InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Keuken kopen in Duitsland

Keuken kopen in Duitsland

Wanneer u op zoek bent naar een nieuwe keuken, en u heeft wellicht al enkele woonboulevards bezocht, dan zal het zijn opgevallen dat de prijskaartjes aan keukens hoog op kunnen lopen. Uiteraard is dat grotendeels afhankelijk van uw smaak en de keuzes die u maakt: een merkkeuken of niet? Een natuurstenen werkblad of toch hout? Er zijn alternatieven die u flink in de kosten kunnen besparen: bijvoorbeeld een keuken kopen in Duitsland. Wanneer u op zoek bent naar een nieuwe keuken, en u heeft wellicht al enkele woonboulevards bezocht, dan zal het zijn opgevallen dat de prijskaartjes aan keukens hoog op kunnen lopen. Uiteraard is dat grotendeels afhankelijk van uw smaak en de keuzes die u maakt: een merkkeuken of niet? Een natuurstenen werkblad of toch hout? Er zijn alternatieven die u flink in de kosten kunnen besparen: bijvoorbeeld een keuken kopen in Duitsland.

Goedkoper

Het is algemeen bekend dat de prijzen van keukens in Duitsland lager zijn dan in Nederland. Steeds meer mensen gaan er dan ook op uit en duiken de Duitse grens over. En de positieve ervaringen die men opdoet worden gedeeld, wat leidt tot een steeds groter wordende groep tevreden klanten die deze weg bewandelen.

De Duitse keukenspecialisten springen hier gretig op in en velen vestigen zich net over de Nederlands-Duitse grens. Zo maakt men het voor de Nederlandse consument aantrekkelijk om toch naar Duitsland te komen, zonder dat men vele honderden kilometers moet reizen.

Voorbereiding

Het nadeel van het kopen van een keuken in Duitsland is de afstand. Het is dan ook verstandig dat u zich goed voorbereid voordat u op stap gaat. U kunt uzelf, en de keukenleverancier veel tijd en energie, en eventueel kosten, besparen met een goede voorbereiding: maak een nauwkeurige tekening van uw keuken, met exacte afmetingen. Geef duidelijk en exact aan waar de aansluitingen op het elektriciteitsnet zitten of komen te zitten. Gebruikt u gas voor het koken en/of de oven, houdt dan rekening met de gasaansluiting. En vergeet uiteraard niet aan te geven waar de aansluitingen op de waterleiding moet komen.

Het is voor u makkelijker zoeken wanneer u al heeft nagedacht over uw toekomstige keuken. Welke stijl spreekt u het meeste aan en past het beste bij uw huis? Heeft u voorkeur voor bepaalde materialen? Antwoorden op dergelijke vragen maken uw zoektocht gerichter en kunnen u veel tijd besparen.

Uit ervaringen is bekend dat de Duitse keukenspecialisten zich verheugen op uw komst. Maakt u zich dan ook geen zorgen over bijvoorbeeld de Duitse taal. Spreekt u geen Duits, wees gerust: de keukenspecialist spreekt zeker een klein woordje Nederlands. Zeker bij de keukenspecialisten die zich net over de grens bevinden. Laat u zich dus niet weerhouden vanwege de taalbarrière.

Beetje van het één, beetje van het ander

Nederlandse keukenaanbieders betreuren deze gang van zaken, maar er zijn ook Nederlandse ondernemers die de handen uit de mouwen hebben gestoken en van de nood een deugd hebben gemaakt: Zij bieden Duitse keukens aan, tegen de scherpere prijs. Dat kan al oplopen tot zon 10% korting. En er zijn legio importeurs die rechtstreeks de keukens uit Duitsland importeren. Vanzelfsprekend tegen aanzienlijk gereduceerde prijzen. Dat is toch uiteindelijk waar het de Nederlandse consument om gaat. U bespaart de rit naar Duitsland, en de Nederlandse ondernemer behoudt zijn business. Even zoeken op internet en u zult de aanbieders van Duitse keukens makkelijke vinden.
© 2011 - 2017 Solnah, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Keuken kopen in Duitsland"

Infoteur: Solnah
Gepubliceerd: 16-09-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!