InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Bruynzeel keukens voor kwaliteit en hedendaags design

Bruynzeel keukens voor kwaliteit en hedendaags design

Bruynzeel keukens voor kwaliteit en hedendaags design Bruynzeel keukens bestaat ruim 110 jaar (2007) en combineert de kwaliteit van vroeger met hedendaags design. Dus mooie keukens die desgewenst bijna levenslang mee kunnen. Dat keukens in de praktijk veel sneller vervangen worden, heeft voornamelijk te maken met trends en kleuren.

Iets over de historie van Bruynzeel

De firma Bruynzeel is gestart in 1897 onder leiding van C. Bruynzeel sr, met een stoomtimmerfabriek genaamd “DE AREND”. Hier werden voornamelijk houten vloerdelen geproduceerd en geschaafd.

In 1937 werd er gestart met de productie van keukens met als eerste keuken, het ontwerp van van de bekende Piet Zwart. De keukenproductie liep vanaf het begin af aan erg succesvol en na de tweede wereldoorlog nog beter dankzij de wederopbouw van het land. Er wordt mede dankzij de ontwikkeling van de Simplo keuken, een goedkope versie van de gebruikelijke Bruynzeelkeuken, een stormachtige groei doorgemaakt.

In 2000 zijn er al ruim 15 miljoen keukens gefabriceerd en in 2002 worden de Nederlandse topontwerpers Jan des Bouvrie en Gerard van den Berg gevraagd een keuken te ontwerpen.
Het totaal aantal Bruynzeel winkels komt door een overname op 53, waaronder 10 in vestigingen van V&D.

De verschillende stijlen van keukens

Keukens zijn er in verschillende stijlen te verkrijgen en buiten de stijlen nog in verschillende modellen en uitvoeringen. Bij Bruynzeel zijn de onderstaande stijlen verkrijgbaar:
  • Trendy
  • Design
  • Landelijk

Bij de Trendy modellen zijn de de modellen Atlas, Laos, Olympia, Pallas, Quadro en Romance te leveren. Eigentijdse keukens met een keuze uit neutraal of gewaagd en de mogelijkheid om uw eigen inbreng erin te leggen.

De Design modellen hebben de namen Accent, Atlas, Cyprus, Olympia, Pallas en Saffier meegekregen. Deze keukens zien er strak en stijlvol uit, echt iets voor de liefhebbers van design.

De Landelijke modellen dragen namen als Allure, Ancona, Bourgogne, Elburg, Giethoorn, Oxford, Piet Zwart en Quadro. Deze keukens stralen warmte en geborgenheid uit en zijn dan ook veel tijdlozer dan de keukens uit de andere stijlen.

Het Bruynzeel betaalplan

Heeft u niet genoeg geld om een keuken te kopen, dan is er een mogelijkheid om een keuken te kopen met een uitgestelde betaling of een betaling in termijnen. Hiervoor heeft Bruynzeel een 9-stappenplan gemaakt.

Bij uitstel van betaling maakt u vóór de 21e van de maand na levering, het geld over aan Santander Consumer Finance. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.
Bij de betaling in termijnen wordt na de 21e van de maand na levering, maandelijks een vast bedrag van uw bankrekening afgeschreven. Houdt u rekening met extra kosten van de kredietverstrekker.

Voor de werking van dit plan kijkt u even op de site van Bruynzeel.

Garantie en service

Als u een keuken bij Bruynzeel koopt bent u verzekerd van een goede service:

De service bij aankoop houdt in dat u deskundig geadviseerd wordt. Dit doordat de verkopers bij Bruynzeel regelmatig bijgeschoold worden. Ze zijn dus op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de keukenbranche.

De keuken wordt gratis bij u opgemeten en voor het leveren worden geen extra kosten berekend.

Mocht er achteraf nog iets niet in orde zijn, dan worden de werkzaamheden uitgevoerd worden conform de voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen.

Er wordt een garantie van 10 jaar gegeven op de keukenelementen. Daarmee bent u verzekerd van vele jaren plezier van uw Bruynzeel keuken.

Gratis keukenboek

U kunt een gratis keukenboek aanvragen via de site. Als u uw gegevens daar invult, krijgt u het boek binnen 3 werkdagen toegestuurd. Een leuk boek om ideeën op te doen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bruynzeel als familiebedrijf succesvol van vader op zonenBruynzeel als familiebedrijf succesvol van vader op zonenHet bedrijf Bruynzeel (oorspronkelijk een familiebedrijf) is op 1 augustus 1897 in Rotterdam opgericht als stoomtimmerfa…
Keuken kopen doe je bij de Mandemakers GroepKeuken kopen doe je bij de Mandemakers GroepDe aanschaf van een nieuwe keuken vraagt een goede voorbereiding en een degelijke begeleiding. Tegenwoordig staan ons ve…
Design keuken kopen: de extra hoge prijs waard of niet?Wie een nieuwe keuken gaat kopen, zal al snel een keukenbrochure openslaan, of een keukenzaak bezoeken. Je komt daar alt…
Goedkope keuken: Tips voor kopen van een keukenEen keuken is per definitie niet goedkoop. Daarom is het belangrijk dat je weet wat je wilt en de beste keuze maakt voor…
Bronnen en referenties
  • Website Bruynzeel.nl

Reageer op het artikel "Bruynzeel keukens voor kwaliteit en hedendaags design"

Infoteur: Berrie_van_mier
Gepubliceerd: 16-01-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Special: Detailhandel
Schrijf mee!