InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Wie zijn huis snel wil verkopen, moet slim zijn

Wie zijn huis snel wil verkopen, moet slim zijn

Afhankelijk van de situatie op de huizenmarkt, kunt u veel moeite hebben om uw huis te kunnen verkopen. U moet een manier zien te vinden om veel aandacht voor uw huis te krijgen in de media. De mensen die hun huis te koop zetten willen hun huis zo snel mogelijk verkopen tegen een zo hoog mogelijke prijs. Indien de vraag groter is dan het aanbod naar het soort huis dat u verkoopt, zult u niet veel moeite ondervinden om het huis snel te verkopen. De kopers staan in de rij bij een goede huizenmarkt in combinatie met een redelijke vraagprijs. In slechtere tijden moet voornamelijk de makelaar een stapje sneller lopen om uw huis toch te kunnen verkopen.

Huizenmarkt kredietcrisis

Gedurende de kredietcrisis zijn de huizenprijzen enkele jaren achtereen gezakt. Door de zakkende huizenprijzen, zullen ook de kopers voorzichtiger worden. Het is namelijk niet uit te sluiten dat de prijzen nog verder gaan zakken. Indien de meeste kopers dezelfde gedachten hebben, gaan de prijzen inderdaad ook zakken. De huizen staan langer te koop en de verkopers zien zich genoodzaakt om de vraagprijs naar beneden bij te stellen. De verkopers die al een ander huis hadden gekocht voordat ze de oude verkocht hebben, kunnen nu jarenlang opgescheept zitten met dubbele maandlasten.

De eerste weken moet het gebeuren

Op het moment dat het huis te koop komt, is het moment dat u veel aandacht voor het huis moet gaan vragen. Veel potentiële kopers van huizen, houden de media in de gaten door vooral te letten op huizen die nieuw de huizenmarkt op zijn gekomen. Bijvoorbeeld op Funda.nl kan er gezocht worden op huizen die de afgelopen dagen nieuw op de website zijn toegevoegd. U moet wel vanaf het begin een redelijke verkoopprijs vragen. Door eerst een te hoog bedrag aan te houden schrikt u gelijk de kijkers af. Bij een latere verlaging van de vraagprijs bent u de interesse van deze mensen al kwijt geraakt.

Goede foto’s zijn doorslaggevend

De kwaliteit van de gebruikte foto’s verschillen sterk. U treft foto’s aan die zeer duidelijk door de makelaar zelf zijn gemaakt. Vaak is dan te zien dat de foto’s gewoon in de loop zijn genomen. Fotografie is een vak, waarvoor u beter professionals kunt inhuren. De foto’s zijn zo belangrijk omdat ze de potentiële kopers moeten interesseren om het huis te gaan bezichtigen. Een goede fotograaf kan een cruciale rol spelen.

Slimme marketingacties

Door op een slimme manier in de media te komen vergroot u uw kansen om uw huis te verkopen. Een auto weggeven aan de kopers van uw huis is niet meer origineel. In het verleden zijn er ook al vakanties weggegeven en een boot. Door deze acties zult u niet uw huis verkopen, maar u vergroot de kans wel doordat uw huis onder de aandacht van veel meer mensen komt. Niemand zal een huis kopen voor de gratis vakantie, maar het kan twijfelaars wel over de streep trekken.

Een goede makelaar verkoopt meer huizen

De ene makelaar zal uw huis sneller verkopen dan de andere, maar welke makelaar u het beste kunt kiezen is moeilijk te zeggen. In de eerste maanden van 2010 is verhoudingsgewijs Makelaarsland de best verkopende makelaardij geweest. Dit is een vreemde ontwikkeling, want deze makelaar biedt uitgeklede diensten tegen een lager tarief. U moet bijvoorbeeld zelf zorgen voor de rondleiding van potentiële kopers. Normaal gesproken zou je toch verwachten dat dit concept zou moeten leiden tot minder verkopen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wie zijn huis snel wil verkopen, moet slim zijn"

Reacties

Michel Janssen, 21-04-2011 19:26 #2
Wij zijn inmiddels al bijna 3 jaar verder en nog steeds niets!
Wat wij zoal gedaan hebben.
prijs was 214.000 maar is inmiddels al 4 keer aangepast nu is de prijs 169.000!
Tja ik zou graag willen dat onze woning eens verkocht zou gaan worden maar, we hebben al veel teleurstellingen gehad, maar niets werkt!
we zijn een beetje ten einde raad!

Rudolph van Dusseldorp, 23-06-2010 08:38 #1
Makelaarsland verhoudingsgewijs de best verkopende makelaar?

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 17-06-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Reacties: 2
Schrijf mee!