InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Uw huis verkopen binnen één maand

Uw huis verkopen binnen één maand

Het is mogelijk om uw huis te verkopen binnen één maand. Een voorwaarde is wel dat u een zeer scherpe vraagprijs gaat hanteren. In de periode tussen 2007 en 2011 hebben wij in Nederland te maken gehad met een stagnerende huizenmarkt. De huizenprijzen waren aan het zakken en de huizen stonden steeds langer in de verkoop voordat ze verkocht werden. De uiteindelijke prijs die de verkopers voor het huis kregen, viel over het algemeen tegen. De huizenbezitters bleven vasthouden aan de verkoopwaarde van hun huis vóór de daling van de huizenprijzen.

De macht ligt bij de kopers

In een stagnerende huizenmarkt, ligt de macht bij de kopers van een huis. Ze kunnen het meest geschikte huis uitzoeken, en voor een lage koopsom het huis kopen. De huizen waarop een te hoge vraagprijs wordt gezet, zullen niet bezichtigd en verkocht worden.

Het gevaar van het hanteren van een scherpe prijs voor de verkopers

De kopers gaan er vanuit dat er nog onderhandelingsruimte in de vraagprijs zit. De verkopers kunnen een scherpe prijs hanteren, maar ze moeten zich wel realiseren dat de kopers nog steeds gaan proberen om een flink bedrag van de vraagprijs af te krijgen.

Huis verkopen binnen één maand

In de eerste weken dat het huis in de verkoop staat, zal deze de meeste aandacht krijgen in de media. Veel potentiële huizenkopers die letten uitsluitend op huizen die nieuw in de verkoop zijn gezet. Hierdoor hebt u een grotere kans om het huis te verkopen in de eerste maand in vergelijking met de maanden die daarop volgen.

De toegevoegde waarde van adverteren

Het wordt steeds belangrijker om zichtbaar te zijn op het internet. De toegevoegde waarde van adverteren in kranten wordt steeds kleiner. Het is kostbaar en de meeste mensen zullen toch op het internet gaan zoeken naar een huis. Een advertentie in een krant kan wel een trigger zijn om mensen te lokken naar het internet, maar de toegevoegde waarde wordt steeds kleiner.

Zorgen voor een goede presentatie op het internet

Om uw huis snel te kunnen verkopen, moet u eerst potentiële kopers uw huis laten zien. De kans op bezichtigingen kunt u aanzienlijk vergroten door het huis goed te presenteren op het internet. Zorg voor een tekst waar alle sterke punten van het huis in naar voren komen. U moet er voor zorgen dat uw huis er beter uit ziet dan de tientallen concurrenten in de directe omgeving. In de haast gemaakte foto’s zult u geen extra kijkers door aantrekken.

Professionele fotograaf inschakelen

Iedereen kan foto’s maken, maar niet iedereen heeft er gevoel voor. Door een professionele fotograaf in te schakelen kunt u kwalitatief veel betere foto’s maken. Er moet niet alleen gelet worden op de kwaliteit van de foto, maar de foto moet ook het juiste gevoel geven. Een gemanipuleerde foto waardoor de woonkamer groter lijkt kan tegenwoordig niet meer. U moet nu meer uit de kast halen om nog op te vallen.
Gerelateerde artikelen
Beste strategie: hoge vraagprijs of lage vraagprijs?Om een huis te kunnen verkopen, moet u eerst bezichtigingen krijgen. Op het moment dat de onderhandelingen beginnen, moe…
Huis verkopen lukt niet? Verlaag de vraagprijsHuis verkopen lukt niet? Verlaag de vraagprijsIndien het u maar niet lukt om uw huis te verkopen? Moet u mogelijk de vraagprijs van het huis verlagen.
Vraagprijs bieden: Hoeveel lager bieden dan de vraagprijs?Vraagprijs bieden: Hoeveel lager bieden dan de vraagprijs?Op dit moment heb je als koper van een huis veel meer ruimte dan vroeger om te onderhandelen, wanneer het gaat om de vra…
Huis na drie jaren nog niet verkocht? Trek uw conclusiesHuis na drie jaren nog niet verkocht? Trek uw conclusiesIn de jaren 2008 tot en met 2012 maakt de huizenmarkt zware jaren door. In 2012 staat er een record aantal aan huizen in…
De beste verkoopstrategie bij verkopen van een huisAls verkoper probeert u uw huis te verkopen tegen de hoogste prijs. Het kan geen kwaad om de onderhandelingen hard in te…

Reageer op het artikel "Uw huis verkopen binnen één maand"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 01-09-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Schrijf mee!