InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Kamer en keuken met tegels uit de serie van Villeroy en Boch

Kamer en keuken met tegels uit de serie van Villeroy en Boch

Kamer en keuken met tegels uit de serie van Villeroy en Boch Wanneer er een keuken of badkamer geïnstalleerd gaat worden dan zijn we gewend naar de bekende grote keukenspecialisten te gaan en daar een keuze te maken. Het kan echter heel lonend zijn om toch eens de producten van Villeroy en Boch te bekijken omdat zij een extra luxe aankleding kunnen bieden op het gebied van vloer- en wandtegels maar ook artikelen zoals spoelbakken en bijbehorende producten met een modern design kunnen bijpassend worden geleverd.

Het ontstaan van vloertegels van Villeroy en Boch

Eugène Boch ontwikkelde het idee om naar het voorbeeld van Romeinse vloermozaïeken een vloerbedekking te maken die voordelig, sterk en mooi moest zijn. Later ontstonden de Mettlach plavuizen die wereldberoemd geworden zijn. In 1920 werd de Holland tunnel onder de Hudson in de U.S.A. gemaakt en hierbij werden 10.000 vierkante meter wandtegels gebruikt van Villeroy en Boch. Ook in de Dom van Keulen liggen tegels van deze onderneming op de vloeren.

Wandtegels en vloertegels zijn er in verschillende soorten en kwaliteit

Omdat een keuken vaak open is of in open verbinding staat met de woonkamer is het goed om te kijken naar de beschikbare vloer- en wandtegels. Immers men wil zoeken naar een combinatie hiervan en mogelijk wil men de totale verdieping in één keer laten leggen. Er zijn bij de keuze van tegels vijf slijtage groepen te onderscheiden waarbij de eerste staat voor zeer lichte belasting tot de vijfde groep die geschikt is voor zeer zware belasting.

Het is onmogelijk om alle series van Villeroy en Boch te beschrijven. Hier volgen een paar voorbeelden:
  • Serie Montevallo
  • Serie Creative system
  • Serie Enjoy
  • Serie Pescara

Serie Montevallo

Een mooi voorbeeld is de serie Montevallo. Hier wordt hoogwaardig vilbostone porcellanato gebruikt om de onregelmatige kalksteen travertijn te imiteren in een mat beige kleur. Er zijn acht verschillende formaten van het kleinste mozaïek tot het grootformaat van 46 x 46 cm. Deze tegels zijn dan ook geschikt voor zowel de woonruimte als ook voor badkamer en keuken.

Serie Creative system

De serie Creative system kent 32 kleurnuances met tijdloze combinatie mogelijkheden. Het unieke karakter van de wandtegels van aardewerk ontstaat door een hoogglanzend glazuur waarin de kleuren naar de rand zacht verlopen. Ook verkrijgbaar als mozaïek in formaat 2,5 x 2,5 cm.

Serie Enjoy

De serie Enjoy is erg geschikt voor de keuken omdat er geleverd kan worden in tien verschillende frisse kleuren met glazen decorstrips. De afmetingen van de tegels zijn 25 x 35 cm.

Serie Pescara

Bijzonder het vermelden waard is de serie Pescara. Deze vloeren stralen de warmte van een terracotta vloer uit. Zij zijn ook vervaardigd van geglazuurd pocellanato en verkrijgbaar in de formaten 30 x 30 cm. en 45 x 45 cm. Veel tegels van Villeroy en Boch zijn ook geschikt om op het terras te leggen. Zij zijn vorstbestendig. Ook kunnen de meeste tegels over de oude tegels gelegd worden.

welke producten zijn er voor de keuken

Voor de keuken zijn er spoelbakken verkrijgbaar in diverse maten en vormen.Omdat er met mooie kleuren gewerkt kan worden is het gemakkelijk om producten bij elkaar te zoeken in de juiste kleurschakering. We kunnen denken aan:
  • inbouwspoelbakken
  • onderbouwspoelbakken
  • hoekspoelbakken
  • armaturen

Er zijn ook mooie accessoires te verkrijgen waarbij we kunnen denken aan:
  • Snijplank
  • Restenbakje
  • Inzetzeef
  • Draadkorf

De badkamer

De badkamer willen we graag mooi en ook doelmatig inrichten. Het mag een plek zijn om tot rust te komen. Daarom is het handig om met behulp van een online planner van Villeroy en Boch zelf je badkamer te ontwerpen. Tegels en sanitair kunnen op elkaar aansluiten qua kleuren. Zo zijn er ook mooie douchevloeren leverbaar.

Hoeklijstensysteem

Een mooi systeem van Villeroy en Boch is het hoeklijstensysteem. Dit maakt het mogelijk om oplossingen te vinden voor moeilijke situaties. Men kan tegelvlakken harmonisch afsluiten met mooie hoeklijsten. Horizontaal of verticaal zowel op basistegels, sokkels, decorstrips of wandafsluitingen. Mochten er drie kanten in één hoek samenkomen dan is er een speciaal hoekstuk te verkrijgen zodat ook dit probleem mooi en vakkundig kan worden opgelost.

Tegels voor terras

Waar we misschien niet in eerste instantie aan denken zijn de tegels die je buiten op het terras gaat leggen. Het is heel mooi wanneer deze in dezelfde soort zijn als de vloertegels binnenshuis. Daarom is het heel verstandig om jezelf te gaan verdiepen in de mogelijkheden als er een nieuwe aanschaf moet worden gedaan.
Gerelateerde artikelen
Artikelen van Villeroy en Boch zijn klassiek en modernArtikelen van Villeroy en Boch zijn klassiek en modernVilleroy en Boch is een eeuwenoud bedrijf wat keramiek vervaardigt alsmede prachtig serviesgoed, glaswerk, bestek en cad…
Televisieserie Go Diego GoGo Diego Go is een tekenfilmserie die gaat over Diego een jongen van 8 jaar. Met zijn beste vriend Baby Jaguar beleeft h…
Schrijfster Yvonne BrillSchrijfster Yvonne BrillSchrijfster Yvonne Brill is schrijfster van kinderboeken en ze is waarschijnlijk met name bekend door de paardenboekense…
Dora the ExplorerDora the ExplorerDora the Explorer is een tekenfilm voor jonge kinderen met een educatieve achtergrond. Dora beleeft met haar beste vrien…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Peggy Marco, Pixabay
  • Villeroy en Boch

Reageer op het artikel "Kamer en keuken met tegels uit de serie van Villeroy en Boch"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 04-01-2019
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!