InfoNu.nl > Huis en Tuin > Tuin > Robot-gazonmaaier inclusief App: tuinonderhoud op afstand

Robot-gazonmaaier inclusief App: tuinonderhoud op afstand

Robots en iPhone Apps

Stap een naar een verzorgde tuin in een handomdraai, is de robotmaaier. Husqvarna is een van de aanbieders van dit aangename hulpmiddel voor in de tuin, dat drukke tuineigenaren ontlast. Dan hebben we het over de Automower®. Maar het succesverhaal van elektronica gaat verder. Er is zowaar een heuse app ontwikkeld om de Automower mee te bedienen! De iPhone app voor de Husqvarna Automower is gratis te krijgen bij de App Store.

Gazon maaien op afstand

De tuin op orde houden, zonder ook maar in de buurt van die tuin te zijn? Het leek lange tijd toekomstmuziek. Niet meer. Dankzij de Husqvarna iPhone app is het voortaan mogelijk om het gazon te (laten) maaien terwijl je zelf in velden noch wegen te bekennen bent. Het enige dat daarvoor nodig is, is een Automower® robot gazonmaaier die voorzien is van een GPS Communicatie-kit. Dankzij zo'n kit kan de Automower met deze app gewoon op afstand worden gestart en gestopt. De blije bezitter van al dit elektronische tuinonderhoud-op-afstand, kan zelfs de vooruitgang van het werk in de tuin in het oog houden. En wel op het scherm van de iPhone, uiteraard. Dit is nog niet de enige toepassing van de 'gazonmaaier-app'. Deze app biedt de gebruiker ook een filmpje over de installatie, plus een brochure van Husqvarna en de bijna onvermijdelijke toevoeging van nu, 'de veelgestelde vragen.'

"Tuinbezitters gebruiken tijd liever anders"

Volgens Husqvarna is het niet alleen tijdgebrek dat automatisch tuinonderhoud op afstand zo aanlokkelijk maakt. Tuinbezitters gebruiken hun tijd ook liever anders! “Iedereen wil een goed onderhouden gazon, maar slechts weinigen zijn bereid de benodigde tijd hierin te investeren. Met de Automower® hebben wij het leven van tuineigenaren een stuk gemakkelijker gemaakt. Met de iPhone app gaan we nu een stap verder als het om tuinieren gaat. Met dit hulpmiddel kunt u net zo gemakkelijk uw gazon onderhouden als een telefoongesprek voeren,” zegt Stefan Axelsson, Business Development Manager van Husqvarna, enthousiast.

GPS communicatie én diefstaltracking

De GPS Communicatie-kit is verkrijgbaar voor en toepasbaar op het merendeel van het Automower® gazonmaaiers-assortiment. Ook wordt deze kit vanaf 2011 standaard geleverd bij het 260 ACX model. Heel slim is dat aan de GPS Communicatie-kit ook een diefstal-tracking functie is toegevoegd. Dat wil zeggen dat de gebruiker de locatie van de Automower® via GPS kan volgen. Als de robotmaaier onverwacht wordt verplaatst, stuurt de communicatie-kit de gebruiker een SMS-alarm.

Over Husqvarna

De Husqvarna Groep is 's werelds grootste producent van benzine-aangedreven tuinmachines zoals o.a. kettingzagen, heggenscharen, gazonmaaiers en tuintractoren en tevens Europees marktleider onder de merknaam Gardena op het gebied van consumenten bewatering installaties en toebehoren. De Groep is ook één van de marktleiders in de wereld op het gebied van professionele diamantgereedschappen voor de bouw en steenindustrie.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht Husqvarna / Evident PR

Reageer op het artikel "Robot-gazonmaaier inclusief App: tuinonderhoud op afstand"

Infoteur: Mariawrites
Gepubliceerd: 01-09-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Tuin
Schrijf mee!