InfoNu.nl > Huis en Tuin > Huishoudelijk > Een schone glanzende badkamer in 7 minuten!

Een schone glanzende badkamer in 7 minuten!

Een schone glanzende badkamer in 7 minuten! Op een snelle en leuke manier de badkamer weer toonbaar maken. Je hebt net de badkamer grondig schoongemaakt en een halve dag later vind je weer klodders tandpasta en ziet de vloer er ook niet meer zo fris uit. Hoe los je dit probleem op binnen een minuut of zeven? Verder nog wat gouden poetsregels.

Gouden poetsregels

Voordat je schoon gaat maken is het verstandig om deze regels in je op te nemen:
  • Eerst droog schoonmaken, daarna nat schoonmaken
  • Van boven naar beneden werken
  • Ben je rechts, werk dan van links naar rechts (linkshandig, dan van rechts naar links)
  • Eerst de horizontale en daarna de verticale vlakken
  • Van boven naar beneden stoffen
  • Daarna de vloer stofvrij maken door vegen of zuigen
  • Van boven naar beneden vochtig afnemen
  • De vloer nat reinigen

Op een snelle en leuke manier de badkamer schoonmaken

Minuut 1

  • Schoonmaken onder het genot van een muziekje, geschikte muziek vind je op www.6lyrics.com/house_cleaning-lyrics-mavado.aspx.
  • Doe twee bruistabletten in de toiletpot. Goedkoper en even effectief zijn bruistabletten voor kunstgebitten (bijvoorbeeld Steradent).

Minuut 2

Ruim alles op wat je ziet liggen, dat wil zeggen doe vuile handdoeken en washandjes in de wasmachine, doe kleding die gewassen moet worden in de wasmand. Elastiekjes, kammen, borstels doe je in een lade of in een mandje. Heel handig is een verrijdbaar ladekastje, je kunt er veel in opbergen en je kunt het kastje gemakkelijk opzij rijden om wand en vloer schoon te maken.

Minuut 3

Douchekraan en de tegels van de douche wrijven met een microvezeldoekje wat je iets vochtig hebt gemaakt. De douchedeur of de douchecabine kun je ook behandelen met het microvezeldoekje, je kunt ook glasreiniger gebruiken.

Minuut 4

Maak de spiegel schoon met glasreiniger en droog de spiegel met keukenpapier.
Heb je last van een spiegel die snel beslaat, spuit dan wat scheerschuim op de spiegel en laat het even intrekken. Daarna de spiegel wrijven met keukenpapier.

Minuut 5

Ook de wastafel kun je snel laten glanzen. Veeg met een desinfecterend doekje alle tandpastarestjes, haren en sporen van make-up weg. Vergeet niet het plankje boven de wastafel. Voor de kranen, tegels bij de wastafel en de lichtknopjes gebruik je een nieuw desinfecterend doekje.

Minuut 6

  • Met een vochtig doekje maak je de spoelbak, de trekker en de bril schoon. De pot van binnen schrobben met de toiletborstel en daarna doortrekken.
  • Schone handdoeken ophangen en zorg voor voldoende toiletpapier.

Minuut 7

De vloer zuigen, daarna nat schoonmaken met bijvoorbeeld een vloerwisser met desinfecterend doekje. Tot slot het afvalbakje legen.

Azijn

Azijn heeft een aparte geur die je mogelijk tegen kan staan, maar het is een goed schoonmaakmiddel voor de hele badkamer. Je kunt een scheut in het toilet doen om te ontkalken. Wastafel, tegels en de douchebak kun je inwrijven met een vochtig doekje met een klein beetje (schoonmaak)azijn. Spoel alles daarna af met water en droog na met een theedoek.

Nog sneller

Zeven minuten is niet veel, maar het kan nog sneller als je na iedere douchebeurt de glazen wanden wist met een trekker.
Gerelateerde artikelen
De badkamer poetsen: blinkende kranen,witte voegen,weg kalk!De badkamer wordt dagelijks meedere keren gebruikt door elk gezinslid. Niet verwonderlijk dat deze kamer heel wat onderh…
Badkamer schoonhouden, hoe doe je dat?Badkamer schoonhouden, hoe doe je dat?Het schoonhouden van de badkamer is een klus die wekelijks moet worden uitgevoerd. Als je bovendien dagelijks de boel ee…
De romantische badkamerHet aantal badkamers dat in de speciaalzaak, de glossy bladen en TV klusprogramma’s voorbij komt is groot. Groot, strak…
Azijn: Een huis-, tuin- en keukenmiddeltjeAzijn is een veelzijdig goedje dat je zowel in je schoonheidsroutine als in de keuken kan gebruiken. Hier een overzichtj…
Zes handige huishoudtipsTips om lastige karweitjes in het huishouden makkelijker te maken zijn altijd handig. Hoe krijg je bijvoorbeeld zwarte s…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: 3dman Eu, Pixabay
  • Tijdschrift: Radar+
  • Boek: Lekker Schoon! (Margriet)

Reageer op het artikel "Een schone glanzende badkamer in 7 minuten!"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 12-04-2019
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!