Groothandel de Makro

De Makro is een groothandel die te vinden is in verschillende grote steden in Nederland. In de Makro vindt u zo'n 17.000 etenswaren, deze zijn voornamelijk in grote getallen of verpakkingen te verkrijgen. Buitenom het eten en drinken vindt u nog meer producten zoals kleding en keukengerei, echter is de Makro uitsluitend bedoeld voor ondernemers. Vanaf 19 maart 2020 is wegens de Corona crisis de Makro tijdelijk geopend voor alle klanten, u heeft geen kaart nodig om naar binnen te mogen.

Wie gaat er naar de Makro?

Zelfstandig ondernemers kunnen met hun inschrijving van de Kamer van Koophandel een pas aanvragen bij de Makro. Dit kan zowel online als in één van de groothandels van de Makro, u heeft een KvK nummer nodig om de pas aan te vragen. U kunt een extra pas aanvragen of iemand de bevoegdheid geven om naar de Makro te gaan hiervoor kunt u op de website van de Makro een machtigingsformulier uitprinten. Als u ondernemer bent in de Horeca kunt u een Horecapas aanvragen, met deze pas kunt u vanaf 7:00 de winkel in, kun je op een aparte parkeerplaats parkeren en wordt een bestelling eventueel al voor u klaar gezet.

Wat kunt u kopen bij de Makro?

De eerste Makro vestiging werd in 1968 geopend in Amsterdam, hier werden destijds ook al kerstpakketten gemaakt. Inmiddels zijn er meerdere vestigingen waar in de winter ook kerstpakketten showrooms zijn. Qua andere producten verschilt het assortiment per filiaal, de ene is uitgebreider dan de andere. Bij alle Makro's kunt u in ieder geval eten en drinken in grote verpakkingen kopen. Zo worden er bijvoorbeeld geen losse blikjes frisdrank verkocht maar trays frisdrank, kunt u er emmers mayonaise kopen en dozen koeken. Als u voor het eerst bij de Makro komt kijkt u waarschijnlijk uw ogen uit. Bij sommige andere Makro's kunt u echt bijna alles vinden zoals:
  • Kleding
  • Elektrische apparatuur
  • Speelgoed
  • verzorgingsproducten

De prijzen

Aangezien u groot in kunt kopen bij de Makro betaalt u vaak minder. De prijzen staan vaak vermeld inclusief en exclusief BTW, let hier goed op voor als u iets voor privé aanschaft. Meestal afhankelijk van het product zijn de producten gemiddeld 5 tot 15% goedkoper. Vaak zijn er ook schappen met extra aanbiedingen, deze zijn bijvoorbeeld geopend of beschadigt en daardoor niet meer verkoopbaar voor de originele prijs.
U kunt afrekenen met een pinpas, creditcard of contant, tijdens het betalen dient u de Makro pas te laten scannen net als bij het betreden van de winkel.

Vestigingen en openingstijden

In de volgende plaatsen vind u een Makro:
  • Amsterdam
  • Barendrecht
  • Best
  • Beverwijk
  • Breda
  • Delft
  • Den Bosch
  • Dordrecht
  • Duiven
  • Groningen
  • Hengelo
  • Leeuwarden
  • Nieuwegein
  • Nijmegen
  • Nuth
  • Vianen
  • Wateringen
Al deze vestigingen bevinden zich op bedrijventerreinen waardoor er altijd voldoende parkeergelegenheid is. De openingstijden kunnen afwijken per vestiging maar de meest voorkomende tijden zijn op maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 22:00 op zaterdag van 9:00 tot 18:00 en op zondag van 12:00 tot 17:00. Als u een Horeca of Goldcard heeft kun u al vanaf 7:00 de Makro in.

Eten en tanken

In de meeste Makro's vindt u ook een Horeca gelegenheid, u kunt rustig even lunchen of u kunt eten meenemen. Bij sommige locaties is er ook een Foodcourt waar u hapjes kunt proeven om zo inspiratie op te doen voor uw horeca onderneming.
Bij de Makro in Amsterdam, Best, Breda, Delft, Duiven, Groningen en Nuth zit ook een tankstation. Zo bent u qua inkopen en tanken gelijk klaar voor de rest van de dag. U kunt er ook zonder Makro pas voordelig tanken.

Werken bij de Makro

Met regelmaat zoekt de Makro nieuwe medewerkers, bij de Makro zijn er verschillende functies te vinden waarvoor u kunt solliciteren en zo kunt u ook binnen het bedrijf groeien. Voor meer informatie of om te solliciteren bij de makro kunt u kijken op de website van de Makro.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.makro.nl

Reageer op het artikel "Groothandel de Makro"

Infoteur: Bembi
Laatste update: Maart 2020
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!