InfoNu.nl > Huis en Tuin > Tuin > Tuincentrum GroenRijk weet wat er leeft

Tuincentrum GroenRijk weet wat er leeft

Tuincentrum GroenRijk weet wat er leeft In ons land zijn een groot aantal verschillende ketens op het gebied van tuincentra. Tuincentrum Groenrijk is er daar één van. Misschien is dit niet de bekendste, maar met zijn in 2019 27 vestigingen verspreid over heel Nederland is het wel een van de grotere ketens. Deze vestigingen werken allemaal volgens hetzelfde concept. Het aangeboden assortiment is echter niet overal even uitgebreid. Dit is afhankelijk van de grote van de betreffende vestiging. Maar wel geldt overal: Tuincentrum GroenRijk weet wat er leeft!

Tuincentrum GroenRijk

Tuincentrum GroenRijk presenteert zichzelf als het groenste tuincentrum van Nederland. En met de slogan "GroenRijk weet wat er leeft" geven ze bovendien af dicht bij de consument en zijn/haar wensen te staan. De uitgebreide en overzichtelijke website helpt daar in elk geval al goed bij. Het is een uitgebreide en zeer informatieve website waar je veel van je gading kunt vinden en waarop al veel vragen waarschijnlijk beantwoord worden. In de verschillende vestigingen vindt je van alles op het gebied van tuinieren, buitenleven, kamerplanten en interieurdecoraties. Bovendien is er ook een webshop, maar hier is slechts een beperkt assortiment beschikbaar. Het assortiment en de aangeboden diensten verschillen per vestiging. Afhankelijk van de grootte worden er op sommige locaties ook hovenierswerkzaamheden aangeboden.

GroenRijk cadeaubon en klantenkaart

GroenRijk cadeaubon

Het groenste tuincentrum van Nederland heeft zijn eigen groenste cadeau: de GroenRijk cadeaubon. De GroenRijk cadeaubon is gelijk aan de Nationale Tuinbon. Een digitale cadeaukaart en op te laden met een bedrag van minimaal 10 tot maximaal 150. Het bedrag hoeft niet in één aankoop volledig besteed te worden. Heel handig is het feit dat je op de website van GroenRijk kunt nakijken hoeveel saldo er nog op de digitale kaart staat.

GroenRijk klantenkaart

GroenRijk biedt ook een eigen klantenkaart aan. Wie in het bezit is van een dergelijke kaart wordt als eerste op de hoogte gebracht van speciale acties, aanbiedingen en activiteiten. Bovendien spaar je op vertoon van de klantenkaart, bij elke aankoop punten. Vanaf een saldo van 250 punten kunnen deze ingewisseld worden voor korting bij een volgende aankoop. De punten kunnen niet in de webshop verzilverd worden. Bovendien is het zaak om goed op te letten: de punten zijn slechts drie jaar geldig.

Het assortiment van GroenRijk

Zoals je inmiddels van tuincentra gewend bent is ook bij de vestigingen van GroenRijk een ruim assortiment te vinden. Je kunt er terecht voor nagenoeg alles op het gebied van kamerplanten, buitenplanten, tuingereedschap, voeding- en meststoffen, bestrating, tuinverlichting, vijverbenodigdheden, barbecues, dierenartikelen, potterie en interieur- en styling-producten.

GroenRijk en vuurwerk

In een aantal vestigingen van GroenRijk is aan het einde van het jaar vuurwerk te verkrijgen. Je kunt je bestelling vooraf online invoeren en afrekenen. Heel handig, want zo wordt je bestelling al vooraf bij elkaar gezocht en klaargelegd.

GroenRijk als organisatie

GroenRijk verspreid over Nederland

GroenRijk is een grote organisatie met vestigingen verspreid over het hele land. Hierbij is een opvallende concentratie in de provincie Noord-Brabant te vinden. De verschillende vestigingen hebben allemaal een eigen naam. Altijd beginnend met "GroenRijk", dus duidelijk herkenbaar als onderdeel van de GroenRijk-organisatie. In de meeste gevallen wordt de naam gevolgd door de plaatsnaam waar de vestiging zich bevindt. Maar regelmatig is dit ook een eigen naam. Dit heeft te maken met de geschiedenis van het betreffende tuincentrum: eerst een zelfstandige onderneming en later toegetreden tot het concept van GroenRijk.

Vestigingen van GroenRijk

PROVINCIEPLAATSNAAM
GroningenEemsdeltaGroenRijk Eemsdelta
DrentheAssenGroenRijk A. de Boer
OverijsselDen HamGroenRijk Timmerman
RaalteGroenRijk Raalte
GelderlandDoetinchemGroenRijk Doetinchem (Steentjes)
EpeGroenRijk Epe
GroenloGroenRijk Groenlo
NunspeetGroenRijk Nunspeet
ApeldoornGroenRijk Malkenschoten
ZevenaarGroenRijk Zevenaar
Beneden LeeuwenGroenRijk Beneden Leeuwen
FlevolandDrontenGroenRijk Dronten
UtrechtMontfoortGroenRijk Montfoort
NieuwegeinGroenRijk Baars
Zuid-HollandBergambachtGroenRijk Bergambacht
Den HaagGroenRijk De Wilskracht
RijswijkGroenRijk 't Haantje
ZeelandMiddelburgGroenRijk Middelburg
Noord-BrabantTukGroenRijk Tuk
OosterhoutGroenRijk Oosterhout
TilburgGroenRijk Tilburg
's-HertogenboschGroenRijk Den Bosch
VeldhovenGroenRijk De Heikant
GeldropGroenRijk Geldrop
PrinsenbeekGroenRijk Schalk
LimburgMaasbreeGroenRijk Maasbree
Berg en TerblijtGroenRijk Berg en Terblijt
Kijk op www.groenrijk.nl voor de juiste adressen. Tuinmeubelen, stenen, hout, dieren en hoveniers zijn niet bij elke vestiging voorhanden. Op de site is precies aangegeven waar welke producten worden aangeboden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Tuincentrum Overvecht; complete en sfeervolle tuincentraTuincentrum Overvecht; complete en sfeervolle tuincentraTuincentrum Overvecht is niet een van de bekendste tuincentra van ons land. Maar met zijn vele vestigingen, met name in…
Tuincentra: het bezoeken van een tuincentrumTuincentra: het bezoeken van een tuincentrumAlle spullen die u nodig heeft voor uw tuin kunt u kopen in een tuincentrum. Veel mensen bezoeken daarom een tuincentra…
GroenGilde; Natuurlijk goedGroenGilde; Natuurlijk goedNederland staat inmiddels vol met tuincentra. Veelal zijn dit grote en bekende ketens, maar er zijn ook nu nog steeds ze…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Tuincentrum GroenRijk weet wat er leeft"

Infoteur: Martina
Laatste update: 31-01-2019
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Tuin
Special: Tuincentra
Schrijf mee!