InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Online keuken ontwerpen

Online keuken ontwerpen

Een nieuwe keuken uitzoeken is nog niet zo makkelijk als dat het lijkt. Daarom is er de mogelijkheid om een online keuken te ontwerpen. Er moet rekening gehouden worden met een heleboel dingen zoals de afmeting van de keuken, de vorm en de kleur van de keuken. Tegenwoordig zijn er een heleboel handige programma’s waarmee u online een keuken kunt ontwerpen. Er zijn gratis keuken ontwerpprogramma’s maar ook betaalde keuken ontwerpprogramma’s.

Een nieuwe keuken uitzoeken

Een nieuwe keuken uitzoeken is voor veel mensen een leuke bezigheid. Je hebt de keuken van je dromen zien staan maar nu weet je niet of hij eigenlijk wel in jouw huis past. Hoe staat de keuken bij de rest van het interieur? Hoeveel ruimte heb je nog over in de keuken? Doormiddel van de keuken online te ontwerpen krijg je een goed beeld van de toekomstige keuken in jouw huis.

Het online ontwerpprogramma

Er zijn een heleboel online keuken ontwerpprogramma’s op de markt. Sommige programma’s worden gratis aangeboden door keukenspecialisten en andere worden betaald online aangeboden. De keukenprogramma’s verschillen van kwaliteit en mogelijkheden. Zo zijn er bijvoorbeeld ontwerpprogramma’s die het mogelijk maken om het ontwerp in 3D te bekijken. Hieronder vind je een overzicht van de beste gratis keuken ontwerpprogramma’s.

Gratis keuken ontwerpprogramma van woningplan

Woningplan biedt een gratis keuken ontwerpprogramma aan. Met dit programma is het voor iedereen makkelijk om een eigen keuken te ontwerpen. Als je gebruikt maakt van dit ontwerpprogramma dan zie je ook direct de keukenleveranciers bij jou in de buurt. Deze bedrijven zijn ook op de hoogte van dit keukenprogramma en kunnen jou verder helpen met het ontwerpen van de keuken indien je ergens op vast loopt.

Gratis keuken ontwerpprogramma van Van Manen keukens

Van Manen keukens biedt ook een gratis online ontwerpprogramma aan waarmee je makkelijk een keuken kunt ontwerpen. Alle mogelijkheden zijn aanwezig om jouw droomkeuken te ontwerpen. Zelfs de kleinste details kun je toevoegen aan het ontwerp. Je kunt bijvoorbeeld een waterkoker op het aanrecht plaatsen en een wijnrek in de keuken. Het mooie van dit programma is dat je het ook nog eens in 3D kunt bekijken.

Tips bij het ontwerpen van een keuken

Heb je alles opgemeten?

Kijk hoeveel ruimte je in de keuken hebt. Meet alles op inclusief de ramen en deuren. Noteer ook waar de aansluitingen van de schakelaars, het gas en licht zitten. Dit is belangrijk om rekening mee te houden met de toekomstige keuken.

Welke vorm moet de keuken krijgen?

Wat voor vorm keuken moet het worden? Dit is voor een groot deel ook afhankelijk van de ruimte die je hebt. Als je een hele grote ruimte hebt kun je makkelijk een eilandkeuken nemen. Heb je een kleine keuken dan kun je misschien beter voor een rechte of L-vormige keuken gaan.

Wat wil je allemaal kwijt in de keuken?

Het is ook belangrijk om van te voren te bedenken hoeveel spullen je ongeveer kwijt wilt in de keuken. Tijdens het ontwerp kan je hier mooi rekening mee houden door juist wat meer of minder kastjes toe te voegen aan het ontwerp van de keuken. Probeer bij een kleine keuken alles zo efficiënt mogelijk in te delen om optimaal de ruimte te kunnen benutten van de keuken.

Wat voor keukenapparatuur wil je in de keuken hebben?

Ook heel belangrijk is om te bedenken wat voor keukenapparatuur je wilt hebben. Wil je bijvoorbeeld een vaatwasser, gasfornuis en misschien wel een elektrische oven of een inbouw koffiezet apparaat? Dit kun je mooi aangeven tijdens het ontwerpen van de keuken. Bij het plaatsen van een vaatwasser moet bijvoorbeeld ook weer rekening gehouden worden met de aansluiting van het water.
© 2011 - 2019 Alice85, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Online keuken ontwerpen"

Infoteur: Alice85
Gepubliceerd: 11-10-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!