InfoNu.nl > Huis en Tuin > Wonen > VT Wonen & Design Beurs 2018: openingstijden en tickets

VT Wonen & Design Beurs 2018: openingstijden en tickets

VT Wonen & Design Beurs 2018: openingstijden en tickets De plek waar je moet zijn om inspiratie op te doen voor een verbouwing, verhuizing of de inrichting van je huis is de VT Wonen & Design Beurs in Amsterdam, voorheen bekend als Woonbeurs Amsterdam. In 2018 vindt de grootste beurs van Nederland op het gebied van wonen plaats van 2 tot en met 7 oktober. Het zesdaagse beursevenement mag weer rekenen op tienduizenden bezoekers. Tijdens de VT Wonen & Design Beurs kan je inspiratie opdoen of gewoonweg spullen voor in huis kopen.

VT Wonen & Design Beurs

De Woonbeurs bestaat sinds begin jaren negentig en is uitgegroeid tot de grootste beurs van Nederland op het gebied van wonen. Je vindt er alles voor in en rondom huis en op het gebied van bijvoorbeeld meubels, verlichting, slapen, vloeren, muren, decoratie, enzovoorts. Tegenwoordig heeft het evenement de naam VT Wonen & Design Beurs. De VT Wonen & Design Beurs richt zich niet alleen op de inrichting van huizen, maar je treft er ook veel standhouders die de laatste ontwikkelingen presenteren op het gebied van bijvoorbeeld verbouwen. Bezoekers kunnen inspiratie opdoen, lezingen volgen of zelfs meubels en inrichting kopen. Elk jaar bezoeken circa 90.000 mensen de VT Wonen & Design Beurs.

Adres en locatie

De VT Wonen & Design Beurs vindt plaats in de Amsterdamse RAI. Het adres van de RAI is:
  • Adres: Europaplein 22
  • Postcode: 1078 GZ Amsterdam

Openingstijden

De openingstijden van de VT Wonen & Design Beurs in 2018 zijn als volgt:
  • Dinsdag 2 oktober: 10.00 tot 18.00 uur
  • Woensdag 3 oktober: 10.00 tot 18.00 uur
  • Donderdag 4 oktober: 10.00 tot 21.00 uur
  • Vrijdag 5 oktober: 10.00 tot 21.00 uur
  • Zaterdag 6 oktober: 10.00 tot 18.00 uur
  • Zondag 7 oktober: 10.00 tot 18.00 uur

Kaarten

Kaarten kunnen zowel online als aan de kassa van de RAI worden gekocht, maar dit heeft wel invloed op de prijs. De kosten voor een entreebewijs voor de VT Wonen & Design Beurs bedragen 20,- per persoon via de online verkoop. Aan de deur betaal je 25,- per persoon. Wie tot 2 weken voorafgaand aan de start van de beurs de kaarten online bestelt krijgt korting op de entreeprijs en betaalt maar 16,50 voor een ticket voor doordeweeks en 18,50 voor een weekendticket. Deze voorverkoop kaarten zijn verkrijgbaar via de website van de VT Wonen & Design Beurs. Kinderen tot 12 jaar betalen 7,50 en kinderen tot en met 3 jaar mogen gratis naar binnen.

Bereikbaarheid VT Wonen & Design Beurs

Zoals eerder aangegeven vindt de VT Wonen & Design Beurs plaats in de Amsterdam RAI. Deze evenementenhal is goed bereikbaar op meerdere manieren. Onderstaand volgen de opties waarop je de Woonbeurs kunt bereiken.

Woonbeurs Amsterdam RAI

Auto en parkeren

De RAI is direct bij de Amsterdamse Ringweg A10 gelegen en bereikbaar via afslag S109. Borden en verkeersregelaars wijzen je vervolgens naar de RAI. Parkeren bij de RAI is mogelijk in één van de parkeergarages. Parkeren kost 17,50 per dag(deel). De garages zijn geopend van 7.00 tot 24.00 uur. Een parkeerkaart kan worden gekocht aan de kassa's bij de Amsterdam RAI of bij één van de parkeerautomaten in de parkeergarages.

Trein en openbaar vervoer

Op loopafstand van de VT Wonen & Design Beurs is het treinstation Amsterdam RAI gelegen. Het treinstation Amsterdam RAI is een intercitystation waardoor er snelle verbindingen zijn met grote treinstations elders in het land. Bij treinstation Amsterdam RAI zijn ook gelijknamige tram-, metro en bushaltes gelegen. Het is mogelijk om zelfs voor de deur van de evenementenhal uit te stappen. Recht voor de deur van de Amsterdam RAI is de halte Europaplein (tram, bus en metro).

De Woonbeurswebwinkel

De producten en huishoudelijke artikelen die op de Woonbeurs stonden worden ook online verkocht via een gezamenlijke webwinkel. Elke exposant van de VT Wonen & Design Beurs mag zijn of haar producten online aanbieden. Bij dubbele producten heeft de koper de keuze bij welke exposant hij of zij de producten wilt kopen. De webwinkel is ingedeeld in de categorieën slapen, (ver)bouwen, lampen, woonaccessoires, meubels, muren, vloeren, buiten en merken. De producten worden uiteraard thuisbezorgd. De verzendkosten zijn variabel per product. Tijdens het bestelproces worden de verzendkosten getoond. Voor vragen en opmerkingen kan je contact opnemen met de webwinkel via het telefoonnummer 033-7544100 of via het e-mailadres klantenservice@vtwonenendesignshop.nl.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Korting: Huis en TuinKorting: Huis en TuinDe meeste tijd word doorgebracht in je eigen huis. Jaarlijks worden veel artikelen gekocht voor in en rond het huis. De…
Dutch Design Week 2018: tickets en tijdenVan 20 tot en met 28 oktober 2018 wordt in Eindhoven de Dutch Design Week georganiseerd. Tijdens dit evenement vinden er…
KunstRAI Amsterdam 2018De KunstRAI in Amsterdam is één van de grootste kunstbeurzen van Nederland. De KunstRAI richt zich geheel op Nederlandse…
Bronnen en referenties
  • https://www.vtwonen.nl/

Reageer op het artikel "VT Wonen & Design Beurs 2018: openingstijden en tickets"

Reactie

Mitch, 16-09-2016 09:16 #1
Beste,

Graag willen we met de leerlingen van onze afdeling interieur de VT Wonen beurs bezoeken. Mijn vraag is of er een speciale dag is voor scholieren?

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 03-09-2018
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Wonen
Special: Grote evenementen
Reacties: 1
Schrijf mee!