InfoNu.nl > Huis en Tuin > Creatief > Ontwerp je eigen behang

Ontwerp je eigen behang

Ontwerp je eigen behang Bij de Hema kan je tegenwoordig je eigen behang ontwerpen. Je moet eerst software downloaden die je van de website van de Hema kunt afhalen, en deze installeren op je computer. Je computer is hier na een paar minuten mee klaar en dan kan je aan de gang om je eigen behang te ontwerpen. Het behang is zo gemaakt dat de muren met lijm worden ingesmeerd waardoor geen behangtafel meer nodig is.

Ontwerp je eigen behang

Behang ontwerpen, hoe werkt het?

Het software programma is gemakkelijk in gebruik. Je klikt op ‘bestellen’ en vervolgens kan je kiezen uit de foto’s of tekeningen die al op de computer staan. De afbeeldingen die je op het behang wilt hebben moeten wel in jpg bestand zijn opgeslagen, met 1 megapixel per vierkante meter. Ook heeft de Hema al verschillende standaard achtergronden gemaakt, die je eventueel kunt gebruiken als achtergrond. Dubbelklik op de foto of afbeelding die je op het behang wilt hebben en door te schuiven en te passen en te meten, kan je zelf bepalen waar de afbeelding komt, hoe groot het op het behang moet komen en of er tekst tussen moet of niet. De afbeelding(en) word(en) afgebeeld over 4 banen behang. Als je helemaal tevreden bent met het resultaat, klik je op ‘preview’ om de verhouding behang en kamer te zien. Als je tevreden bent klik je op ‘terug’ en daarna op bestellen. Voor vier banen behang van 270 centimeter hoog, betaal je momenteel 120 euro. De levertijd van je behang is ongeveer een week. Je kunt kiezen of je het behang online wilt bestellen of op een cd wilt branden en dan naar een Hema in de buurt brengt. Heb je dus een heel bijzondere foto die je levensgroot op je muur wilt zien, of wil u je iemand verrassen met een wel heel speciale wandversiering, neem dan de stap en maak je eigen behang met deze speciale software van de Hema.

Kwaliteit behang

Het behang is gemaakt van origineel vliesbehang met een toplaag van papier. De rug is van vlies. Het behang is afneembaar met een zacht doekje en het is kleurecht. Omdat de muur met lijm wordt ingesmeerd heb je geen behangtafel nodig.

Ontwerp je eigen tuinposter

Nog een geweldig leuke actie van de Hema: ontwerp je eigen tuinposter. Hema biedt de mogelijkheid om een foto op posterformaat te laten afdrukken, of vochtbestendig vinyl. Je kunt hem dus buiten ophangen, maar ook gewoon binnenshuis. De poster is te ontwerpen in verschillende formaten:
  • 50x50
  • 60x80
  • 80x80
  • 60x90
  • 90x120
  • 100x100
  • 100x150

De Hema tuinposter is te bestellen vanaf 35 euro.

Ontwerp je eigen…

Tassen, placemats, petjes, T-shirts, puzzels, muismatten, schoudertassen, lampenkappen, onderzetters voor glazen, hanglampjes, bekers, etui voor je kind of kleinkind, laptophoes, keukenschort, wenskaarten, klok… Je kunt het zo gek niet verzinnen of Hema kan er je eigen favoriete foto of tekening op laten afdrukken. Daardoor kan je heel persoonlijke cadeaus maken of persoonlijke herinneringen vastleggen. Is je kind een fan van een bekende popster? Dan kan je met de Hema fotoservice een heel gepast cadeau laten bedrukken met een foto van het idool. Het idool kan natuurlijk ook je knappe buurman zijn. Leuker kan bijna niet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Ontwerp je eigen behang"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 16-10-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Creatief
Special: Huis opknappen
Schrijf mee!