InfoNu.nl > Huis en Tuin > Producten > Pest Reject tegen ongedierte, werkt het?

Pest Reject tegen ongedierte, werkt het?

Pest Reject tegen ongedierte, werkt het? Met name in het voorjaar en in de zomer komen we regelmatig ongewenste insecten tegen in huis. Ander ongedierte, zoals muizen en soms ook ratten, zoeken de warmte van het huis op in de herfst en winter. Het lome zoemen van muggen in de slaapkamer houdt je in zomernachten wakker, of je staat 's morgens op met muggenbeten op je huid. Mieren kruipen over het aanrecht en kakkerlakken kunnen ontaarden in een ware plaag. Om ongedierte te bestrijden kun je onder andere gebruikmaken van Pest Reject. Hoe goed werkt deze methode?

Wat is Pest Reject?

Pest Reject is een apparaat dat speciaal ontwikkeld is om ongedierte te verdrijven. Er worden twee afzonderlijke technologieën toegepast, ultrasone golven en (een) elektrische technologie. Pest Reject is een methode om ongedierte 'weg te jagen,' niet om ongedierte te doden. Insecten zoals mieren of kakkerlakken kunnen met gif bestreden worden maar dit heeft nogal wat nadelen. Het gif is namelijk ook gevaarlijk voor mensen (en extra gevaarlijk voor kinderen), voor huisdieren, en ook voor insecten die je niet dood wilt maken, zoals bijvoorbeeld vlinders of bijen. Mede daarom lijkt een apparaat als Pest Reject een interessant alternatief. Het systeem van Pest Reject is erop gericht een krachtveld van (digitale) elektronische magnetische pulsering te creëren waardoor ongedierte zo snel mogelijk het huis verlaat. Tegen welk ongedierte kan Pest Reject volgens de producent worden ingezet?

Ongedierte

Pest Reject is ontwikkeld om de volgende soorten 'ongedierte' te verjagen:

De vraag is natuurlijk of Pest Reject inderdaad goed werkt. De methode is niet geheel nieuw, aangezien er al eerder dergelijke producten de revue gepasseerd hebben. Riddix kwam in 2011 al met een soortgelijk product, Pest Control genaamd. Pest Reject heeft echter wel verbeteringen ten opzichte van voorlopers. Zo werkten eerder uitgebrachte systemen op batterijen. Batterijen raakten snel op en dan werkte het systeem niet meer.

Hoe werkt Pest Reject?

Pest Reject verjaagt (volgens de producenten) ongedierte op basis van onprettige sensaties, zoals geluidsgolven en onplezierige fysieke sensaties aan het zenuwstelsel, die voor de dieren niet goed te verdragen zijn waardoor ze na enige tijd het huis ontvluchten. Ultrasone geluidsgolven verjagen muggen en vliegen. Als reactie daarop verlaten deze ook liever het huis, en gaan er niet graag binnen.

Pest Reject heeft een stekker die in het stopcontact gestoken moet worden. Hoewel de producent in reclame beweert dat Pest Reject voldoende is voor het hele huis, zijn de meningen daarover verdeeld. Mensen die tevreden zijn over Pest Reject, hebben meerdere apparaatjes voor meerdere kamers gekocht. Een Pest Reject per kamer is volgens verschillende gebruikers aan te raden, want anders werkt het dus sowieso niet afdoende. Ook is het belangrijk om te weten hoe andere dieren reageren op het systeem. Als muizen en ratten en kakkerlakken last hebben van deze methode, waarom zouden vogels, hamsters, de cavia, of een kat of hond er dan geen last van hebben? Interessant genoeg benadrukt de producent dat katten en honden er geen last van hebben. Waarom dit zo is wordt verder niet onderbouwd. Mogelijk omdat dit veel grotere dieren zijn dan insecten, spinnen, kevers, mieren, muizen of ratten.

De belangrijkste voordelen van Pest Reject

De belangrijkste voordelen van Pest Reject ten opzichte van andere methodes om ongedierte te bestrijden (zoals gif, of lijmplankjes tegen muizen en ratten) zijn de volgende claims:
  • Geen gebruik meer noodzakelijk van chemische bestrijdingsmiddelen en/of giffen.
  • Onschadelijk voor het milieu, voor mensen, en huisdieren, en is niet van invloed op andere elektrische apparaten.
  • Geen noodzaak om de sanitaire dienst of een andere bestrijdingsdienst in te huren.
  • Bestrijdt effectief alle meest voorkomende soorten ongedierte.
  • 1 Pest Reject apparaatje houdt een oppervlakte van 200 vierkante meter vrij van ongedierte.

Hoe goed werkt Pest Reject?

Het uitgangspunt van Pest Reject is een krachtveld van ultrasone golven creëren, die een soort muur vormt waarlangs ongedierte niet meer wil passeren. Het ongedierte vlucht weg en keert niet meer terug. Dat is in principe de belofte van dit product. Een belofte die slechts gedeeltelijk wordt ingelost, zo blijkt na het lezen van verschillende reacties van gebruikers.
  • Pest Reject wordt gebruikt door particulieren in woonhuizen, kantoren, en in grotere bedrijven en loodsen.
  • 84,4% van 196 kopers honoreert het product met 4,5 van de totaal 5 sterren (zie bronnen).
  • Ongeveer 10% van de gebruikers vindt dat het product wel duidelijk effect heeft, maar niet afdoende is. Men stelt bijvoorbeeld wel veel minder insecten waar te nemen, tevens minder spinnen of muizen, maar ze zijn niet allemaal verdwenen.
  • Ongeveer 5% a 10% (schatting) van de gebruikers vindt het geen goed product en vindt de prestaties tegenvallen.
  • Regelmatig laat men weten dat het effect beter is als men in elke kamer een afzonderlijke Pest Reject gebruikt.
  • Regelmatig is te lezen dat men Pest Reject 2 of 3 weken moet gebruiken voordat alle ongedierte het huis verlaten heeft voordat men een goed oordeel kan vellen, omdat het ongedierte de tijd nodig heeft om definitief van locatie te veranderen.

Wel of geen Pest Reject?

Het is op basis van gevonden beoordelingen lastig te adviseren of Pest Reject wel of niet geschikt effectief is om ongedierte te verjagen. De voorzichtige conclusie lijkt dat Pest Reject wel wat effect heeft, maar dat je er geen wonderen van verwachten mag. De een is enthousiast, een ander is juist minder enthousiast. De een zegt dat kakkerlakken er op den duur wel door verdwijnen, maar mieren en/of spinnen niet. De een stelt dat spinnen er niet door verdwijnen, maar ander ongedierte, zoals muizen en kakkerlakken wel. De meningen zijn dus verdeeld. Er worden geen wetenschappelijke onderzoeken gepresenteerd die de werkzaamheid van het apparaat ondersteunen. Baat het niet dan schaadt het niet, lijkt het devies. En het is milieuvriendelijk, maar een kat blijft nog altijd het beste middel om muizen te verjagen, en kakkerlakken en mieren verjaag je waarschijnlijk nog steeds het beste met gif. Wil je echter milieuvriendelijk te werk gaan dan is het voor menigeen toch interessant om Pest Reject uit te proberen.

Technische kenmerken:

  • 230 Volt.
  • 50/60 Hertz.
  • 80 mA.
Gerelateerde artikelen
Bestrijden van spinnen! Hoe en met welke middelen?We hebben er allemaal wel last van, ongedierte in de voor en/of achtertuin maar ook in het huis zoals mieren, rupsen, sl…
Mieren bestrijden en preventief weren uit huis en tuinMieren bestrijden en preventief weren uit huis en tuinMieren zijn kleine insecten die als zeer ongenode gasten kunnen worden gezien. Mieren kunnen goed preventief geweerd wor…
Insecten als medicijnPlanten zijn door de eeuwen heen als voedsel en als medicijn in gebruik geweest, maar ook andere natuurproducten, zoals…
Alles over spinnenAlles over spinnenSpinnen: kleine dieren die tot de geleedpotigen horen. Hoe bouwt een spin zijn web, waarvan wordt een web gebouwd, welke…
Insecten eten: vervanger van vlees?Insecten eten: vervanger van vlees?Insecten eten: in veel landen is het heel normaal om insecten te eten. Ze zijn lekker en voedzaam. In landen waar men ge…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Kasya / Pixabay
  • http://www.postordershop.nl/Bekend-van-TV/Pest-Reject.html
  • https://youtu.be/_U1q-KzH2CQl

Reageer op het artikel "Pest Reject tegen ongedierte, werkt het?"

Reacties

Jeremy, 17-06-2017 10:30 #10
Jaagt dat apparaat muggen en vliegen wel weg? Dus ze komen het huis niet binnen nadat ik het apparaat 24/7 aansluit? Dan heb ik interesse. Ik hoor het graag van u.

Jackie, 02-05-2017 15:40 #9
Beste, ik zit met ratten en muizen in mijn volliere, mijn vraag is, is het Pest Reject ook schadelijk voor vogels, ik wil die ratten en muizen weg bij mijn vogels, en dat mijn vogels daar geen last van hebben. Mvg Jackie Reactie infoteur, 02-05-2017
Pest Reject helpt onvoldoende tegen ratten en muizen. Waar staat de voliere? Als je voliere in huis staat, neem dan minimaal een volwassen kat om de beesten te verjagen. Alleen de geur van een kat kan al genoeg zijn om muizen en ratten af te schrikken. Als het echt zowel muizen en ratten zijn, wat heel ernstig is, en je wilt geen kat proberen omdat je vogels hebt (kan ook risico geven voor de vogels natuurlijk), kies dan voor hulp van de gemeente.

Els, 19-04-2017 21:56 #8
Kunnen honden wel tegen dat geluid of jaag ik die dan ook het huis uit. Reactie infoteur, 20-04-2017
Heb er nog nooit klachten over gehoord

Mv, 02-04-2017 10:40 #7
Ik wil graag de muizen uit mijn woning jagen zonder gif of muizenvallen. Maar onze buren hebben een konijn. Heeft die dan last van de Pest-Reject?

Bob, 16-03-2017 15:52 #6
Is het apparaat ook geschikt om vliegen te bestrijden? Wij hebben in huis veel last van vliegen en wij hebben geen idee waar ze binnen komen echter als bestrijding mogelijk is, verdwijnen ze meteen of op den duur. Ik praat over ca 40 vliegen per dag in twee ruimten.

Arne, 21-11-2016 21:09 #5
Ik zou het willen aanschaffen om in mijn volière te plaatsen om bloedluizen en mijten te bestrijden zonder poedertjes of ander middeltjes die toch niet helpen. Nu ben ik niet overtuigd van het feit dat het geen kwaad zou kunnen voor andere dieren. Zo heb ik vogels zitten die nog kleiner zijn dan muizen, en aangezien muizen er mee verjaagd kunnen worden. Ik ben kweker die er geld mee verdiend, in tegendeel, maar ik heb toch graag want jonkies op het einde van het kweekseizoen, mijn vraag dus: kan het toestel kwaad voor vogels en voor vogels in de kweek? Reactie infoteur, 22-11-2016
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het werkt voor uw vogeltjes. Mijten en luizen gaan niet weg van zoiets als dit. Ik denk dat u het beste uw geld kunt besteden aan een bezoek aan de dierenarts. Lees meer over het verwijderen van o.a. mijten via onderstaande tips van een dierenarts

http://www.groepspraktijkdierenartsenapeldoorn.nl/informatie/56/parasietenbestrijding-bij-vogels

Ik hoor heel graag nog eens van u welke oplossing u gekozen heeft en of het u gelukt is om de vogels schoon te krijgen. Succes daarmee, en beterschap voor de vogels.

Jan van der Ven, 21-10-2016 18:42 #4
Of het werkt of niet kan ik niet beoordelen, want heb zo'n ding besteld via internet, en na een week of twee krijg ik een pakketje uit china met daarin de pest reject. Maar aan de achterkant zitten i.p.v. 2 stekkerpootjes 2 platte pennetjes die helaas te kort bij elkaar staan om in een stopcontact te steken. Maar helaas weet ik niet bij welke verkoopsite ik het besteld heb, en kan het dus ook niet terug sturen. Zelfs op deze pagina kan ok geen telefoon nr of ander adres vinden. Gr Jan van der Ven

Geryl Danny, 19-09-2016 09:42 #3
Waarom niet buiten als het onder een afdak van een terras is waar geen water aan kan?

Orsidee, 13-09-2016 20:40 #2
Wel, ik heb er 2, eentje aan de ingangsdeur en eentje in de gang waar de slaapkamers in uitkomen. Ik woon echt midden in de natuur en heb toch het gevoel dat het helpt. Ik hoor sporadisch muggengezoem en heb geen muggenapparaat meer in gebruik. Ik gebruikte vroeger apparaten met Elizan tabletten.

Baes Katia, 10-08-2016 10:52 #1
Heb de reclame op tv gezien en daar beweren ze dat het ook werkt voor vlooien?
Mvg
Baes Katia Reactie infoteur, 10-08-2016
Hi Baes,

Tja, ik durf er geen 'ja' op te antwoorden. Eerlijk gezegd lijkt me dat niet zo logisch.

Infoteur: Kisses
Laatste update: 06-01-2017
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Producten
Reacties: 10
Schrijf mee!