InfoNu.nl > Huis en Tuin > Tuin > Tuinkast, tuinkist of balkonkast als ideale bergplek

Tuinkast, tuinkist of balkonkast als ideale bergplek

Tuinkast, tuinkist of balkonkast als ideale bergplek Bergruimte heeft men bijna altijd te weinig. Niet alleen in huis, maar ook in de tuin is voldoende en efficiënte opbergruimte erg belangrijk. Extra bergruimte voor het tuingereedschap, een praktische en veilige stalling voor uw fiets(en), opbergruimte voor buitenspeelgoed, het uit het zicht onttrekken van de vuilcontainers: er zijn veel toepassingen te bedenken waarvoor extra opbergruimte in de tuin een ideale oplossing is. Er zijn veel verschillende tuinkasten, tuinkisten, balkonkasten en fietsenbergingen op de markt. Dit opbergmateriaal is meestal gemaakt van hout, kunststof of staal.

Extra bergruimte voor uw tuinspullen

Is uw tuinberging te klein of beschikt u helemaal niet over een berging in de tuin? Geen nood, want diverse leveranciers hebben oplossingen bedacht voor het opbergen van uw tuinspullen. Niets is zo ergerlijk als rondslingerende en/of onvindbare spullen. Het opbergen van tuingereedschap, uit het zicht onttrekken van de vuilcontainers, een opbergplaats voor de tuinkussens of een droge en veilige parkeerplek voor uw fietsen. Voor alles is een oplossing bedacht in de vorm van tuinkasten, opbergkisten, fietsenberging en balkonkasten. Deze producten worden zowel in hout, van kunststof, als in staal aangeboden. Naast een praktische oplossing zijn de kasten, met hun eigentijdse design, ook echte sfeermakers in de tuin. De uitvoeringen van hout kunnen desgewenst ook nog gebeitst worden in allerlei kleuren, zodat de kast of berging een persoonlijk tintje krijgt.

Houten opbergplaatsen voor in de tuin

Tuinkasten van hout
Tuinkast Excellent 206 van Hillhout is een grote hoge tuinkast met dubbele, afsluitbare, openslaande deuren. De bovenkant van de kast is afgewerkt met een aluminium lijst. Ook de spijl tussen de deuren is met aluminium afgewerkt. Een ideale kast voor het overzichtelijk opbergen van tuingereedschap. Afmetingen van deze kast: 206x85x85 (HxBxD). Tuinkast Excellent 122 is dezelfde kast maar dan in een andere maatvoering: 122x145x91 (HxBxD). Dit formaat kast leent zich uitstekend voor het opbergen van tuinkussens of kinderspeelgoed.

Tuinkisten van hout
Terraskist Sandra is een bergkast met een dubbele toepassing. Naast bergruimte biedt de terraskist Sandra ook een prima extra zit plek in de tuin. Met een aantal leuke kussens is de kist namelijk zo omgetoverd in een extra zit mogelijkheid. De afmetingen van de kist zijn 51x160x38 (HxBxD). Tuinkist Excellent is ook een prachtige ruime bergplek. Deze biedt echter geen extra zitruimte, vanwege het schuin lopende bovenvlak. Afmetingen zijn 60x154x81 (HxBxD).

Opbergplek voor de vuilcontainer(s)
De vuilcontainers blijven voor de meeste mensen een ergernis. Met de kant-en-klare opbergplekken die momenteel worden aangeboden, worden ze in een keer uit het zicht onttrokken. Voor één container is er de Ecoguard 240. Deze containerberging heeft een hele mooie vormgeving met zijn puntdak van verzinkt staalplaat (zendzimir). De opening van de berging is voorzien van een gasveer, om het openen en sluiten te vergemakkelijken. Afmetingen zijn 145x77x77 (HxBxD). De Multibox is geschikt voor het plaatsen van twee containers naast elkaar. De containers kunnen, onafhankelijk van elkaar, geopend en uitgereden worden.

Opbergplek voor openhaardhout
Een opbergplek voor het openhaardhout is voor een handige en creatieve doe-het-zelver natuurlijk gemakkelijk zelf te ontwerpen en te maken. Maar er is ook een prachtig kant-en-klaar product op de markt. De Design Houtstapelplaats Excellent is een moderne (het dak van verzinkt staal staat op metalen staven "los" van het houten frame) opslagplaats voor openhaardhout. Een opvallend en stijlvol element in de tuin. De afmetingen zijn 200x190x76 (HxBxD).

Stalen opbergplaatsen voor in de tuin

Staal of hout voor de tuinkast
Biohort is een leverancier van stalen buitenkasten. Variërend van tuinkast tot hobbykist: er is een uitgebreide collectie bergplaatsen voor buiten. De bergplaatsen van staal hebben een totaal andere uitstraling dan de hierboven beschreven houten bergplaatsen. Kies daarom het materiaal en de vormgeving die het best past bij de tuin.

Tuinkasten van staal
De berging model Europa is een prachtige tuinkast met een rustige uitstraling. Leverbaar in diverse maten en kleuren (donkerbruin, donkergroen, antraciet grijs). De genoemde kleuren zijn de standaard kleuren, maar naar wens is ook een andere (RAL)kleur leverbaar. De kast wordt geleverd met twee planken en een aantal gereedschapshaken, maar de inrichting is naar wens uit te breiden. De Berging AvantGarde wordt gerekend tot de moderne architectuur en is een echte designkast. Ook de AvantGarde is leverbaar in verschillende maten en kleuren (zilver metallic, donkergrijs metallic en donkergroen).

Tuinkisten van staal
Het model Tuinkist is een ideale opberger voor in de tuin, maar kan ook prima dienst doen op de camping. Een brede platte kist die eventueel ook, met wat fraaie kussens, als extra zit plek kan dienen. Wordt geleverd in 3 maten en 4 standaard kleuren (wit, zilver metallic, donkergrijs metallic en donkergroen).

Opbergplek voor openhaardhout
De WoodStock is, zoals de naam al eigenlijk aangeeft, een opbergplaats voor openhaardhout. De WoodStock is een prachtige en ruime berging met een inhoud van maar liefst 2,7 m³. In de zomer, als het openhaardhout opgestookt is, kan de berging gebruikt worden voor het opbergen van tuingereedschap of speelgoed. De Woodstock heeft een licht hellend dak en een geïntegreerde regengoot. Als extra accessoires zijn ook deuren en planken leverbaar, zodat van de WoodStock ook een "gewone" berging gemaakt kan worden. Er zijn twee verschillende maten leverbaar en de standaardkleur is zilver metallic. Een andere extra optie is de mogelijkheid om de WoodStock aan te bouwen aan de berging AvantGarde.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Aan de slag in de tuin: februariAan de slag in de tuin: februariFebruari, de maand waarin het toch al weer een beetje gaat kriebelen. Wie van tuinieren houdt, wil eigenlijk al best wee…
Bronnen en referenties
  • www.hillhout.nl
  • www.biohort.com

Reageer op het artikel "Tuinkast, tuinkist of balkonkast als ideale bergplek"

Infoteur: Martina
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Tuin
Special: Tuinaccessoires
Schrijf mee!