InfoNu.nl > Huis en Tuin > Wonen > Met Home Motion van Somfy uw huis onder controle

Met Home Motion van Somfy uw huis onder controle

Somfy is een fabrikant van huisautomatisering die via radiotechnologie diverse zaken in huis aan kan sturen. Ze noemen dit product Home Motion. Een aantal van de vele draadloze mogelijkheden van Somfy kunt u lezen in onderstaand artikel.

Somfy voor draadloze bediening

Met het draadloos systeem van Somfy is het mogelijk om uw terraszonwering, raamzonwering, rolluiken, garagedeuren, zonwering, gordijnen of alarm vanuit elke ruimte te besturen. Zelfs op verre afstand is dit mogelijk via een smartphone, tablet of laptop. Vanaf uw vakantieadres kunt u desgewenst de gordijnen sluiten of de verlichting regelen om uw huis een bewoonbare indruk te geven. Somfy noemt dit systeem Home Motion wat werkt via radiotechnologie. In 2012 staat op het programma om zelfs uw airco aan te kunnen sluiten op uw Somfy-systeem.

Het signaal is zo sterk dat het moeiteloos door muren, zelfs van beton gaat. De unieke signalen geven beveiliging tegen misbruik van anderen met hetzelfde systeem. Er zijn wel 16 miljoen verschillende rolcodes, dus u bent vrijwel zeker van uw eigen unieke codes.

De bediening is eenvoudig en u krijgt de beschikking over een simpel kastje dat de Tahoma genoemd wordt. De Tahoma is een router die een draadloze verbinding heeft met alle aangesloten apparaten. Via uw afstandsbediening, laptop, smartphone of tablet kunt u deze router besturen. U krijgt een bevestiging terug als een opdracht uitgevoerd is of dat er zich een probleem heeft voorgedaan. Eenvoudiger kan het bijna niet. En het systeem is makkelijk uit te breiden met nieuwe modules.

Via tijdsinstellingen zijn diverse functies automatisch aan te sturen. U stelt bijvoorbeeld de tijden in wanneer u uw zonwering omhoog wilt laten gaan of wanneer u een buitenlamp wilt laten gaan branden. Ook kan het alarm op vaste tijden aan en uitgezet worden met dit systeem. Uiteraard zijn al deze ingestelde functies weer simpel te wijzigen als dit eens beter uitkomt.

Er is zelfs een zelfdenkende aansturing voor screens en zonweringen bedacht. Met deze op een zonlichtsensor werkende indicator gaan screens of rolluiken automatisch omlaag en omhoog indien de lichtmeting dat aangeeft. Met een Somfy windsensor gaat uw zonnescherm bij te harde wind automatisch naar boven. De beide sensoren kunnen ook gecombineerd worden.

Simpel aansturen van de Tahoma

Het systeem is eenvoudig te bedienen door het klikken op de Somfy icoon en u voert uw zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord in.
Mocht u een van de reeds ingestelde functies willen wijzigen dan kiest u voor de optie Supervisor. Als u iets direct uit wil voeren dan kiest u voor de optie Action. Met deze laatste functie wordt het commando direct uitgevoerd.

U heeft dus geen computer of andere computervariant nodig om uw sysyteem te kunnen besturen. De standaard afstandsbediening blijft gewoon mogelijk om alles wat bij u in huis is aan te sturen. De answer back functie geeft aan of en hoe uw commando is uitgevoerd.

Comfort en onafhankelijker wonen

Buiten dat Somfy voor veel wooncomfort kan zorgen neemt het systeem ook het zwaardere werk van u over als u wat slechter uit de voeten kunt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het openen en sluiten van de garagedeur of het omhoogbrengen of laten zakken van zonneschermen. Ook de veiligheid kan dankzij dit systeem vergroot worden. Een met Somfy gesloten garagedeur is bijna niet meer te openen door inbrekers en ook het alarm kan op vaste tijden ingesteld worden en dus niet vergeten worden. Sluiten van gordijnen zorgt voor belemmering van de inkijk, ook als u er toevallig niet bent.

Conclusie

Met Somfy heeft u de mogelijkheid om uw wooncomfort te verhogen en bied vele verrassende mogelijkheden. Voor informatie over deze mogelijkheden en de daaraan gekoppelde prijzen kunt u het beste eens een bezoek brengen aan een van de vele dealers om u te laten inspireren. Voor dealer-adressen kijkt u even op de site van Somfy.nl. U geeft uw postcode in en krijgt de dichtstbijzijnde dealer in beeld.
Gerelateerde artikelen
Wii Motion PlusDe Wii Motion Plus is een speciale adapter die je in de controller van je Wii kunt stoppen. De bewegingen die je dan met…
Wii Sports Resort: De ideale salespitch voor Wii Motion PlusWii Sports Resort: De ideale salespitch voor Wii Motion PlusMet de komst van de Wii Motion Plus is het tijd voor revanche voor de soms gebrekkige gameplay van de WiiMote in het ver…
Home Ride  Fietsen voor Ronald McDonald huizenHome Ride Fietsen voor Ronald McDonald huizenEen ziek kind kan niet zonder zijn ouders en om geld voor Ronald McDonaldhuizen in te zamelen wordt er een Home Ride geo…
Energie besparen: zonwering (en meer tips)Energie besparen: zonwering (en meer tips)Zonwering is handig om in de zomer de temperatuur in huis koel te houden. Maar zonwering is ook geschikt om energie te b…
Rollator of rolstoel of beiden in één: de RollzrecensieRollator of rolstoel of beiden in één: de RollzEen rolstoel of rollator: hulpmiddelen zijn er om uw mobiliteit te bevorderen. Het kiezen van het juiste hulpmiddel en d…
Bronnen en referenties
  • www.somfy.com
  • www.somfy.nl

Reageer op het artikel "Met Home Motion van Somfy uw huis onder controle"

Infoteur: Berrie_van_mier
Gepubliceerd: 13-10-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Wonen
Schrijf mee!