InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Goedkoop servies

Goedkoop servies

Een servies hoeft niet duur te zijn. Er zijn tegenwoordig hele leuke en goedkope serviezen te koop. Een belangrijk voordeel van een goedkoop servies is dat het goedkoop is. Ja lach er maar om, maar het is wel zo! Een duur servies zorgt in de meeste gezinnen alleen maar voor ‘servies stress’. Bovendien smaakt het eten echt niet beter op een duur bordje. Natuurlijk, het oog wil ook wat. En er zijn wel hele mooie peperdure serviezen te koop. Maar wat heeft u aan een duur Wedgwood of Christofle servies, als u het nauwelijks uit de kast durft te halen omdat het kan breken? Een duur servies veroorzaak in veel gezinnen alleen maar onnodige stress, zeker als er kinderen aanwezig zijn. Maar ook menig volwassenen is extra voorzichtig en voelt zich enigszins ongemakkelijk met een duur servies in handen.

Voor dagelijks gebruik is een goedkoop servies volgens de meeste mensen zowiezo aan te raden. Een servies is van oudsher uit helaas toch nog wel eenbeetje een statussymbool. U kunt natuurlijk alsnog een duur servies in de kast zetten voor de speciale gelegenheden. Doe het dan vooral niet omdat het zo hoort, maar omdat u er extra van geniet!

Waar koopt u een goedkoop servies?

Een online webshop is een goede optie om rustig een servies uit te zoeken. Bovendien kunt u makkelijk prijzen vergelijken, die kunnen nogal verschillen!
Van de Blokker, Xenos, Kwantum, Hema tot de Action, ze hebben allemaal diverse soorten goedkoop servies. Het loont om op aanbiedingen te letten! Ikea heeft overigens ook hele leuke goedkope servies sets, welke kwalitatief iets beter lijken te zijn.
Een andere goede mogelijkheid is een tweedehands servies. Die vindt u bijvoorbeeld in een kringloopwinkel of op marktplaats.nl. Menig zorgvuldig gekoesterd servies belandt uiteindelijk daar voor een habbekrats, omdat er een aantal dingen gebroken zijn, mensen een nieuw duurder of mooier servies willen of omdat het overbodig is.

Onbreekbaar servies

Servies is meestal gemaakt van glas, porselein of aardewerk. Helaas allemaal breekbaar.Voor kinderen en camping gebruik zijn er bijvoorbeeld wel plastic of metalen borden. Metaal heeft als nadeel dat het niet in de magnetron kan. Ontbijtborden van plastic, dat moet toch kunnen? Het is in elk geval een uitkomst als uw kinderen uw servies zo snel weten te slopen dat zelfs een goedkoop servies nog duur wordt.

Vaatwasser en magnetron bestendig

Menig duur servies met een opdrukje of gouden randje mag niet in de vaatwasser. Servies dat metaal(verf) bevat gaat lekker knetteren in de magnetron en kan dus daar niet in gebruikt worden. Niet handig dus, zeker niet bij dagelijks gebruik. Als u kiest voor een gewoon recht-toe-recht-aan servies, zonder versiering dan heeft dat overigens nog een voordeel: het valt minder op als u delen van verschillende serviezen door elkaar gebruikt.

Koop dus vooral een goedkoop servies

Het advies moge duidelijk zijn, koop een goedkoop servies dat handig is in gebruik. Geen zorgen meer over de vaatwasser en magnetron, of over het sneuvelen van servies delen. Dit is niets om uw voor te schamen, het is gewoon praktisch en relaxed! U kunt later altijd nog een duur servies voor in de servieskast aanschaffen, mocht blijken dat u echt niet zonder kunt.
© 2011 - 2019 Fluffy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop servies"

Infoteur: Fluffy
Gepubliceerd: 21-06-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!