InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Voor schoonmaak en reiniging kiezen we Kärcher

Voor schoonmaak en reiniging kiezen we Kärcher

Voor schoonmaak en reiniging kiezen we Kärcher In iedere huishouding vinden we wel een reiniger van Kärcher. Dit kan zijn een hogedrukreiniger of een stoomreiniger maar ook veegmachines en strijkijzers gebruiken we soms van dit reeds jarenlang vertrouwde merk. Heel handig zijn de ramenwissers waarmee men de ruiten streeploos schoon kan krijgen. Voor ieder huis en iedere inrichting zijn weer andere apparaten nodig en soms weten we niet eens van het bestaan. Welke producten verkoopt Kärcher allemaal en waar zijn ze te vinden? Kärcher-apparaten zijn een begrip in heel Europa.

Geschiedenis van het bedrijf Kärcher

Alfred Kärcher was uitvinder maar ook een goede ondernemer die zijn bedrijf startte in Würtemberg. Deze man was vooral in zijn element als het om experimenteren ging. Aan het begin van de dertiger jaren van de vorige eeuw specialiseerde Alfred Kärcher zich in de constructie van warmeluchtblazers. Dit gebeurde door het smelten van zouten die met heetwaterspiralen verhit werden. Er ontstond een verharde oven voor lichte metalen die de Kärcher-zoutbadoven genoemd werd. Alfred Kärcher stierf reeds in 1959 op de leeftijd van 58 jaar. Hij liet een vrouw en twee kinderen achter.

De firma Alfred Kärcher had zich bijna uitsluitend gespecialiseerd in de ontwikkeling en fabricage van warmeluchtblazers. Daarnaast werden in 1950 de eerste hogedrukreinigers geproduceerd. De machinefabriek is uitgegroeid tot een omvangrijk industrieel complex met uitgestrekte gebouwen, brede straten en grote parkeerplaatsen.

Doelstellingen en groei

Kärcher wil vooral duurzaam produceren en wil recht doen aan sociale verantwoordelijkheden. Het bedrijf heeft daarom diverse sociale en culturele projecten over de gehele wereld. Door gebruik te maken van de eigen technologie heeft Kärcher de Potemkin trappen in Odessa gereinigd en de Neue Stadsgalerie in Stuttgart. In april 2010 is Kärcher gestart met de reiniging van de Euromast in Rotterdam. Het begrip 'life circle thinking' is van belang bij de productie. Men probeert alle fasen van de productie te optimaliseren om het milieu zo min mogelijk te belasten. Zowel het marktaandeel als het aantal werknemers groeide spectaculair. In 2009 werden 6,4 miljoen eenheden verkocht. De omzet bedroeg 1,3 miljard euro. Er werken bij het bedrijf in totaal 6887 werknemers. Innovatie staat hoog in het vaandel. Er zijn nieuwe stille hogedrukreinigers ontwikkeld voor consumenten zoals de MC 50 straatveegmachine en de NT 14/1 nat/droogzuiger speciaal voor vakmannen.

Welke producten kopen we bij Kärcher voor reiniging en schoonmaak

We maken een verdeling in producten voor:
  • Home en Garden
  • Professional

Home en Garden

  • hogedrukreinigers
  • pompen
  • bewateringssystemen
  • veegmachines
  • accu-rolvegers
  • boenmachines
  • ruitenreinigers
  • stoomreinigers
  • stoomzuigers
  • stoomstrijkstations
  • reinigingsmiddelen

Hogedrukreinigers

In bijna ieder gezin vinden we wel een hogedrukreiniger. Deze wordt in het voorjaar tevoorschijn gehaald om de tegels in de tuin, maar soms ook muren lekker schoon te spuiten. Veel mensen gebruiken de hoge drukreiniger ook om de auto te wassen. Dit is handig maar we moeten wel opletten dat we de banden niet raken met dit krachtige apparaat.

Bij hogedrukreinigers kunnen we denken aan compact, medium of super-hogedrukreinigers. Er zijn reinigers die werken op warm water maar ook op benzine of zelfs hybride hogedrukreinigers welke werken op een Li-ion accu. Bij pompen denken we aan dompelpompen, regenton pompen, besproeiingspompen en leidingwatervoorzieningen. Ook bewateringssystemen zijn ruim voorradig met diverse koppelingen en spuitpistolen. Een accu-rolveger kan men gebruiken om het vegen gemakkelijker te maken. Dit geldt ook voor boenmachines die handig zijn wanneer men parket heeft.

Voor schoonmaken denken we aan

Om schoon te maken kunnen we verschillende apparaten gebruiken. Te denken valt aan:
  • hogedrukreinigers
  • stofzuigers
  • tapijt- en bekledingsreinigers
  • schrob-zuigmachines
  • veeg-en veeg-/zuigmachines
  • air blowers
  • stoomreinigers
  • drinkwaterdispensers
  • industriële reinigingssystemen
  • drinkwaterbehandeling
  • reinigingsinstallaties voor voertuigen

Waar kan men Kärcher producten kopen

Door het ingeven van je postcode kan je op de site van Kärcher de dealer vinden die het dichtst bij je in de buurt zit.
Op dezelfde site kun je ook terecht voor:
  • een onderdelenlijst
  • gebruikshandleidingen
  • reparatie tarieven
  • vragen en antwoorden
  • diverse brochures

Er zijn regelmatig diverse acties. Het bedrijf hanteert als regel dat men een product wat niet aan de verwachtingen voldoet kan retourneren. Voor bedrijven bestaat de mogelijkheid om gebruikte machines aan te schaffen zoals bijv. demonstratiemodellen. Dit is niet mogelijk voor particulieren. Wel kunnen particulieren soms goedkoper hun apparaat aanschaffen als er nieuwe modellen worden ingevoerd. Dan worden restposten afgeprijsd.
Gerelateerde artikelen
Hogedrukreinigers, de soorten en de werkingHogedrukreinigers zijn veel gebruikte schoonmaakapparaten voor bijvoorbeeld de auto, de caravan, de schutting of het ter…
Stoomreiniger om vloeren, tegels en sanitair schoon te makenStoomreiniger om vloeren, tegels en sanitair schoon te makenEen stoomreiniger is een handig apparaat waarmee je snel je huis grondig kunt reinigen. Wie eenmaal met de stoomreiniger…
Schoonmaak voor je computerSchoonmaak voor je computerElectronica trekt stof aan. Dit vanwege de combinatie van warmte en statische electriciteit. Niet alleen aan de buitenka…
Het gemak van een hogedrukreiniger, maar er zijn ook nadelenDe hogedrukreiniger kan voor verschillende situaties in worden gezet. Het gaat er in ieder geval om dat je iets gaat rei…
Stofzuigers: meer vermogen is niet altijd beterStofzuigers: meer vermogen is niet altijd beterStofzuigen is niemands favoriete bezigheid. Daarom is het des te belangrijker dat een stofzuiger zijn taak zo goed en ef…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Peggy Marco, Pixabay
  • https://www.kaercher.com/nl/

Reageer op het artikel "Voor schoonmaak en reiniging kiezen we Kärcher"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 12-12-2018
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!