InfoNu.nl > Huis en Tuin > Kopen en huren > Beleggen: investeren in appartementen voor expats in Brussel

Beleggen: investeren in appartementen voor expats in Brussel

Beleggen: investeren in appartementen voor expats in Brussel Wil je investeren in een appartement voor expats in Brussel met een hoog potentieel rendement? Dan is het vastgoedproject 'Skyline Europe' misschien iets voor jou. 'Skyline Europe' verkoopt én verhuurt appartementen dichtbij belangrijke internationale instellingen zoals het Europees Parlement en de NAVO. Vermits Brussel een centrum is voor ambtenaren en zakenmensen kan je rekenen op een hoge bezettingsgraad voor expats. 'Skyline Europe' verzekert zelf ook de verhuurdienst van de flats. Hoe kan je op rendabele manier investeren in flats voor expats in de Europese hoofdstad?

Brussel: Europees centrum

Brussel is niet alleen de bruisende hoofdstad van het gezellige land België, maar ook het epicentrum van de Europese Unie. De Europese Raad, de Europese Commissie en het Europees Parlement hebben er hun zetel. Voorts huisvest Brussel ook het hoofdkwartier van de NAVO en is het een belangrijk centrum van de financiële wereld in de Benelux. Tal van banken, multinationals en organisaties hebben hun hoofdkwartier in de Europese hoofdstad gevestigd. Verder is Brussel, met haar luchthaven van Zaventem en haar stations voor hogesnelheidstreinen, ook een cruciaal knooppunt voor zakenmensen uit alle hoeken van Europa.

Expats in Brussel

Deze eigenschappen trekken veel buitenlanders aan, die voor werk in de hoofdstad verblijven. Expats zoals Europese ambtenaren kiezen vaak voor een woning in de wijk van de Europese instellingen, zoals het Luxemburgplein en het Schumanplein, maar ook in andere buurten van de stad. Gemeubelde appartementen van uitstekende kwaliteit zijn erg gegeerd bij expats die een baan hebben in de Europese hoofdstad. Bovendien verkiezen ze appartementen die dichtbij hun werk gelegen zijn en tegelijkertijd stijlvol zijn ingericht.

Skyline appartementen voor expats

'Skyline Europe' is een vastgoedproject dat appartementen aanbiedt vlakbij de NAVO en vlakbij het Europees Parlement: een ideale ligging voor internationale ambtenaren dus. Bij de NAVO-kantoren in de Brusselse gemeente Evere zijn er appartementen te koop in het Genève Park II project. De appartementen die uiterst geschikt zijn voor Europese ambtenaren zijn gelegen in het Euro Village Project dichtbij het Europees Parlement. Ambtenaren kunnen dus genieten van een comfortabel appartement op loopafstand van hun werk. Maar dit zijn maar twee voorbeelden uit het ruime aanbod van 'Skyline Europe', die voorts ook woningen aanbiedt in het hele Brussels gewest.

Verhuurservervice 'Skyline Europe'

Verkoop en verhuur

'Skyline Europe' is een organisatie die niet alleen zorgt voor de verkoop maar ook voor de verhuur van appartementen. Als investeerder kan dit dus een extra aantrekkelijke belegging zijn: de verhuurdienst van 'Skyline Europe' zorgt voor een huurder in je flat. Vaak zorgt ook het bedrijf waar de expats voor werken dat de huur betaald wordt, dus op dat vlak heb je als investeerder een extra zekerheid.

Rendement

Bovendien kan je als eigenaar van een appartement voor expats een hoge bezettingsgraad verwachten. Dit komt onder meer door de grote vraag naar kwaliteitsvolle gemeubelde appartementen door expats in deze regio. Expats in Brussel werken doorgaans voor Europese instellingen of gerenommeerde multinationals waardoor ze over voldoende financiële middelen beschikken om hoge eisen te stellen op het vlak van kwaliteit.

Verhuurdienst: alle formaliteiten

De verhuurdienst van 'Skyline Europe' neemt verder ook het afsluiten van het huurcontract, de overhandiging van de sleutels, het ontvangen van de huurwaarborg en het dagelijks onderhoud voor haar rekening. Je moet je als investeerder dus geen zorgen maken over een lekkende kraan of een plaatsbeschrijving, dit wordt allemaal voor je gedaan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://skylineeurope.eu/, bezocht op 31/08/2015.
  • http://skylinerenting.eu/, bezocht op 31/08/2015.

Reageer op het artikel "Beleggen: investeren in appartementen voor expats in Brussel"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 06-09-2016
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Kopen en huren
Special: Vastgoed België
Schrijf mee!