InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Beterwonen, een bemiddelaar van huurwoningen

Beterwonen, een bemiddelaar van huurwoningen

Beterwonen, een bemiddelaar van huurwoningen Wanneer je op zoek bent naar een woning dan kom je al snel terecht bij woningcorporaties, maar deze hebben vaak enorme wachtlijsten. Je hebt particuliere bemiddelaars die klaar staan om je te helpen een particuliere huurwoning te vinden. Beterwonen is één van die bemiddelaars die zich richt op het gebied Groningen en Friesland.

Beterwonen

Beterwonen is een bemiddelaar tevens makelaarskantoor die zich richt op de huur en koop van woningen. Beterwonen is aangesloten bij de vereniging VBO makelaars. Beterwonen is naast een makelaar simpelweg een bedrijf wat bemiddelt tussen een huurder en verhuurder. De huurder kan hier terecht voor het huren van een woning en de verhuurder kan zijn woning aanbieden om verhuurt te worden. Beterwonen zorgt ervoor dat de juiste huurder bij de verhuurder wordt gezorgd en andersom. Beterwonen heeft twee vestigingen namelijk in Groningen en in Leeuwaarden.

Wat voor huurwoningen biedt Beterwonen aan?

Je kunt bij Beterwonen terecht voor verschillende huurwoningen. Je kunt zoeken voor een Kamer of een zelfstandige woonruimte maar ook naar een garage en dergelijke. Ze bieden verschillende ruimtes aan van verschillende oppervlaktes zowel kaal als gemeubileerd. Ze bieden huurwoningen in verschillende prijsklasses. Beterwonen biedt huurwoningen aan in Groningen, Leeuwarden, Sneek en Sappemeer.

Hoe gaat Beterwonen te werk?

Inschrijving

Voordat je kunt gaan zoeken naar een huurwoning dien je je eerst in te schrijven bij Beterwonen. Dit kun je online doen of bij één van de vestigingen. Dit is geheel kosteloos. Bij de inschrijving dien je een geldig legitimatiebewijs, een loonspecificatie, een werkgeverscontract en een verhuurderverklaring in te leveren. De inschrijving blijft in principe drie maanden geldig.

Wat doet Beterwonen

Na de inschrijving en wanneer je je woonwensen hebt aangeven gaat Beterwonen op zoek voor een geschikte woonruimte die voldoet aan jouw wensen. Je kunt ook na het inschrijven zelf reageren op het aanbod die op de website van Beterwonen staat of die te zien is bij de vestiging.

Heb je een geschikte huurwoning op het oog dan kun je je aanmelding voor een bezichtiging van de woning. Bij de bezichtiging is een medewerker van Beterwonen aanwezig.

Hoe gaat de afhandeling wanneer ik een woning heb gevonden?

Overeenkomst

Wanneer je een woning hebt gevonden die je bevalt kun je aangeven dat je geïnteresseerd bent in de woning. Het is mogelijk dat er meerdere kandidaten zijn en dan is het aan de verhuurder om een persoon te kiezen. Mocht deze akkoord gaan dan dien je een huurovereenkomst op te stellen die door Beterwonen wordt opgesteld. Deze dient vervolgens door de verhuurder en huurder ondertekent worden.

Kosten

Er worden enkele kosten in rekening gebracht wanneer de huurder en verhuurder akkoord gaan de overeenkomst. Wanneer de huurder het overeenkomst ondertekend gaat deze al akkoord met enkele kosten en is hieraan dus ook verbonden. Wanneer de verhuurder niet akkoord gaat zijn er ook geen kosten voor de huurder.

Wat zijn de kosten voor het huren van een woning bij Beterwonen?

Je gaat bij het huren van een woning akkoord met de volgende kosten:
  • Vooruitbetaling één maand huur
  • Borg (gelijk aan één maand huur)
  • Courtage (gelijk aan één maand huur)

De kosten inclusief btw staan gelijk aan drie keer één maand huur voor de woning. De borg wordt na het opzeggen van de huur weer teruggeven. Bij het aangaan van de huurovereenkomst gaat men echter wel aan dat de eerste zes maanden de huur niet opgezegd kan worden.

Deze kosten dienen vooraf betaald te worden.

Voor meer informatie kun je terecht bij de website van Beterwonen.
© 2011 - 2017 Misterlak, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Particulier huren van woningWie niet in aanmerking komt voor een sociale huurwoning of de wachtlijsten te lang vindt, kan een woning particulier hur…
Een woning huren, kopen of bouwen? Wat is het beste?Je kan er tegenwoordig niet naast kijken bouwen, huren of een huis kopen wordt enorm duur. Hoe kunnen de mensen dit blij…
Verhuizen: wat komt er bij kijken?Verhuizen: wat komt er bij kijken?Het is zover, je huis is verkocht. Nu moet je al je spullen gaan pakken en verhuizen. Bij een verhuizing komt vaak meer…
OV-fiets huren: kosten & tarievenTreinreizigers kunnen een OV-fiets huren op het station: een geelblauw fiets om korte afstanden te overbruggen. De koste…

Reageer op het artikel "Beterwonen, een bemiddelaar van huurwoningen"

Infoteur: Misterlak
Laatste update: 13-03-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Schrijf mee!