InfoNu.nl > Huis en Tuin > Wonen > Alkuplus voor kunststof kozijnen, deuren en hefschuifpuien

Alkuplus voor kunststof kozijnen, deuren en hefschuifpuien

Alkuplus is een bedrijf dat al weer zo'n 20 jaar actief is op het gebied van kunststof kozijnen en aanverwante zaken. Die kozijnen worden in eigen fabriek gemaakt en Alkuplus heeft het VKG-Keurmerk, wat staat voor duidelijkheid, kwaliteit, service en financiele zekerheid. In dit artikel meer over de mogelijkheden bij Alkuplus.

Het bedrijf Alkuplus

Alkuplus heeft de afgelopen 20 jaar een goede naam opgebouwd in Nederland op het gebied van productie en montage van kunststof kozijnen. Het bedrijf is gevestigd in Tilburg en maakt daar met behulp van de nieuwste machines alles op het gebied van kunststof profielen voor kozijnen, dakkapellen en hefschuifpuien. Ook deuren en gevelbekleding hebben ze in hun leveringsprogramma zitten.

Voor de liefhebbers van kunststof producten heeft men een mooie en uitgebreide showroom ingericht, het Alkuplus Ontdekkingscentrum, waar u met de adviseurs van Alkuplus uw wensen en mogelijkheden kunt bespreken. Met het idee in het achterhoofd dat een kunststof kozijn niet uit een folder gekocht kan worden, heeft u daar een goed overzicht van alle mogelijkheden en een goed advies wat in uw situatie het beste gekozen kan worden.

Kunststof kozijnen zijn energiebesparend vanwege de isolatie in het materiaal, inbraak ongevoelig en heeft een lange levensduur. Verder dient nog het onderhoudsarme karakter en de grote keuze aan kleuren vermeld te worden.

Het leveringsprogramma

Het leveringsprogramma van Alkuplus bestaat uit:
  • kunststof kozijnen
  • kunststof Quadra kozijnen
  • deuren
  • hefschuifpuien
  • dakkapellen
  • gevelbekleding
  • overige producten

kunststof kozijnen

De kunststof kozijnen kunnen afhankelijk van uw woning aangepast worden naar eigen smaak in ontwerp en de indeling van het kozijn. Ook ronde en specifieke modellen zijn mogelijk en u heeft de keuze uit een vlak of een verdiept profiel.

kunststof Quadra kozijnen

Bij de Quadra kozijnen is men er in geslaagd om het kozijn bijna hetzelfde te maken als die van de houten kozijnen. De hoekverbindingen staan net als bij houten kozijnen haaks op elkaar. Hierdoor is het nadeel van het verlies van de uitstraling van de woning nihil en blijven alleen de al eerder genoemde voordelen over.

deuren

Op het gebied van deuren is er bij Alkuplus een erg ruime keuze mogelijk. Buiten op het gebied van design, tochtwering en isolatie alsmede inbraakwerende deuren, kan er een ruime keuze gemaakt worden uit allerlei accessoires en handgrepen. Ook voor uw tuindeuren kunt u er prima terecht.

hefschuifpuien

Het leveringsprogramma van de schuifpuien is erg uitgebreid en biedt u de mogelijkheden om te kiezen uit 2, 3 of 4-delige schuifpuien. De 3 en 4-delige puien schuiven over het midden en bieden u door het grote glasoppervlakte een ruim uitzicht naar buiten.

dakkapellen

Dakkapellen geven u de mogelijkheid om uw zolderverdieping om te toveren tot een ruime slaap- of studeerkamer met een grote lichtopbrengst. Dat een dakkapel ook goed geïsoleerd moet zijn is voor de hand liggend. Alkuplus levert dit in combinatie met een afwerking met een kunststof dakrand en een kunststof gevelbekleding aan de zijkanten. De mogelijkheden hangen af van uw persoonlijke situatie en zullen in een afspraak bij u thuis doorgenomen worden met een van de adviseurs.

gevelbekleding

Wilt u uw gevel of een gedeelte gaan bekleden met kunststof, dan kan Alkuplus u adviseren wat het beste past bij uw woning en zorgt ervoor dat dankzij de ervaren monteurs het resultaat helemaal naar uw zin is. De gevelbekleding (ook boeiboorden) kunnen in dezelfde kleuren geleverd worden als uw kunststof kozijnen. Er wordt gebruik gemaakt van Trespa en Arpa volkernplaten en Keralit voor de boeiboarden. Dit materiaal is waterbestendig, keihard en heeft een hele lange levensduur.

overige producten

De overige producten die geleverd kunnen worden zijn o.a. rolluiken, deurbeslag, beglazing, horsystemen en screens.

De mogelijke kleuren

De basiskleuren bestaan uit wit of crème. Verder kunt u kiezen uit diverse houtnerfdesigns en veel kleuren in Acrylcolor. De Acrycolor wordt op de kunststof kozijnen aangebracht als een acrylaat toplaag.

Op alle kleuren wordt een garantie van 10 jaar gegeven op kleurechtheid. Men is dus van de goede kwaliteit overtuigd.

De prijzen

Omdat het maken van kozijnen maatwerk is en verder afhangt van uw persoonlijke situatie en wensen, kunt u het beste eerst eens langs gaan bij het Alkuplus Ontdekkingscentrum om u hierover te laten informeren. Bovendien krijgt u tijdelijk te maken met het voordeel van het lage B.T.W. tarief van 6 % en de 35% isolatiesubsidie op het HR ++ glas. Kortom, bent u op zoek naar kunststof kozijnen of aanverwante producten, dan kunt u bij Alkuplus prima uw slag slaan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kunststof kozijnen herstellen en reparerenKunststof kozijnen herstellen en reparerenIn veel gevallen is een schade aan een kunststof kozijn van dusdanige orde dat er een professioneel bedrijf ingeschakeld…
Wat kosten kozijnen?De prijzen van kozijnen kunnen erg verschillen. Er zijn veel verschillende aanbieders die andere prijzen hanteren. U kun…
Energiebesparing door kunststof kozijnenKunststof kozijnen winnen nog steeds aan populariteit. Wat uitstraling betreft zijn ze nauwelijks meer van houten kozijn…
Kunststof kozijnen - wat u beslist moet weten!Wanneer u van plan bent om nieuwe kunststof kozijnen aan te schaffen is het belangrijk om eerst wat informatie te verzam…
Wat kost een dakkapel?Wat kost een dakkapel?Een redelijk goedkope manier om extra ruimte in een huis te creëren is het plaatsen van een dakkapel. Op de etage onder…
Bronnen en referenties
  • Website: alkuplus.nl
  • Website: klusvraagbaak.nl
  • Website: milieucentraal.nl

Reageer op het artikel "Alkuplus voor kunststof kozijnen, deuren en hefschuifpuien"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 04-10-2016
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Wonen
Schrijf mee!