InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Het afsluiten van een servicecontract op uw c.v. installatie

Het afsluiten van een servicecontract op uw c.v. installatie

Bijna alle huizen in Nederland worden verwarmd met behulp van een centrale verwarmingsinstallatie die op gas werkt. Voor het juiste onderhoud van deze c.v. ketels heeft Feenstra Warmte Totaal Zorg, een zelfstandige dochter van Nuon, een tweetal servicecontracten opgesteld. Hieronder leest u daar meer over.

Feenstra Verwarming b.v. een begrip in Nederland

Feenstra Verwarming is al weer zo'n zestig jaar actief in de installatiebranche en heeft een unieke ervaring opgebouwd in de centrale verwarmingssector. Ze hebben vestigingen in heel Nederland en hebben een personeelsbestand van zo'n 1600 medewerkers. Met het grote wagenpark van een 750 bestelauto's kunnen ze bijna overal snel ter plaatse zijn om u vooruit te helpen.

Onder de Feenstra Groep, zoals gezegd een volledige dochter van Nuon, vallen de onderstaande bedrijven:
  • Feenstra Warmte Totaal Zorg
  • AEK Verwarmingsservice
  • Bogro B.V.
  • Energie Service Amsterdam
  • Energie Service Apeldoorn
  • Klimakon
  • Van der Put
  • Veendammer Gasservice
  • De Rooij Ventilatiesystemen
  • Bacol VentilatieCV-onderhoud

De twee soorten serviceabonnementen

Sinds de Vereniging Eigen Huis in overleg met Feenstra de servicecontracten vereenvoudigd heeft, kunt u kiezen uit een tweetal C.V.-ketel service abonnementen:

  • Warmte Garantie
  • Service en Onderhoud

Het Warmte Garantie contract

Met dit uitgebreide contract zijn onderstaande kosten gedekt:
  • elke twee jaar preventief onderhoud aan uw verwarmingsketel
  • een gemelde storing vóór 10.00 uur, wordt dezelfde dag nog verholpen
  • alle kosten voor service, onderhoud en reparaties vallen onder de garantie
  • er worden geen toeslagen of voorrijkosten berekend

De kosten voor dit contract zijn 11,30 per maand (prijs op het moment van publiceren van dit artikel).

Het Service en Onderhoudscontract

Met dit iets minder uitgebreide contract wordt het onderstaande gedekt:
  • de reparatiekosten voor wat betreft onderdelen en arbeidsloon komen voor uw rekening

Keuring vooraf

Als u Kiest u voor Warmte Garantie, of Service en Onderhoud, dan wordt uw ketel vooraf gekeurd. Als er aantoonbaar onderhoud aan uw ketel is gepleegd over de afgelopen twee jaar, wordt deze keuring gratis gedaan.
In het andere geval kost de keuring u eenmalig 64,50. Mochten er tijdens het keuren gebreken aan uw c.v. installatie blijken te zijn, dan worden alleen de onderdelen in rekening gebracht.

Preventief onderhoud elke twee jaar

Het preventieve onderhoud om het jaar geldt alleen voor de gesloten ketels. Heeft u een open ketel dan heeft uw ketel elk jaar onderhoud nodig. Een open ketel kost u 2,99 extra per maand.

Heeft u nog een oud lopend contract

Mocht u vóór 1 januari 2007 een van de oude servicecontracten afgesloten hebben, dan heeft u de keuze om dit ongewijzigd door te laten lopen of u besluit over te stappen naar een van de twee nieuwe abonnementen.

Kortom, wilt u geen risico lopen met een haperende of uitgevallen c.v., dan is het te overwegen om een servicecontract af te sluiten. De kosten vallen erg mee en de risico's zijn ingedekt. Tevens geldt dat leden van de Vereniging Eigen Huis een tarief betalen dat 10% lager ligt dan het standaardtarief.

Uiteraard staat het u vrij om zelf te bepalen, bij wie u een onderhoudscontract afsluit.
Gerelateerde artikelen
Een servicecontract voor de cv-ketel: de moeite waardIn Nederland zijn we gewend altijd verwarming en warm water beschikbaar te hebben. Daarom denkt niet iedereen na over he…
Overstappen naar NuonOverstappen naar NuonHet kan erg voordelig zijn om de overstap te maken naar Nuon. Er wordt veel geconcurreerd door energiemaatschappijen om…
Wat kost centrale verwarming?Het aanleggen van centrale verwarming is meer dan alleen een cv ketel kopen en een aantal radiatoren. Het aanleggen van…
Energieverbruik is gemakkelijk in de gaten te houdenEnergieverbruik is gemakkelijk in de gaten te houdenDe energierekening is in elk huishouden een grote en maandelijks terugkerende kostenpost. De komst van spaarlampen en en…
Energieleveranciers België: overzichtMomenteel zijn er volgende energieleveranciers (gas+elektriciteit) in België: Electrabel, Luminus Octa+, Belpower, Essen…
Bronnen en referenties
  • Feenstra warmte totaal zorg
  • Vereniging Eigen Huis

Reageer op het artikel "Het afsluiten van een servicecontract op uw c.v. installatie"

Reacties

Berrie_van_mier (infoteur), 13-02-2010 22:56 #2
Dank voor uw reactie. Helaas ben ik niet verantwoordelijk voor slordigheden en/ of fouten die bij een bedrijf gemaakt worden. Hiervoor zult u een klacht moeten indien bij de bewuste firma.
Ik heb in mijn artikel enkel een beschrijving gegeven van de mogelijkheden en kosten van het afsluiten van de mogelijke servicecontracten. Ik hoop dat u in overleg met de fa. Feenstra tot een bevredigende oplossing kunt komen.

H. H. Lok, 13-02-2010 19:56 #1
We hebben ook zo'n service contract afgesloten. Kregen een nette brief van Nuon/Feenstra, waarin gemeld werd dat we storing konden melden vanaf 7 januari. Het is dan wel vreemd dat je wel mag melden maar ze je niet willen helpen omdat hun eigen administratie nog niet is bijgewerkt.
Een dergelijke service is in mijn ogen een onbeschoftheid en gebrek aan fatsoen… :-(

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 27-11-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Reacties: 2
Schrijf mee!