InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Philips Hue Led lampen starterspakket

Philips Hue Led lampen starterspakket

Philips Hue Led lampen starterspakket Philips Hue LED-licht kan op afstand kan worden bediend met een smartphone of tablet door middel van de Hue-app. Als je de Heu-app gedownload hebt kan je de verlichting per lamp bedienen. Philips Hue LED-verlichting is instelbaar op alle denkbare kleuren. Een starterspakket bevat drie lampen. Je kunt met Hue LED-licht ook heel goed de sfeer van het licht in de kamers bepalen, bijvoorbeeld helder wit, of juist disco in soft rood, groen of blauw. De lampen worden via de Wi-Fi-router verbonden met het internet, waardoor de lampen op afstand kunnen worden bediend. Philips Hue is de naam van LED-verlichting die je ter plaatse of vanaf grote afstand (bijvoorbeeld vanaf je vakantieadres) kunt instellen. De fitting die gebruikt wordt is E27 of GU10-fitting, ook bestaan er light-strips en volledige lampen. Hue-verlichting is gemakkelijk te installeren, vervolgens kan je de verlichting instellen zoals jij wilt. Je kunt instellen welke kleur verlichting je wilt, hoe helder de verlichting moet zijn en hoe laat het licht aan of uitgezet moet worden. Veel mensen hebben deze voordelen van licht op afstand al ontdekt, Philips Hue is populair. Om Hue te gebruiken heb je het starterspakket nodig aangezien daar o.a. de bridge bij in zit. De bridge is een essentieel onderdeel van Philips Hue.

Voordelen Philips Hue

  • Verlichting is te bedienen met een smartphone (Android en Apple), tablet en laptop.
  • Het is mogelijk om maximaal 50 LED-lampen te koppelen aan één bridge.
  • Op afstand te bedienen (vanaf elke locatie met internet). Ook licht dimmen en alle andere instellingen zijn vanaf afstand instelbaar en te bedienen.
  • Beschikbaar: 16 miljoen kleuren licht. Van wit licht tot extreem bonte kleuren.
  • Bevat zogenaamde lichttherapieën welke zijn ingesteld op: ontspanning, leeslicht, geschikt licht om in te bewegen, of 'concentratie verbeterend' licht.
  • Eigen foto's kunnen gebruikt worden om bepaalde kleuren (van de betreffende foto) in te stellen als kleur in de kamer.
  • De optie om licht als een (soort van) wekker te gebruiken door een bepaalde lichtsterkte in te stellen waardoor je 's morgens gemakkelijker wakker kunt worden.
  • ZigBee low power sensor draadloos netwerk.
  • Hue kan worden gekoppeld aan het type tv Philips Ambilight met de Philips Ambilight+hue-app. Naast de app van Philips zijn er ook andere apps (van derden) die je kunt gebruiken in combinatie met Hue, zoals de IFTTT-app.

De Philips Hue-app is echter de enige app die noodzakelijk om Philips Hue te gebruiken. Zodra je deze app gedownload hebt, kan je een account aanmaken en de lampen koppelen. Je kunt de Hue verlichting daarna direct bedienen en naar eigen wensen instellen.

Bijzonderheden over Hue LED-lampen

De LED-lampen bevatten uiterlijk 600 lumen vermogen. Dit staat gelijk aan 50 watt van de gewone ouderwetse gloeilamp. De verlichting kan per kamer worden ingesteld, in principe vanaf elke gewenste locatie. Ook is het mogelijk om een lichtalarm in te stellen om je huis extra bescherming tegen inbrekers te geven of om je lampen langzaamaan van kleur te laten verschieten. Hue heeft tevens een wek-functie en de mogelijkheid om dimlicht in te stellen en fijn-afstelling voor alle denkbare kleuren en kleurschakeringen. Zo kan je de verlichting instellen als diffuus licht, geschikt om in te slapen, of je kunt je huis omtoveren tot een soort discotheek, met in elke kamer een andere kleur verlichting. Of stel zelf bepaalde kleuren in aan de hand van bijvoorbeeld je eigen plaatjes, dan kan je deze persoonlijke instellingen opslaan en later opnieuw gebruiken.

Philips Ambilight tv

Sinds 2013 kan Philips Hue connectie maken met de nieuwere Philips Ambilight televisies. Het licht en de kleuren in je kamer kunnen dan worden aangepast aan de sfeer op tv. De Philips Ambilight tv is speciaal ontwikkeld voor afstelling op kleur en licht. Het beeldscherm wordt (opties) groter aangezien de kleuren op tv worden afgestemd aan de kleuren in de huiskamer. Het beeld is daardoor intensiever.

Energie besparen met Philips Hue

Hue lampen gaan zeer lang mee en verbruiken slechts 8.4 watt als ze op hun felste stand branden. Philips Lighting streeft naar het vervaardigen van milieubewuste producten, zoveel mogelijk ecologisch verantwoord en dus met zo min mogelijke schade voor het milieu.

Inhoud van starterspakket Hue

Philips Hue is alleen te gebruiken als je het starterspakket aanschaft, en als je de Philps Hue-app download. Het starterspakket Philps Hue bevat alle onderdelen die je nodig hebt om met Hue aan de slag te gaan, inclusief drie lampen. Het Hue pakket bevat:
  • Brug (bridge)
  • Ethernetkabel
  • Drie Hue-lampen
  • Stroomadapter
Gerelateerde artikelen
Groen licht voor vogels op AmelandGroen licht voor vogels op AmelandSinds 2008 verlichten groen licht stralende lampen de pier bij Nes. De door Philips ontwikkelde QL lampen zijn energiezu…
Bestrijd winterblues en jetlag met de Philips goLITE BLUBestrijd winterblues en jetlag met de Philips goLITE BLUHeeft u regelmatig behoefte aan extra licht tijdens donkere dagen? Heeft een donkere dag invloed op uw humeur? Lijdt u a…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay
  • http://www.philips.nl/c-p/PTA008_00/ambilight-plus-hue-app
  • http://www.bol.com/nl/p/philips-hue-led-lamp-starter-pack-3-lampen-plus-bridge/9200000023269501/

Reageer op het artikel "Philips Hue Led lampen starterspakket"

Infoteur: Kisses
Gepubliceerd: 13-08-2015
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!