InfoNu.nl > Huis en Tuin > Huishoudelijk > De vijf best geteste robotstofzuigers van 2018

De vijf best geteste robotstofzuigers van 2018

De vijf best geteste robotstofzuigers van 2018 In 2018 ben je niet meer genoodzaakt om je eigen huis helemaal zelf te stofzuigen. Er bestaat de mogelijkheid om je door een robotstofzuiger dit vervelende klusje uit handen te laten nemen. Maar het kiezen van de beste stofzuiger is niet altijd gemakkelijk gezien het aanbod. In 2018 zijn er verschillende robotstofzuigers op de markt met elk hun eigen specifieke eigenschappen. Zo zijn sommige modellen via je telefoon te bedienen en krijg je een bericht als de stofzuiger klaar is met schoonmaken. Welke robotstofzuigers zijn de best geteste?

Inhoudsopgave

Best geteste robotstofzuigers van 2018

De websites Toptenreviews, PCmag en Techradar hebben in 2018 diverse robotstofzuigers getest en onder de loep genomen. De modellen worden getest op batterijduur, gebruiksgemak, laadtijd en andere opties. De volgende robotstofzuigers zijn de best geteste nummers één en twee uit de testen van Toptenreviews, PCmag en Techradar van 2018. Is de nummer één of twee niet verkrijgbaar in NL dan is het eerstvolgende model uit de testen wat wel leverbaar is in NL op genomen in het artikel.

Best geteste robotstofzuigers en hun eigenschappen

ModelBatterijduurLaadtijdTegen dierenharenHepa-filterGeluidHoogtePrijs
Neato Botvac Connected120 min120 minJaNee65 dB10 cm589
Samsung POWERbot R707090 min160 minJaNee71 dB13.5 cm449
iRobot Roomba 96075 min120 minJaJa65 db8.9 cm690
Neato Botvac D7 Connected120 min 150 minJaNee60 dB10 cm899
iRobot Roomba 980120 min120 minJaJa70 dB9.14cm872

Neato Botvac Connected - Goede prestaties op tapijt en harde ondergrond

Deze gebruiksvriendelijke robotstofzuiger heeft een vierkante vorm waardoor hij makkelijk in alle hoeken kan komen en ook strak langs plinten kan stofzuigen. Het apparaat is twee uur lang te gebruiken voordat de robotstofzuiger weer teruggaat naar het laadstation. De Botvac Connected haalt goede resultaten op alle ondergronden. Dankzij de app krijg je een bericht wanneer je kamer weer helemaal schoon is. Het stofreservoir is 0,7 liter en de oplaadtijd is drie uur. Nadeel aan de Neato Connected is de hoogte van 10 centimeter, andere modellen zijn lager en kunnen daardoor makkelijk onder meubels komen. Prijs vanaf 589 (2018).

Samsung POWERbot R7070 - Robotstofzuiger met sterke zuigkracht

De Samsung Powerbot Boost is 2e geworden in de test van toptentreviews. De robotstofzuiger heeft een gebruiksduur van 90 minuten en de laadtijd is 180 minuten. Het apparaat haalt zeer goede zuigresultaten en maakt gebruikt van echte zuigkracht in tegenstelling tot sommige modellen die alleen borstels gebruiken. De Samsung Powerbot kan daarnaast goed overweg met dierenharen en gaat gemakkelijk langs hoeken en plinten. Nadeel aan het apparaat is dat er geen HEPA-filter aanwezig is en de hoogte (13.5 cm). Prijs is vanaf 449 (2018).

iRobot Roomba 960 - Ronde stofzuiger met veel interessante opties

Met de iRobot Home App kun je het stofzuigen vooraf programmeren zodat je na een werkdag in een schoon gezogen huis komt. Daarnaast heeft het apparaat ook een HEPA-filter om het grootste gedeelte van het vrijkomende stof af te vangen. De Roomba 960 is ook geschikt om te gebruiken in een huishouden met dieren. De gebruikstijd van de stofzuiger is 75 minuten hierna keert het apparaat automatisch terug naar het laadstation. Ook geeft de Roomba aan wanneer het opvangbakje vol is. Het reinigen en onderhouden van de robotstofzuiger gaat gemakkelijk. Dankzij de virtuele muur kun je voorkomen dat de iRobot andere kamers binnengaat. Nadeel aan de robotstofzuiger is de ronde vorm waardoor de Roomba 960 minder goed kan schoonmaken in de hoeken. Prijs is vanaf 690 (2018).

Neato Botvac D7 - Dierenharen zijn geen probleem voor deze stofzuiger

De Neato Botvac D7 is één van de best geteste robotstofzuigers van 2018. De stofzuiger kan goed overweg met dierenharen en schoonmaken langs de hoeken en plinten is geen probleem. Met de app kun je programmeren wanneer er gezogen moet worden. Daarnaast kun je met de app virtuele muren creëren zodat de Neato niet zomaar andere kamers ingaat. De stofzuiger haalt goede resultaten op zowel harde vloeren als hoogpolig tapijt. De oplaadtijd is slechts 90 minuten en de gebruiksduur is 360 minuten. Nadeel is de hoge prijs: vanaf 899 (2018).

iRobot Roomba 980 - Zeer gebruiksvriendelijke robotstofzuiger

De Roomba 980 van iRobot is een gebruiksvriendelijke robotstofzuiger die je een hoop werk uit handen kan nemen. Het apparaat beschikt over een HEPA-filter en na twee uur stofzuigen keert het vanzelf terug naar het laadstation. Daarnaast gaat het navigeren langs obstakels in de schoon te maken ruimte goed. Ook is het mogelijk om met de bijbehorende app opties in te schakelen voor het gebruik op tapijt. Nadeel aan deze robotstofzuiger is dat hij door de ronde vorm minder goed schoonmaakt in de hoeken. Ook heeft de stofzuiger meer moeite met dierenharen. Prijs vanaf 872 (2018).
© 2018 Marinos, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Janitors, Flickr (CC BY-2.0)
  • http://www.toptenreviews.com/home/vacuum-carpet-cleaning/best-robot-vacuums/
  • https://uk.pcmag.com/vacuums/74630/guide/the-best-robot-vacuums-of-2018
  • https://www.techradar.com/news/best-robot-vacuums

Reageer op het artikel "De vijf best geteste robotstofzuigers van 2018"

Infoteur: Marinos
Laatste update: 19-08-2018
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Huishoudelijk
Schrijf mee!