InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Afuera sfeerhaarden

Afuera sfeerhaarden

Afuera is het merk van een reeks sfeerhaarden variërend in vorm en gebruik. Al de producten van Afuera werken op Bio-Ethanol. Dit is goed voor het milieu. Er zijn tafelhaarden en wandhaarden, maar ook exclusieve haarden.

Afuera

Afuera is begonnen met een "simpele" sfeerhaard. Deze draagt de naam "Afuera". De Afuera heeft een vierkante vorm en een enkele vlam. Deze sfeerhaard liep goed. Er is een soortgelijke haard ontwikkeld maar dan met twee vlammen, de Afuera Largo. Hierna volgden ook andere modellen en dus ook de wandhaarden. Er zijn inmiddels vele haarden ontwikkeld en ook vele exclusieve haarden met een mooi design.

Bio-Ethanol

Alle haarden van Afuera branden op Bio-Ethanol. Bio-Ethanol is goed voor het milieu, het laat namelijk geen residu achter. Dit betekend dat de stof volledig opbrandt. Dit gebeurt zonder het achterlaten van zwarte plekken op bijvoorbeeld muren en plafonds. Daarnaast brandt het ook geurloos op, er is dus geen enkele overlast van. De CO2 uitstoot van Bio-Ethanol is ook aanzienlijk minder vergeleken met gewone olie. Wel heb je een prachtige grote vlam met Bio-Ethanol en deze kan wel enkele uren branden (afhankelijk van de maximuminhoud van de haard.) Verder is Bio-Ethanol niet al te duur en verkrijgbaar in onderandere de bouwmarkt.

Gebruik

De sfeerhaarden van Afuera kunnen zowel binnen als buiten gebruikt worden. Het ene model is misschien net wat geschikter voor een van deze plaatsen dan de ander. Zo heeft Afuera de "Afuera Earth" welke erg mooi past in een buiten omgeving. Verder zouden deze haarden ook aan een muur op je terras kunnen worden gehangen, maar binnen aan de muur staan ze natuurlijk ook mooi.

Modellen

Afuera heeft verschillende modellen die verkrijgbaar zijn. Hieronder vind je een opsomming van de populairste modellen.
  • Afuera: Dit is een van de "simpelste" maar ook praktische en mooie designs van Afuera. Deze haard heeft een vierkante vorm die aan alle kanten door glas is omgeven. Daardoor is de vlam van alle kanten te zien.
  • Afuera Largo: Deze haard heeft hetzelfde idee als de Afuera alleen is deze twee keer zo groot.
  • Afuera Credo: Dit is een kleine "sfeerhaard" voor op tafel. Deze haard is meer vormgegeven als een olielamp. Er is gewerkt met schitterende materialen en mooie vormen waardoor deze haard een zeer mooie uitstraling krijgt (deze is te zien op de artikelfoto).
  • Afuera Priora: Dit is een wandhaard van Afuera. Deze haard heeft een mooie vlam en een strak design.
  • Afuera Tricas: Ook dit is een wandhaard. Deze heeft een veel exclusiever karakter dan de Afuera Priora. Er is gewerkt met RVS gecombineerd met glas en staal. Door het gebruik van deze materialen krijgt deze haard een unieke vorm en uitstraling.
© 2011 - 2019 Schrijver254, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Op welk eiland zat Robinson Crusoe?Op welk eiland zat Robinson Crusoe?Het verhaal van Alexander Selkirk, die jarenlang overleefde op het verlaten eiland Más Afuera in de Juan Fernández-archi…
Bio-ethanol voor haard kopenBio-ethanol voor haard kopenBio-ethanol lijkt steeds meer de plaats van hout in te nemen als brandstof voor in de open haard. Veel Nederlanders kope…
Hersenen: Ontspan met (barok)muziek - rustgevende muziekHersenen: Ontspan met (barok)muziek - rustgevende muziekRustgevende muziek: Barokmuziek reinigt de verbindingen tussen onze hersencellen. Vooral de muziek van Bach schijnt erg…
Evaluatie fermentatie van zetmeel in vgl met glucoseWe gaan het polysaccharide zetmeel, opgebouwd uit glucosemonomeren, testen als nutriënt-koolstofbron in een fermentatiem…
Eva "Evita" Perón, een legendeEvita was tegelijkertijd een door velen zeer geliefd persoon en een door anderen zeer gehaat persoon. Bij haar dood vloe…
Bronnen en referenties
  • www.afuera.biedmeer.nl

Reageer op het artikel "Afuera sfeerhaarden"

Infoteur: Schrijver254
Laatste update: 13-05-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!