InfoNu.nl > Huis en Tuin > Tuin > Garden Groom, heggenschaar met mogelijkheden

Garden Groom, heggenschaar met mogelijkheden

Garden Groom, heggenschaar met mogelijkheden De Garden Groom is een revolutionaire heggenschaar die snoeit en meteen het afgesneden snoeiafval opvangt, zodat u na afloop niet meer hoeft te bukken, te harken en te vegen. De heggenschaar werd getest door een Amerikaans consumentenprogramma en de onderzoekers waren positief. Niet iedereen verkiest een elektrische heggenschaar, met name als u een kleine tuin heeft, of niet veel struiken in de tuin, dan kunt u het groen makkelijk bijhouden met een gewone heggenschaar.
De Garden Groom is een heggenschaar is een tuingereedschap met drie functies: snoeien, versnipperen en meteen het snoei afval verzamelen. De heggenschaar doet dit in een keer. U hoeft dus niet na afloop apart het afval te verzamelen. Een ingebouwde opslagbak zorgt ervoor dat het snoeiafval direct door de machine verzameld wordt. Na afloop hoeft u alleen de opslagbak te legen boven de groenbak. Het is ook mogelijk om het groenafval te gebruiken door het te verwerken in compost voor de tuin. Sommige mensen gebruiken het afval van struiken om de grond te verbeteren. De Garden Groom hakt het snoeiafval zeer fijn, tot een tiende deel van het oorspronkelijke formaat. Wat zijn de voordelen van deze moderne heggenschaar?

Garden Groom elektrische heggenschaar

  • Deze elektrische heggenschaar heeft een modern uiterlijk en weegt iets minder dan 3 kilo.
  • De buitenkant is van kunststof, in een vrolijke kleur voorjaarsgroen (gecombineerd met wit of grijs en zwart kunststof.)
  • Het is een apparaat met een futuristisch en stijlvol uiterlijk. Het ronde schaarhoofd is extra groot en zit verborgen achter een rooster, waardoor alleen takjes kunnen worden gesnoeid en niet per ongeluk het snoer. (Wel opletten voor de vingertoppen want het rooster lijkt me wel groot genoeg voor het doorlaten van vingertoppen). Onder het rooster zit een draaiend roestvrijstalen blad wat met nota bene 960 rotaties per seconden ronddraait. Snoeien wordt daardoor zeer gemakkelijk en gaat sneller dan gewoonlijk, ook voor mensen die nog weinig ervaring met snoeien hebben blijkt het makkelijker dan gewoonlijk.
  • De opvangbak, die aan het apparaat vastzit, vangt het snoeiafval meteen op waardoor u niet achteraf hoeft te bukken, te harken en te vegen om al het afval te verzamelen. Dit is een grote verbetering.
  • De Garden Groom heeft twee handvatten, voor beide handen een handvat, zodat u een stevige grip op het apparaat heeft. Uw handen schuren niet de hele tijd langs takken en twijgen.
  • De Garden Groom bevat een 300 Watt motor. U kunt ook heggen modelleren met deze heggenschaar.

Megabag

De MegaBag is een bag die ervoor zorgt dat u meer tuinafval kunt opvangen en dus niet te vaak de bak met snoeiafval hoeft te legen. Deze extra bag kost normaal gesproken 50 euro extra, maar gedurende acties wordt er altijd een gratis megabag bij de Garden Groom geleverd. De megabag is wit en bestaat uit een lange ‘slurf’ die gevuld kan worden met zeer veel snoeiafval. Het vullen gaat helemaal automatisch en niet met de hand. De megabag is zo groot dat al het snoeiafval van elke gewone tuin erin past. Het snoeien van heggen en struiken (en dergelijke) gaat snel met dit apparaat.

Garden Groom heggenschaar

De Garden Groom heggenschaar is een elektrische heggenschaar met extra opties. Voordelen zijn bijvoorbeeld dat het groenafval direct kan worden opgevangen, wat veel werk achteraf scheelt. Nadeel is dat het stroom verbruikt, en kabaal maakt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Welke heggenschaar voor welke klus?Een heggenschaar is onmisbaar in een grote tuin, als je tenminste zelf van tuinieren houdt. Het is leuk om eens lekker a…
Geluidsarm tuingereedschap wordt steeds populairderElektrisch tuingereedschap is onmisbaar in de tuin. Zeker voor een tuin met een groot gazon, veel hagen of bomen is het…
Snoeien doet groeien met behulp van GardenaSnoeien doet groeien met behulp van GardenaAls we een mooie tuin hebben dan is vooral het snoeien een regelmatig terugkerende bezigheid. We moeten oude en dorre ta…
Handig tuingereedschapHandig tuingereedschapEen mooie tuin gaat er niet komen als je – tenminste als je de tuin zelf aanpakt – niet beschikt over het juiste tuinger…
Coniferen snoeienConiferen snoeienWanneer moet je coniferen snoeien? Hoe moet je coniferen snoeien? Dit zijn vragen die veel mensen zich met recht stellen…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Westher / Flickr
  • www.youtube.com
  • Consumentenprogramma 'does it really do that'

Reageer op het artikel "Garden Groom, heggenschaar met mogelijkheden"

Reacties

A. de Vos, 24-05-2014 23:41 #3
Is hij allen voor buxus, of ook voor andere hegsoorten?

Jeevandrie, 03-01-2010 13:04 #2
De garden groom was voor mij de miskoop van het jaar. de heggenschaar maakt absoluut niet waar wat de reclame laat zien. koop liever een gewone heggenschaar.

H. Hoogendoorn, 30-09-2009 17:27 #1
Kunt u mij zeggen of de Garden Groom heggenschaar geschikt en gegarandeerd is voor een klimop afscheiding? De reclame filmpjes laten alleen een coniferen afscheiding zien. Zo ja, welk model is dan aan te bevelen voor een afscheiding van zo'n 18 meter lang? Ik hoor graag van u. Reactie infoteur, 01-10-2009
Hoi, op internet vond ik hier een topic over:
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=16&page=1&tid=26128
Daar staat dat de garden groom inderdada ook voor klimop werkt. Er wordt wel geadviseerd bijtijds te knippen, en niet te lang te wachten.

Infoteur: Kisses
Laatste update: 17-09-2016
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Tuin
Reacties: 3
Schrijf mee!