InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Kewlox voor moderne zelfbouwkasten op maat

Kewlox voor moderne zelfbouwkasten op maat

Kewlox, een fabrikant van kasten op maat, timmert al sinds 1959 aan de weg. De Kewloxkasten kunnen naar eigen wensen samengesteld worden en bieden een grote variatie aan kleuren, deurtjes en lades. Met de nieuwste Kewlox Premium lijn zijn de houten profielen vervangen door aluminium profielen en de kasten zien er daarmee uitgevoerd erg strak en modern uit.

Kewlox kasten op maat

Dat u met het Kewlox systeem een hoogwaardig geproduceerde kast in huis haalt, blijkt wel uit de degelijkheid van het gebruikte materiaal. Metalen staanders op de hoeken en een uitgekiend plan om de houten of aluminium dwarslatten te monteren zonder schroeven of lijmen, resulteren in stabiele en modern ogende kastsystemen.

Buiten de standaardmaten die de kastdelen kunnen hebben, is er ook een mogelijkheid om de kasten op de mm. nauwkeurig op maat te laten maken. Bent u zelf niet zo handig aangelegd, dan kunt u de kasten ook laten monteren door Kewlox en desgewenst zelfs thuis laten brengen.

Mogelijke typen kasten

Onderstaande typen kasten zijn er mogelijk:
  • schuifdeurkasten
  • boekenkasten
  • kolomkasten
  • hangkledingkasten
  • vitrines
  • hoekkasten

Keuze van de panelen

De keuze voor panelen die in de kasten gebruikt worden, voor zowel de zijkanten als de voor- en de achterkanten, zijn onder te verdelen in:
  • kaal, onbewerkt mdf
  • in kleur gespoten mdf
  • mdf beplakt met fotomotieven
  • perspex frosted

De schuifdeurtjes zijn in dezelfde materialen te bestellen als de bovenstaande zij- voor- en achterkanten van de panelen. De kleuren van de mdf panelen zijn buiten het onbewerkte mdf te leveren in wit, geel, zwart, groen, rood, blauw, grijs, muisgrijs en crème. In het "frosted" perspex zijn de kleuren waaruit gekozen kan worden: mandarin, glasslook, clear frost, citrus, saphire blue, emerald, chili red, sky blue, pink, arctic blue, lemon, violet, polar white, aqua blue, lime, apple green, turquoise, cyclaam, orange, antraciet en dibond.

Wilt u voor een glasuitstraling gaan, dan kunnen de deurtjes geleverd worden in glas, plexiglas of spiegelglas.

Er is zelfs een keuze te maken uit de kleur van de tussenplanken, die zich tussen de elementen bevinden.

Kasten verhogen

Het is mogelijk om de kasten direct op de ondervloer te plaatsen, maar ook kan er gekozen worden voor:
  • poten (14 cm. hoog)
  • stelpoten
  • wieltjes
  • sommige typen kunnen opgehangen worden d.m.v. speciale hoekprofielen

Soorten hoekprofielen

De speciale hoekprofielen zijn van metaal en kunnen geleverd worden in:
  • gegalvaniseerd metaal
  • wit gelakt metaal
  • zwart gelakt metaal
  • r.v.s. (roestvrij staal)

Mogelijke breedte- en dieptematen

De standaardmaten waaruit u kunt kiezen zijn voor de breedte: 32-42-52-62-80-90-100-110-120 cm. en voor de diepte: 25-32-42-52-62 cm. De breedte en dieptematen die beschikbaar zijn, zijn afhankelijk van het type kast waar u voor kiest.

laden in de vakken

In de te ontwerpen kast kunt u ook nog diverse mogelijkheden van laden plaatsen. Daar is dan weer een grote keuze uit de hoogte van de te kiezen laden en de verschillende handgrepen die u er op wilt hebben. Indelingen met hangmapladen en bijvoorbeeld cd-rekken behoren ook tot de mogelijkheden.

De kasten kunnen door u zelf samengesteld worden met het op de site van Kewlox staand 3-D programma: Calkewlator (een samentrekking van calculeren en Kewlox). Daar ziet u alle mogelijkheden in maten en uitvoeringen afhankelijk van het type kast waar u voor kiest. De prijzen van de kast die daarmee door u ontworpen is wordt bij elke wijziging aangepast. U komt dus niet voor verrassingen te staan.

Wilt u de kasten en alle mogelijkheden eens in het echt bekijken dan kunt u een bezoek brengen aan een van de showrooms in Nieuwegein of Amsterdam.
Gerelateerde artikelen
Chinese invloeden in ons interieurChinese invloeden in ons interieurEen interieur samenstellen uit meubelen die je smaak vertegenwoordigen is niet per definitie aan een stijl gekoppeld. Ba…
Wonen: Less is moreWonen: Less is moreNatuurlijk kan je je huis volzetten of ga je voor de landelijke stijl die vak veel drukker is, maar 'less is more' is in…
Kastenstelsel India: verboden, maar springlevendHet kastenstelsel in India is officieel al vanaf 1931 niet meer aan de orde. Vanaf dat moment namelijk wordt de kaste ni…
Zelf een kast van IKEA in elkaar zettenZelf een kast van IKEA in elkaar zettenAls u voor het eerst een kast van IKEA in elkaar moet zetten, is het handig een aantal ervaringsadviezen te bekijken. U…
Bronnen en referenties
  • http://www.kewlox.nl
  • http://www.kewloxpremium.nl

Reageer op het artikel "Kewlox voor moderne zelfbouwkasten op maat"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 27-11-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!