Surprise-ideeën en Voorbeelden, kun je sjablonen, voorbeelden en tips vinden om mensfiguren surprises te maken. Een man- en een vrouwfiguur, een Sint en een Piet (in handstand of hangend), een bloempotten-piet (hele bijzonder surprise!) en twee robots, waarbij je een sjabloon uit kunt printen. Van al deze surprises staan voorbeelden, afbeeldingen en instructies stap voor stap, hoe je ze kunt maken. Surprises die echt iedereen kan maken; ook mensen met twee linkerhanden of die niet goed kunnen knutselen of niet zo creatief zijn! Echt hele leuke surprises en niet moeilijk!

Hulp bij Sinterklaasgedichten. Ook zal binnenkort een artikel verschijnen met kant en klare Sinterklaasgedichten, die je zo kunt gebruiken en eventueel aan kunt passen, waar het namen en details betreft. Een serie artikelen met rijmwoorden, rijmwoorden-lijsten eindigend op woordlettergrepen A, E, I, O en U is al verschenen en kun je vinden in Rijmwoorden .

Sinterklaasliedjes Teksten. Teksten van o.a. Zie de maan schijnt door de bomen, Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan, Sinterklaas Kapoentje, Dag Sinterklaasje, Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht, De zak van Sinterklaas en nog veel meer bekende, klassieke Sinterklaasliedjes, kun je vinden in Sinterklaasliedjes 1 en Sinterklaasliedjes 2 .

Meer Mooie Sinterklaas Surprises - Sjablonen - Papier-maché en ook Sinterklaasliedjes

© 2008 - 2014 Sila, gepubliceerd in Creatief (Huis en Tuin) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De leukste Sinterklaas Surprises van papier-machéDe leukste Sinterklaas Surprises van papier-machéIn de maand november begint al de voorbereidingen op de geheimzinnige periodes rondom Sinterklaas en kerst. De tijd van…
Surprise maken Sinterklaas - Snel Mooi Makkelijk - SjablonenSurprise maken Sinterklaas - Snel Mooi Makkelijk - SjablonenSurprise Sjablonen om makkelijk en snel Sinterklaassurprises te maken. Zoals een voorbeeldsjabloon van de mijter van Sin…
Voorbeelden van leuke Sinterklaas surprisesPakjes avond komt er weer aan. Veel gezinnen vieren deze avond met het geven van surprises aan elkaar. Maar een Sinterkl…
Sinterklaas, een hulp bij gedichten en surprisesSinterklaas, een hulp bij gedichten en surprisesDe tijd van het Sinterklaasfeest komt er weer aan. Voor veel mensen een hectische periode van kadotjes kopen, surprises…
Tips voor een originele sinterklaas surpriseSinterklaas komt er alweer aan, dus is het weer tijd om originele, grappige en leuke surprises te maken. Je wilt de ande…
Bronnen en referenties
  • Eigen surprise en knutsel-ideeën
  • Knutselen met Leer en Papiermaché. Helmond: Kok - Kampen
  • Bouwplaten (Papercraft) van http://cp.c-ij.com (website Canon)
  • Bouwplaten (Papercraft) van www.yamaha.com (website Yamaha)

Reageer op het artikel "Surprise-ideeën Sinterklaas - Mooie Voorbeelden en Sjablonen"

Infoteur: Sila
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Creatief
Schrijf mee!