InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Koffer pakken met Samsonite geeft mogelijkheden

Koffer pakken met Samsonite geeft mogelijkheden

Koffer pakken met Samsonite geeft mogelijkheden Wie op reis gaat zal een koffer of tas meenemen voor zijn of haar bagage. Koffers en tassen zijn er in vele soorten en maten en afhankelijk van hoe lang of je weg gaat zul je een keuze maken. Ook de wijze waarop je reist is van belang. Wanneer je gaat vliegen zijn er regels vastgesteld waar je je aan moet houden. Soms is het handig om alleen handbagage in het vliegtuig mee te nemen en dan is het van belang om de juiste afmetingen te kiezen. Samsonite biedt vele mogelijkheden.

Eerst kiezen voor koffer of tas

Afhankelijk van de duur van je reis en de wijze van vervoer zul je een keuze maken of je een koffer gaat pakken of een tas. Ga je met de auto dan kiezen mensen vaak voor een koffer en een aparte tas als handbagage voor de overnachting onderweg indien dit noodzakelijk is. Aparte tassen voor de kinderen zullen worden ingepakt. Als je gaat vliegen dan maak je weer een andere keuze. Sommige mensen reizen altijd met een rugzak en zij vinden dat je daar alles gemakkelijk in kunt vervoeren. Of je nu met het vliegtuig gaat of met de auto, een rugzak kan altijd mee. Andere mensen kiezen toch vaak voor de koffer en aparte handbagage. Nu zijn er tegenwoordig hele gemakkelijke kleine koffertjes op wieltjes die je kunt trekken en in het vliegtuig mee kunt nemen als handbagage. Heel handig jawel, tot je aan het begin staat van een roltrap. Met twee koffers de roltrap op of af is erg gevaarlijk en dan heb je toch hulp nodig en je voelt je afhankelijk.Op dat moment begint een zoektocht naar andere mogelijkheden en het is verrassend om te zien hoeveel praktische oplossingen er zijn. Het is goed om dan eens naar een nieuwe collectie te kijken. Vooral de koffers van Samsonite bieden mogelijkheden in veel opzichten. Ook voor kinderen zijn er specifieke koffers en tassen en leuke frisse kleuren.

Voorbeelden van koffers en tassen
  • 2 wiel koffers
  • 4 wiel koffers
  • beauty cases
  • Herentassen
  • Kledingtassen
  • Laptoptassen
  • Schoudertassen

Samsonite koffers

Samsonite heeft koffers in veel verschillende maten. Samsonite is een bedrijf wat al sedert 1910 koffers maakt en oorspronkelijk in Denver in Amerika was gevestigd. Thans wordt veertig procent van alle harde koffers van Samsonite in India gemaakt.. De slogan was lange tijd sterk genoeg om op te staan. De koffers van Samsonite worden getest door een trommel waarbij de koffers urenlang worden rond gedraaid in een centrifuge en daarbij tegen harde voorwerpen vallen. Ook de wielen worden dagenlang rondgedraaid. In een schalenkoffer kun je enorm veel bagage kwijt en je kunt je kleding netjes ordenen. Voor mensen die veel reizen en waarbij de koffers schade kunnen oplopen zijn de Samsonite koffers een uitkomst. Het nadeel is echter dat deze koffers al een stevig gewicht hebben als ze leeg zijn. Er zijn koffers die leeg al vier of vijf kilo wegen. Met de tegenwoordige regels in de luchtvaart is dit niet altijd handig. Zo mag men bij Transavia bijvoorbeeld een maximaal gewicht van 15 kg. inchecken. Tegen betaling kan men ook bij Ryan air 15 kg. inchecken en anders dient er nogmaals fors te worden bijbetaald. Daarom kan het toch handiger zijn om te kiezen voor een reistas.

Samsonite reistassen

Samsonite heeft nu ook hele handige grote tassen die gepakt kunnen worden als een koffer. Je kunt er veel artikelen in kwijt en kunt daarmee beneden de vijftien kilo blijven die veel luchtvaartmaatschappijen als norm hanteren. Ook wanneer je zelf de bagage op de band moet zetten op de luchthaven is vijf kilo meer of minder heel belangrijk. Zo is er een reistas op wielen die slechts 2,34 kg. weegt. De reistassen kunnen ook worden afgesloten.

Samsonite handbagage

Voor een week-end trip is een kleine koffer met wieltjes heel handig. Deze kan als handbagage mee in het vliegtuig worden genomen. Er zitten aparte vakken in voor verschillende zaken. Hier kan alles in opgeborgen worden wat men nodig heeft tijdens de reis. Heeft men echter al een grote koffer of tas dan is het belangrijk dat er een kleine tas vastgezet kan worden op de grote bagage. Zodoende heb je altijd één hand vrij voor de roltrap of andere zaken. Samsonite heeft hiervoor passende systemen. Een schoudertas kan ook een oplossing zijn.

Regels voor handbagage in de luchtvaart

De luchtvaartmaatschappijen mogen zelf de IATA regels toepassen en zij doen dit ieder op eigen wijze. Op de achterkant van je ticket vind je de exacte voorwaarden van de maatschappij waarmee je vliegt. Doorgaans is het toegestaan om slechts één stuk handbagage in het vliegtuig mee te nemen. Het gewicht van deze handbagage kan variëren van vijf tot 12 kg.

Voorwaarden voor handbagage van een paar maatschappijen
Ryan air 55 x 40 x 20 gewicht 10 kg.
Easy jet 55 x 40 x20 gewicht 10 kg.
KLM 55 x 25 x 35 gewicht 12 kg.
Arke Fly 40 x 25 x50 gewicht 10 kg.

Update juni 2015

Veel maatschappijen bieden een keuze om het éne stuk handbagage gratis in te checken. Dit kan vooraf gebeuren aan de balie, maar soms kan het ook bij de ingang van het vliegtuig. Dit kan heel handig zijn maar bedenk wel vooraf wat er in je handbagage zit. Geld, paspoorten ? Bij gevoelige apparatuur zoals tablet en laptops is het ook even oppassen omdat de bagage op de band gaat en een stevige smak kan maken bij het neerkomen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Koffer pakken met Samsonite geeft mogelijkheden"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 28-03-2016
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!