InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Een tweede huis? Ga naar de beurzen!

Een tweede huis? Ga naar de beurzen!

Genieten in je eigen landelijk gelegen boerderij in Frankrijk, je appartement in Antalya of je beach house op Bali. Wie droomt er tijdens de koude wintermaanden of regenachtige zomer niet van een tweede huis onder de zon. Ontsnappen uit het grijze Nederland, weg van de sleur en de files. Breng een bezoek aan een speciale beurs voor tweede huizen en vindt uit of u uw droom kunt verwezenlijken!

Belegging en extra inkomsten

Ondanks de kredietcrisis en kelderende huizenprijzen blijft onroerend goed op de lange termijn een stabielere belegging dan de aandelenmarkt. Bovendien kun je als extra inkomen je tweede huis verhuren.

Droomplek

Een droomplek. Daar ga je natuurlijk voor. In het bos, bij het strand, in de stad of juist afgelegen. Rust en ruimte of met veel vertier in de onmiddellijke nabijheid. De plek moet goed voelen. Hier moet je kunnen uitrusten of opladen. Afstand hoeft vandaag de dag geen bezwaar te zijn. De meest exotische plaatsen zijn binnen een dag met het vliegtuig te bereiken en met een last-minute of low-cost airline vlieg je in een paar uur voordelig naar je buitenverblijf.

Prijs

Over de gehele wereld is er voor elke beurs wel een tweede huis te vinden. Zo heb je volgens het Huis & Aanbod Magazine al voor 12.000 een huisje in Hongarije en voor 43.000 een appartement in Brazilië. Voor de happy few is een luxe buitenverblijf in het Spaanse Marbella al te koop voor 5 miljoen euro.

Florida

De hypotheekcrisis in Amerika heeft een positief neveneffect voor de geïnteresseerde tweede huizenkoper. Omdat veel Amerikanen de hypotheek niet meer kunnen opbrengen worden veel huizen ver onder de prijs verkocht. Voor een tweede huis in Florida betaal je nu zo´n 100.000.

Op de golfbaan

Onderzoek van een Zweedse medische universiteit heeft uitgewezen dat de golfsport het leven met vijf jaar kan verlengen. Leren golfen en een tweede huis kopen aan een golfbaan is dus het overwegen waard. In Zuid-Spanje koop je al een appartement op de golfbaan vanaf 140.000.

Informeren

Om je dromen niet tot bedrog te laten uitkomen is het verstandig je vooraf goed te informeren. Waar vind je bijvoorbeeld een goede en betrouwbare makelaar. Hoe zit het met de financiering, kun je een hypotheek nemen op je tweede huis. Hoe zit het met de fiscale aspecten en wet- en regelgeving in het buitenland.

Antwoorden op deze vragen vind je op een van de beurzen die speciaal georganiseerd worden rondom het thema tweede huis.

Beurzen

Second Home International

Dé beurs voor uw tweede huis! Hier bieden maar liefst 350 makelaars en projectontwikkelaars huizen aan in 65 verschillende landen. Ook zijn er lezingen te bezoeken.
  • Wanneer: 15 t/m 17 oktober 2010
  • Waar: Jaarbeurs Utrecht
  • Openingstijden: 11.00 18.00 uur
  • Entree: 16,00 ( 10,00 in de voorverkoop)

House Vision Expo

De House Vision Expo sluit aan bij het televisieprogramma House Vision. De beleving van recreatief wonen in binnen en buitenland staat centraal. Men verwacht 150 exposanten met een huizenaanbod uit 35 verschillende landen.
  • Wanneer: 9 t/m 11 april 2010
  • Waar: Amsterdam RAI
  • Openingstijden: 11.00 18.00 uur
  • Entree: 9,50 (kinderen t/m 12 jaar gratis)
© 2009 - 2018 Zalomeya, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tweede huis kopen  Waar sluit ik de hypotheek af?Tweede huis kopen Waar sluit ik de hypotheek af?Een tweede huis kopen kan een goede investering zijn, maar waar moet u de hypotheek afsluiten? Het maakt een groot versc…
Financiele problemen door tweede hypotheekHuiseigenaren die hun huis willen verbouwen, kunnen voor de financiering weer aankloppen bij de bank. Een tweede hypothe…
Hypotheek baseren op één inkomen is veiligerHypotheek baseren op één inkomen is veiligerTweederde van de starters op de woningmarkt, baseren hun hypotheek op twee inkomens. Hoewel dit niet verstandig is, is h…
Geen hypotheek tweede woning?Geen hypotheek tweede woning?Eigen spaargeld? Het is lastig om een tweede woning met een hypotheek te kopen. De financiering van een tweede woning al…
Tweede hypotheek: Wat zijn de voordelen en nadelen?Een tweede hypotheek is een manier om extra geld te lenen tegen een relatief lage rente. Voor een verbouwing of voor mee…

Reageer op het artikel "Een tweede huis? Ga naar de beurzen!"

Infoteur: Zalomeya
Laatste update: 08-08-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Schrijf mee!