InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Wat kost een schuifpui?

Wat kost een schuifpui?

De tuin is een verlenging van het huis. U kunt de tuin goed bij het huis betrekken door een schuifpui te plaatsen. Dit verhoogt niet alleen uw woongenot, maar ook de waarde van uw huis. U kunt uw huis verbeteren door een schuifpui te plaatsen. Door deze in de woonkamer te plaatsen kunt u uw tuin meer betrekken bij uw woonkamer. Een extra bijkomende voordeel is het feit dat u het huis beter af kunt laten koelen na een warme dag. Vaak kunt u na een warme dag met moeite de warmte weer uit de woonkamer krijgen. U kunt de ramen tegen elkaar openzetten, maar het openzetten van een schuifpui zal uw woonkamer veel sneller af laten koelen. Het grote nadeel is dat het vaak een grotere ingreep is dan dat u vooraf verwacht.

Wat is een schuifpui?

Een schuifpui is een deur die te openen is door deze over een rails open te schuiven. Over het algemeen bestaat de volledige pui uit glas. Bij een hefschuifpui tilt u door middel van een hendel de schuifpui op en kunt u deze met weinig moeite open en weer dicht schuiven.

Voordelen van een schuifpui

Naast het feit dat dit de ideale manier is om uw tuin bij het huis te betrekken, heeft het ook als voordeel dat het uw woonkamer optisch groter maakt. Het is namelijk een raam die u ook nog eens volledig kunt openen. Ook geeft het ruimtewinst ten opzicht van bijvoorbeeld openslaande deuren. U schuift de pui naar de zijkant en van binnen of buiten het huis hebt u dus geen deuren die ook weer ruimte in beslag nemen. Het plaatsen van een pui zal u ook aanzienlijk meer lichtinval geven in het huis. Bij het willen verkopen van het huis, is het hebben van een schuifpui een grote pluspunt.

Nadelen van een schuifpui

Veel lichtinval is een voordeel, maar bij zeer hogere temperaturen buiten, zal uw woonkamer ook meer warmte opnemen indien de zon in de pui schijnt. Dit kunt u gedeeltelijk weer opvangen met zonwering, maar een stenen muur houdt uiteraard beter de warmte buiten. Een ander nadeel zou kunnen zijn dat u de schuifpui intensief moet onderhouden. De rails moet onder andere goed schoongehouden worden. Bij onprofessionele plaatsing dreigt het gevaar dat de pui onbruikbaar is. De hoogte van het plaatsen is ook een groot nadeel.

Wat kost een schuifpui?

Het aantal euro's dat u moet betalen voor een schuifpui, is afhankelijk van verschillende factoren. U kunt al een pui kopen voor 1.000, maar de grootste kosten zitten in het monteren ervan. Een schuifpui zal u ongeveer tussen de 1.000 en 3.000 gaan kosten. Het is namelijk onder andere afhankelijk van het soort glas dat erin zit, de omvang, soort materiaal en de manier van openen van de pui. U kunt kiezen voor een schuif mechanisme of voor een schuif- en kiepmechanisme.

Kosten van het plaatsen van een schuifpui?

De kosten die gemoeid zijn met het plaatsen, zorgt voor een ruime verdubbeling van de kosten. Een stuk muur moet doorgebroken worden en eventueel moeten er radiatoren of andere onderdelen van het huis verplaatst worden. Voor het plaatsen van de pui, moet u ongeveer rekening houden met 2.000 tot 5.000 aan bijkomende kosten.

Zie ook:
Wat kost een nieuwe vloer?
Wat kost een aanbouw?
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat kost een schuifpui?"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 26-07-2010
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!