InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Shoppen voor een prikkie

Shoppen voor een prikkie

Shoppen voor een prikkie Wat is er nu leuker als ontspannen naar de stad toe te gaan om te shoppen. Rondkijken, genieten, zoeken, kopen, het is gewoon een aangenaam tijdverdrijf. Het vervelende is alleen, dat het geld kost, want alleen de rijke mensen kunnen onbeperkt shoppen. Hier volgen een aantal tips waarmee ook jij ontspannen kunt shoppen. En of dat nu is om je inrichting verder af te maken, of voor een nieuwe jas, shoppen voor een prikkie is ook voor jou mogelijk.

Hoeveel wil je uitgeven

Bij alles wat je voor een prikkie wil doen, hoort de vraag: “hoeveel mag het kosten”. Wat mag de geplande aankoop maximaal kosten. Pas als je dat weet, kun je op pad. Het bepaalt namelijk waar je naar toe gaat. En dat brengt me op het volgende punt.

Ga naar de juiste plaatsen

En dan bedoel ik niet Amsterdam arena als je een stoeltje nodig bent voor in de kamer, of naar meubelboulevard Leiderdorp. Nee, ga naar vlooienmarkten en kringlopen. En zorg dan dat je daar bijtijds bent. Je wil namelijk niet een stoeltje waarvan er 13 in een dozijn gaan. Die kun je namelijk ook via het internet kopen. Je wil laten zien dat je smaak hebt, en dat jij geen deel uit maakt van de grote massa. Dit geldt ook voor kleding. Mocht je je niet prettig voelen in tweedehands kleding, ga toch naar de vlooienmarkten en de zwarte markten. Daar vind je vaak mensen die kleding in bulk hoeveelheden inkopen. En ja, het passen is weliswaar niet comfortabel, en waarschijnlijk koud en tochtig, maar de prijs maakt veel goed.

Weet wat je hebben wil

Oriënteer je op datgene wat je zoekt. Lees tijdschriften, kijk op het internet, en leg een verzameling adressen aan van winkels waar je ooit nog een keer naar wil. Als je weet wat je wil, en waar je dat zou kunnen halen, dan kun je daar doelgericht naar toe gaan. Dit voorkomt dat je zoals een vriendin van mij uren en uren dwaalt door Amsterdam, op zoek naar dat ene leuke winkeltje waar ze ooit geweest was met haar zus. Het had haar meer tijd opgeleverd en blaarvrije voeten als ze dat telefoontje gepleegd had. En minder ergernis…. Want toen ze dat winkeltje gevonden had, was het 17:00 uur geweest, en was hij gesloten.

Past het niet? Niet kopen

Dit lijkt zo voor de hand liggend, maar het gebeurt vaak niet. Als je iets ziet wat je mooi vind, dan moet het meteen passen of goed zitten. Je wil namelijk niet met je 2e hands kledingstuk waar je 15 euro voor betaald hebben naar een naaister om hem “precies” pas te maken voor €45,--

Een briefje in je beurs waarin exact je maten staan ( inclusief taille en cup maten) is ook handig. Zo zijn er mensen die iedere keer als ze bij de Gamma komen, een aantal papieren meetlinten in hun tas stoppen, om daarop de maten te schrijven van datgene wat ze willen vervangen. Dit stelt ze in de gelegenheid om te meten en te kopen op het moment dat ze iets tegen komen, en er geen bedenktijd is.
© 2009 - 2019 Sysnet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe kan je minder geld uitgeven in de supermarkt? TipsHoe kan je minder geld uitgeven in de supermarkt? TipsMinder geld uitgeven aan boodschappen en meer overhouden op het einde van de maand? Het is iets wat we allemaal wel zoud…
Shoppen is leuk voor uzelf, maar funest voor krappe beurzenShoppen is leuk voor uzelf, maar funest voor krappe beurzenShoppen betekent: gezellig winkelen om te kijken en/of te kopen. Daarbij gaat het dan niet om het kopen van de noodzakel…

Reageer op het artikel "Shoppen voor een prikkie"

Infoteur: Sysnet
Laatste update: 21-02-2009
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!