InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Goederenopslag: Extrabox Self Storage

Goederenopslag: Extrabox Self Storage

Extrabox Self Storage is een goederenopslagbedrijf dat in 2004 startte in Nederland met de eerste vestiging. Het concept van goederenopslag buiten de deur is voor velen een prima oplossing, blijkens de enorme groei van de self-storage branche in de afgelopen jaren. In dit artikel wat informatie over Extrabox Self Storage.

Extrabox Self Storage

Hoewel goederenopslag uit de Verenigde Staten overgewaaid is, begint het hier in een stroomversnelling te geraken. Op dit moment is in Europa deze bedrijfsvorm nog in ontwikkeling, maar zien we steeds meer bedrijven opgericht worden om aan de toenemende vraag te voldoen.

Het bedrijf Extrabox Self Storage is zo'n snelgroeiend bedrijf. Op het moment van schrijven van dit artikel telt de onderneming veertien vestigingen in Nederland, met het streven om zo snel mogelijk een volledige landelijke dekking te krijgen. Totdat de gebouwen vol staan met mini-opslag units, worden er grote bedrijfsruimten (vanaf 30m2 tot 1000m2) verhuurd. Het bedrijf streeft naar concurrerende prijzen, maar wil zich onderscheiden met een prima service aan de klant.

Deze te huren units mogen alleen gebruikt worden voor het opslaan van goederen (niet chemisch, explosief, eetbaar en/of in strijd met de wet).

Hoeveel ruimte heeft u nodig?

Deze vraag is essentieel om te kunnen berekenen wat u aan opslagruimte nodig heeft en wat de bijbehorende kosten voor u gaan worden. Op de site van Extrabox Self Storage is een ruimteplanner aanwezig waar u globaal uw benodigde opslag kunt berekenen. De werking daarvan is eenvoudig en geeft snel een indicatie.

U kunt per ruimte in uw huis invullen wat voor zaken er naar de box moeten. U vult het aantal stuks in en de hoeveelheid m3 staan al per artikel vermeld. Voor niet vermelde artikelen kunt u de lengte, breedte en hoogte opgeven. Hieruit kan dan het volume van het artikel berekend worden.

Dat dit slechts een indicatie is zal duidelijk zijn. Niet elk bankstel, bed of koelkast is natuurlijk even groot, maar gemiddeld zal de benodigde hoeveelheid opslagbehoefte aardig in de buurt komen. Met deze informatie kunt u een Verhuisofferte digitaal aanvragen. Uiteraard kunt u telefonisch al uw vragen kwijt. En mocht u een en ander vergeten of verkeerd ingeschat hebben, dan kan er ter plekke altijd nog wel gewisseld worden, naar een grotere of kleinere opslagbox.

De ophaalservice van Extrabox

Een nieuwe service van Extrabox Self-Storage is de extra ophaal service, bedoeld voor mensen die de goederen niet zelf kunnen brengen. Het kan dan bij u opgehaald worden en wordt dan voor u naar de opslag gebracht.

Deze service is kostenloos voor een hoeveelheid van 1 tot en met 10m3 en binnen een straal van 5 km rond de vestiging van Extrabox. Wel geldt de restrictie dat de goederen binnen een uur in de transportbus staan. Heeft u meer tijd nodig dan wordt er een uurtarief berekend, uitgaande van een minimumbedrag. Voor exacte prijzen en voorwaarden zult u de site moeten raadplegen, daar tarieven altijd aan schommelingen onderhevig kunnen zijn.
Zit u buiten deze grens van 5 km. dan kunt u hier een offerte voor aanvragen en weet u wat voor kosten u in uw geval kwijt bent.

De kosten van het huren van een opslagruimte

Uiteraard bent u benieuwd wat u kwijt bent aan de opslag van uw goederen. U kunt hier opslagunits huren vanaf 1m3 tot 150m3 en prijzen variëren met een vanafprijs van 8,- euro per maand voor 1m3. Aangezien het aantal m3 de prijs zal bepalen, kunt u voor uzelf het beste de ruimteplanner invullen en een "gratis" offerte laten maken.

Keuze uit "Flexstay", "Longstay" of "Mobiele Storage"

  • Bij Flexstay is er opslagruimte te huur per maand. v.a. 1m3 tot 100m3 units. Dit geldt voor zowel particulier als zakelijk gebruik met een toegang iedere dag van 6:00 tot 23:00 uur.
  • Bij Longstay is er opslagruimte te huur voor langere periode (v.a. 3 maanden) met beperkte toegang. Hierbij krijgt u flinke kortingen (tot 40% ).
  • Bij de Mobiele Storage wordt een mobiele box bij u voor de deur gezet en kunt u deze zelf volzetten. De unit wordt naar de opslagbox gereden, met voor u een mogelijkheid van een dagelijkse toegang tot uw unit. Dit geldt voor units vanaf 6m3.

De opslagunits

Vanzelfsprekend worden de goederen opgeslagen in droge gebouwen met verwarming, ventilatie en bewaking. Bij de meeste units kunt u bijna de gehele dag terecht en ook in het weekend zijn er mogelijkheden. Informeert u vooraf of dit voor de vestiging van uw keuze ook geldt, om mogelijk ongerief te voorkomen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Opslagruimte inboedelOpslagruimte inboedelVerhuizen kan vaak een heel gedoe zijn, want enerzijds is het prettig wanneer het verlaten van de oude en het betrekken…
Goederenopslag: Opslagruimte voor goederen hurenAls je tijdelijk je goederen wilt opslaan dan kun je hiervoor een ruimte huren. Vaak heb je de keuze uit verschillende g…
Verhuizen: wat komt er bij kijken?Verhuizen: wat komt er bij kijken?Het is zover, je huis is verkocht. Nu moet je al je spullen gaan pakken en verhuizen. Bij een verhuizing komt vaak meer…
Verhuisdozen, welk formaat is handig?Verhuisdozen, welk formaat is handig?Bij een verhuizing is het handig om gebruik te maken van kartonnen verhuisdozen. Door spullen in dozen in te pakken voor…
Auction hunters in Nederland: Veilingen van opslagunitsAuction hunters in Nederland: Veilingen van opslagunitsWie regelmatig naar Veronica of Discovery kijkt, heeft vast de programma's 'Auction hunters’ en 'Storage wars' wel eens…
Bronnen en referenties
  • Website extrabox.nl

Reageer op het artikel "Goederenopslag: Extrabox Self Storage"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 07-05-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Special: Opslag goederen
Schrijf mee!