InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Tips&Tricks voor de moderne vrouw/man

Tips&Tricks voor de moderne vrouw/man

Tijd kan je nooit genoeg hebben, toch moet je een deel van je vrije tijd opofferen aan dagelijkse zaken als het huishouden. Hier vind je enkele tips om alles vlot te laten verlopen.

In de keuken

  • Een stoomkoker is een handig hulpmiddel bij het koken. Je kan in de stoommandjes zowel je aardappelen, groenten als vlees kwijt. Stapel ze boven het waterreservoir, stel de stoomtijd in en je bespaart jezelf drie kwartier achter de kookpotten. Deze tijd kan je gemakkelijk gebruiken om je lunchpakket voor de volgende dag alvast klaar te maken of een schoonmaakklusje te doen.
  • Diepvriesdozen kunnen gemakkelijk dienst doen als lunchdoos: je boterhammen passen er perfect in en je hebt nog plaats voor een stuk fruit. Daarnaast bespaar je een hoop afval.
  • Als je spaghetti- of tomatensaus maakt, maak dan ineens twee of drie porties extra, die je achteraf invriest. De saus kan je dan gebruiken voor bv. croque monsieur met tomatensaus of cannelloni. En het kost je tijdens het koken enkel wat extra snijwerk en extra kookpotten.
  • Na het koken kan je de vuile potten en pannen in de afwasmachine zetten. Hoewel het een flinke investering is, beleef je veel plezier aan zo'n machine.

In de badkamer

  • Beperk kalkvorming door na elk gebruik de wastafel te drogen met een badhanddoek.
  • Draai altijd de dop op tandpastatubes en wasgels, zo blijft je wastafel langer netjes.
  • Spiegels krijg je perfect streeploos met een scheutje azijn en een stuk krantenpapier. Was de spiegel met water met een scheutje azijn en wrijf goed droog met een stuk krantenpapier.
  • Als je een masker voor je haar of gezicht wil nemen, kan je dat gemakkelijk doen tijdens het douchen of baden. Er bestaan tegenwoordig maskers die slechts twee of drie minuten nodig hebben.

In de slaapkamer

Een bed opdekken, is een vervelende klus die wel eens kan uitlopen op een gevecht met de dekbedovertrek. Toch bestaat er een handig trucje om je dekbed op een gemakkelijke manier van een overtrek te voorzien.
  • Leg het dekbed open op je bed.
  • Draai de dekbedovertrek binnenstebuiten.
  • Steek je armen in het gat onderaan en neem de verste hoeken vast.
  • Neem nu twee hoekpunten van het dekbed vast.
  • Stroop de overtrek af en steek de twee andere hoekpunten goed.
  • Schud het dekbed op zodat alles op zijn plaats valt.

Sporten zonder fitnesszaal

Sporten is nog zo'n bezigheid waar we liever niet te veel tijd aan besteden. Je kan echter je conditie makkelijk verbeteren door enkele wijzigingen te brengen in je dagelijkse routine.
  • Neem de fiets ipv de auto om boodschappen te doen.
  • Ga met het openbaar vervoer naar je werk, stap een halte te vroeg af en wandel aan een stevig tempo naar je werk.
  • Maak tijdens je middagpauze een wandeling ipv aan je bureau te blijven zitten.
Gerelateerde artikelen
Het samenstellen van een goed lunchpakketHet is belangrijk om ook tijdens de lunch op het werk of school te denken aan de voedingswaarde van de inhoud. U leest h…
The Sims 4: De vaardigheden koken, mixen en gourmet kokenThe Sims 4: De vaardigheden koken, mixen en gourmet kokenOm te overleven moet je sim leren koken. Dit zal aan het begin van het spel The Sims 4 zeker niet meevallen. Het eten ka…
Bento, een prachtig lunchpakketBento, een prachtig lunchpakketHollanders nemen doorgaans brood mee naar werk of school. Dat is saai eten. Echt lekker is het niet, alleen voedzaam, ze…
Wat geeft een gezin uit aan voeding?Wat geeft een gezin uit aan voeding?De uitgaven van een gezin aan voeding is sterk afhankelijk van de financiële positie van het gezin. Ieder gezin moet ove…
Spiegels in huisSpiegels in huisWas vroeger de spiegel nog slechts boven het fonteintje in het toilet of boven de wastafel in de badkamer, inmiddels is…

Reageer op het artikel "Tips&Tricks voor de moderne vrouw/man"

Infoteur: Lilkim
Laatste update: 16-09-2007
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!