InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Een woning kopen of huren via een makelaar: Aha.be

Een woning kopen of huren via een makelaar: Aha.be

Een woning kopen of huren via een makelaar: Aha.be Wie op zoek gaat naar een woning te koop of te huur, kan dagenlang het internet afschuimen op zoek naar zijn of haar droomwoning, op een van de talloze advertentiesites voor vastgoed. Het aantal websites is zo groot, dat men al snel niet meer weet welke advertenties men nu wel of niet heeft gezien.. De website Aha.be is een iniatiatief van het CIB, de Confederatie voor Immobiliënberoepen. Het CIB wil deze site een portaal maken voor iedereen die een woning of appartement wil huren of wil kopen via een erkend vastgoedmakelaar.

Het CIB

Het CIB, voluit de Confederatie voor Immobiliënberoepen, is een beroepsvereniging voor vastgoedmakelaars. Door middel van jarenlange ervaring en allerlei initiatieven behartigt de vereniging de belangen van elke aangesloten vastgoedmakelaar.
Het CIB vertegenwoordigt ongeveer 1200 kantoren en zo'n 2500 erkende makelaars (met BIV-nummer).

Het CIB wil niet alleen de makelaar beschermen, maar ook de consument. Een consument die samenwerkt met een door het CIB erkende vastgoedmakelaar, kan er vanop aan dat hij met een echte vastgoedprofessional in zee gaat, waar hij op kan vertrouwen.

Aha.be

Wie op zoek is naar een woning, komt terecht op vele advertentiesites waarop vastgoedmakelaars, notarissen en particulieren hun pand aanprijzen door middel van duizenden zoekertjes en advertenties. Het wordt steeds moeilijker om bij te houden welke sites en aanbiedingen men nu wel of niet heeft gezien..

Om een overzicht te creëren van het immense aanbod aan immobiliën te huur en te koop, werd Aha.be opgericht. Deze site bevat meer dan 4000 woningen te koop en te huur, en heeft daarnaast een uitgebreid luik “vakantiewoningen” waarin iedereen die op zoek gaat naar een vakantieverblijf ook zijn gading kan vinden tussen een van de meer dan 8000 vakantiewoningen. Ook wie op zoek is naar een handelspand of bedrijf, of een overname van een handelszaak, kan op aha.be terecht.

Via de zoekfunctie op de website kan u als bezoeker ingeven waarnaar u op zoek bent. U kiest in eerste instantie voor een pand te koop of te huur, en vervolgens specifieert u uw wensen. Zoekt u een woning, of een appartement? In welke regio of gemeente? Wat is uw budget, en hoe groot moet uw droomwoning zijn? Dat kan u allemaal eenvoudig aangeven in de zoekmachine die daarna de panden selecteert die aan uw wensen voldoen.

Voor wat het aanbod aan vakantiewoningen aan de kust betreft, selecteert u het type woning waarnaar u zoekt (studio, appartement, chalet,..) en de badstad of –steden waar u zou willen verblijven. Daarna bepaalt u wanneer u uw vakantie wenst door te brengen, en vervolgens krijgt u een lijst van beschikbare vakantieverblijven voor de door u gekozen periode.
Wanneer u graag het aanbod van 1 (of meerdere) specifieke vastgoedmakelaars wil bekijken, kan dit ook. U kiest dan voor “makelaars zoeken” en geeft aan welk kantoor u zoekt, of in welke regio u een kantoor zoekt.

Voordelen

In tegenstelling tot andere sites, vindt u op Aha.be enkel het aanbod van erkende vastgoedmakelaars. Particuliere verkopers kunnen op deze website dus niet adverteren. Wanneer u een advertentie ziet die u aanspreekt, kan u eenvoudig de makelaar contacteren via een formulier. U kan ook vragen om gecontacteerd te worden: op een formulier vult u uw contactgegevens in en geeft u aan op welk tijdstip u het liefst gebeld wil worden.
Gerelateerde artikelen
Een woning kopen via een vastgoedmakelaar: de voordelen!Een woning kopen via een vastgoedmakelaar: de voordelen!Een woning kopen doe je niet zomaar. Het is belangrijk om goed geïnformeerd te zijn over alle mogelijke aspecten die bel…
Het succes van MarktplaatsDe website Marktplaats.nl, die al 11 jaar bestaat, is een enorm succes in heel Nederland. Op Markplaats.nl kunt u een ad…
Je huis verkopen: waar kan je je huis te koop zetten?Je huis verkopen: waar kan je je huis te koop zetten?Publiciteit maken voor je woning kan via de klassieke weg zoals een advertentie in krant of advertentieblaadjes, maar de…
Auto kopen of verkopen via Autotrack.nlrecensieAuto kopen of verkopen via Autotrack.nlZowel particulieren als professionele dealers (ver)kopen tegenwoordig vaak auto’s via internet. Hiervoor zijn veel sites…
Investeren: het kopen van een eigen huis als investeringInvesteren: het kopen van een eigen huis als investeringEen eigen huis kopen wordt vaak gezien als voordeliger dan het huren van een huurwoning. Als je een huis koopt, kan je o…

Reageer op het artikel "Een woning kopen of huren via een makelaar: Aha.be"

Infoteur: Juliedr
Gepubliceerd: 01-02-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Schrijf mee!