InfoNu.nl > Huis en Tuin > Creatief > Halloween feest en party ideetjes

Halloween feest en party ideetjes

Halloween feest en party ideetjes Bij een Halloween feest horen een akelige sfeer, een monsterachtige decoratie, griezelige muziek, bizar eten en huiveringwekkende verhalen. Als je onze ideetjes opvolgt, wordt je party zonder twijfel onvergetelijk angstaanjagend. Bovendien geven we je tips om jouw gasten de schok va hun leven te bezorgen.

Halloween decoratie en versiering

Het allereerste dat je moet doen om er een geslaagd Halloween feest / party van te maken is zorgen voor een griezelige decoratie en versiering van je huis. Doe alvast alle lichten uit en verlicht je huis enkel met kaarsen. In de winkel vind je voor deze gelegenheid talrijke speciale kaarsen (bijvoorbeeld in de vorm van een pompoen of monster). Verder kan je ook spinnenwebben ophangen en namaak spinnen op verschillende plaatsen in de woonkamer leggen. Ook spoken, heksen, vleermuizen en zwarte katten doen het meestal goed. En vergeet uiteraard niet enkele versierde pompoenen in de huiskamer te leggen.

Schokeffect

In mijn studentenjaren had ik een levensgrote kartonnen versie van Mrs. Doubtfire in de badkamer van mijn kot staan, je weet wel, het soort dat ze in videotheken en bioscopen gebruiken voor de promotie van de film. Telkens iemand de badkamerdeur opendeed, schrok de persoon zich te pletter. Het werkte keer op keer, zelfs bij personen die al eerder in de val waren getrapt. Zelf ben ik ook meermalen het slachtoffer van mijn eigen grapje geworden en ik kan je verzekeren dat het schokeffect groter is dan je verwacht. Ga dus zo snel mogelijk op zoek naar een levensgrote film- of etalagepop. Een akelig personage uit een horrorfilm zou ideaal zijn, maar zelfs een romantische filmheld garandeert huiveringwekkende momenten. Zet de pop in het toilet voor maximaal effect. Wedden dat dit het toppunt van je Halloween feest / party gaat worden.

Halloween muziek

Je hebt waarschijnlijk al gemerkt dat de juiste muziek zelfs een saaie film spannend kan maken. Dit geldt ook voor je Halloween feest / party. Later op de avond kan je eventueel nog overschakelen op normale party muziek. De volgende soundtracks van horrorfilms brengen een akelige sfeer in huis.

  • The Shining Bela Bartok
  • Children of the Corn Jonathan Elias
  • The Exorcist - Robert Miles
  • Halloween John Carpenter
  • The Fog John Carpenter
  • Fright Night Brad Fiedel

Halloween eten

Tijdens je Halloween feest / party moet het eten dat je voorschotelt er griezelig uitzien. In het artikel Halloween recepten krijg je ideetjes voor zowel voor-, hoofd- als nagerechten.

Halloween activiteiten

Tot slot moet je enkele griezelige activiteiten plannen voor je Halloween feest / party. Zo kan je elkaar waargebeurde akelige verhaaltjes vertellen. Of wat dacht je van een séance (met of zonder Ouija-bord) of het voorspellen van elkanders toekomst met Tarot kaarten?

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Halloween feest en party ideetjes"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 04-10-2009
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Creatief
Special: Halloween
Schrijf mee!