InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Groothandel de Makro

Groothandel de Makro

In de Makro vind u zo'n 17.000 etenswaren, deze zijn voornamelijk in grote getalen of verpakkingen te verkrijgen. Buitenom het eten en drinken vind u nog meer producten echter is de Makro uitsluitend bedoeld voor ondernemers. In dit artikel leest u alles over de groothandel de Makro.

Wie gaat er naar de Makro?

Zelfstandige ondernemers kunnen met hun inschrijving van de Kamer van Koophandel een pas aanvragen bij de Makro. U mag hier ook een tweede pas aanvragen echter moet u en diegene waarvoor u een extra pas aanvraagt wel aanwezig zijn en zich kunnen identificeren.

Wat kunt u kopen bij de Makro?

De eerste Makro vestiging werd in 1968 geopend in Amsterdam, hier werden destijds ook al kerstpakketten gemaakt. Nu nog zijn er 17 feestpakkettenshowrooms die voornamelijk in de huidige vestigingen plaats vinden. Qua andere producten verschild het assortiment per filliaal, de ene is uitgebreider dan de andere. Bij alle Makro's kunt u in ieder geval eten en drinken in grootverpakkingen kopen. Bij sommige andere Makro's kunt u echt bijna alles vinden zoals:
  • Kleding
  • Elektrische apparatuur
  • Speelgoed
  • verzorgingproducten

De prijzen

Aangezien u groot in kunt kopen bij de Makro betaald u vaak minder. De prijzen staan vaak vermeld inclusief en exclusief BTW, let hier goed op voor als u iets voor privé aanschaft. Meestal afhankelijk van het product zijn de producten gemiddeld 5 tot 15% goedkoper. Vaak zijn er ook stukken met extra aanbiedingen, deze zijn bijvoorbeeld geopend of beschadigt en daardoor niet meer verkoopbaar voor de originele prijs.
U kunt afrekenen met een pinpas, contant, meastro of de Makro goldcard die u kunt verkrijgen als u meet dan 12.000,- per jaar besteed bij de Makro maar die ook vele voordelen bied. Tijdens het betalen dient u de Makro pas te laten scannen net als bij het betreden van de winkel.

Vestigingen en openingstijden

In de volgende plaatsen vind u een Makro:
  • Amsterdam
  • Barendrecht
  • Best
  • Beverwijk
  • Breda
  • Delft
  • Dordrecht
  • Duiven
  • Groningen
  • Hengelo
  • 's-Hertogenbosch
  • Leeuwarden
  • Nieuwegein
  • Nijmegen
  • Nuth
  • Vianen
  • Wateringen
Al deze vestigingen bevinden zich op bedrijventerreinen waardoor er altijd voldoende parkeergelegenheid is. De openingstijden kunnen afwijken per vestiging maar de meest voorkomende tijden zijn op maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 22:00 en op zaterdag van 9:00 tot 18:00.

Werken bij de Makro

Met regelmaat zoekt de Makro nieuwe medewerkers, bij de Makro zijn er verschillende functies te vinden waarvoor u kunt solliciteren en zo kunt u ook binnen het bedrijf groeien. Voor meer informatie of om te solliciteren bij de makro kunt u kijken op de website van de Makro.
Gerelateerde artikelen
Makro, de zelfbedieningsgroothandelMakro, de zelfbedieningsgroothandelDe Makro is een groothandel, bedoeld voor ondernemers. Alles voor je bedrijf is hier te vinden. Zowel Food als Non-Food…
Kerstpakketten en goede doelenKerstpakketten en goede doelenDe decembermaand is een maand waarin veel werknemers hun kerstpakket ontvangen. Steeds meer mensen voelen zich onprettig…
BTW, probaat middel bij tekortenBTW, probaat middel bij tekortenDe Belasting Toegevoegde Waarde (BTW), ook wel aangeduid als omzetbelasting, is een zogenaamde verbruiksbelasting. In ti…
Bronnen en referenties
  • www.makro.nl

Reageer op het artikel "Groothandel de Makro"

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 25-05-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!