InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Open haard van Kombifire: haard op gas én hout

Open haard van Kombifire: haard op gas én hout

Open haard van Kombifire: haard op gas én hout Een mooie open haard brengt een warme sfeer in de woning. De keuze tussen houthaard of gashaard is makkelijk bij een open haard van Kombifire. Want open haarden van Kombifire hebben een wisselsysteem zodat de inbouwhaard zowel op gas als op hout gestookt kan worden. De open haard staat mooi in het interieur en is populair vanwege het sfeervolle vlammenspel. Er zijn hoekhaarden, panoramahaarden en fronthaarden. Momenteel is de panoramahaard de trend. Als u een open haard in de woning wil, welke haard kiest u dan onder alle haarden? Deze keuze is niet moeilijk bij een haard van Kombifire, omdat deze firma open haarden verkoopt die u zowel op gas als op hout kunt stoken. De haard past in elke woonstijl, met name de panoramahaard is erg trendy op het moment, maar u kunt ook kiezen voor een hoekhaard of fronthaard. Hoe dan ook, een open haard brengt sfeer, warmte en romantiek in huis. Want een mooie houthaard is toch wel dé sfeermaker in huis. En ook niet onbelangrijk: heerlijke warmte.

Houthaard of gashaard?

Deze keuze behoort nu tot verleden tijd, omdat deze twee typen haarden gecombineerd kunnen zijn in één haard. Een heerlijk knisperend vuur in het interieur geeft natuurlijk de ultieme gezellige sfeer. Het vraagt wel een inspanning: zorgen voor een voorraad houtblokken, het aanmaken van het vuur en schoonmaken van de asla. Een gashaard vergt totaal geen inspanning. Hoewel de gashaard niet de sfeer geeft van een houthaard, creëert u binnen mum van tijd evengoed een warm sfeertje alleen de beleving is anders dan die van houtvuur. Mooi dus, dat deze twee haarden in één haard verkrijgbaar is.

Kombifire geeft consumenten de mogelijkheid om hun eigen haard samen te stellen en heeft twee soorten open haarden. Namelijk de inbouwhaard, maar ook de blokkenvuren die in bestaande schouw of open haard geplaatst kunnen worden. U bedient de haard met afstandsbediening. Houthaard en gashaard in één dus, dankzij een goed wisselsysteem. Beide vuren branden gescheiden van elkaar, wat veiligheid garandeert. Het systeem is makkelijk te bedienen en ontwikkeld door houthaard- en gashaardspecialisten.

Welke inbouwhaarden zijn er?

Gas- en houthaard in één is verkrijgbaar in de uitvoeringen mini, klassiek of modern. De haardwand is van zwarte metalen lamellen of vuursteenmotief. Alle modellen worden geleverd met afstandsbediening en het verbrandingssysteem is open.

Soorten en kenmerken

  • Panorama inbouwhaard: u geniet around van zicht op de vlammen. Vermogen: 3,6 kW (gas), 12,1 kW (hout)
  • Panorama front: bij deze inbouwhaard ziet u de vlammen niet around maar frontaal. Vermogen: 3,6 kW (gas), 12,1 kW (hout)
  • Hoekhaard Panorama: de vlammen zijn around te zien. Vermogen: 3,6 kW (gas), 12,1 kW (hout)
  • Orginele model inbouwhaard: zicht op vlammen is frontaal. Vermogen: 2,3 kW (gas), 6,6 kW (hout)
  • Standaard model, hoekhaard: Vermogen: 3,6 kW (gas), 12,1 kW (hout)
  • Kombifire block: Deze haard is voor in de bestaande schouw of open haard en kan makkelijk geplaatst worden. Er is het standaard model en het panoramamodel. Vermogen: 2,0 kW (gas), 7,0 kW (hout)

Open vuur

De haard die zowel op gas als op hout gestookt kan worden, laat een open vuur zien, zonder front van glas of metaal. Zo kunt u genieten van een groot vlammenpanorama. Qua veiligheid is het met deze haarden helemaal in orde, ze zijn goedgekeurd door SGS en KIWA en het systeem heeft een CE-certificaat. U kunt dus stellen dat de haard, behalve gebruiksvriendelijk, ook veilig is.

De open haarden firma geeft één jaar garantie. Voordat de haard verkocht wordt is hij al door veel controles gegaan. Mocht er toch een storing zijn dan biedt Kombifire goede service: een monteur zal de storing op kort termijn verhelpen.
Gerelateerde artikelen
Bouwen van een open haardBouwen van een open haardSteeds meer mensen bouwen zelf een open haard in hun huis. Er zijn verschillende vormen van open haarden. De meest voork…
De haard wordt weer populair!De haard wordt weer populair!De haard is een tijdje ouderwets geweest en paste niet in het moderne interieur dat veel mensen in huis willen hebben. M…
Verschillende soorten open haardenVerschillende soorten open haardenEen open haard kan als stijlelement een goede toegevoegde waarde bieden voor zowat iedere inrichting. Naast verschillen…
De efficiente huisvrouw / -man: de open haardEen open haard in huis geeft veel sfeer. Het is gezellig verzamelen rond het vuur in de wintermaanden. Als het wintersei…
Een haard brengt sfeer in de woonkamerEen haard brengt sfeer in de woonkamerVuur en vlammen fascineren en dat geldt ook voor de vlammen in een haard. Ze zijn veel sfeervoller dan centrale verwarmi…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Open haard van Kombifire: haard op gas én hout"

Reactie

A. Aarnoudse, 29-06-2017 10:37 #1
Ik heb een inbouw haard voor hout: Flam 65 cm breed en 50 cm hoog. Kan daar een kombihaard ingebouwd worden?

Infoteur: Ssandra3108
Laatste update: 18-12-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Reacties: 1
Schrijf mee!