InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Oktober Woonmaand, maand van inspiratie

Oktober Woonmaand, maand van inspiratie

Oktober Woonmaand, maand van inspiratie Oktober staat bekend als de Woonmaand. Deze maand wordt er veel georganiseerd op het gebied van wonen en woninginrichting. Laat je inspireren op de beurzen, door de winkels en door de specialisten. Wat is er te doen tijdens de Woonmaand? Lees hier wat deze maand voor jou kan betekenen.

Oktober Woonmaand

Al vele jaren staat de maand oktober bekend als woonmaand. Veel mensen krijgen door het sombere weer de kriebels om het interieur weer eens te veranderen. Wat meer warmte, kleur en gezelligheid. Zo halen we eigenlijk alles binnen wat we buiten niet veel meer tegen komen in oktober. De winkels liggen vol dikke tijdschriften met woontips, leuke ideeën en de nieuwste trends op het gebied van sfeervol wonen.

Evenementen en activiteiten

De woonbeurs in Amsterdam is het grootste evenement tijdens de woonmaand. Hier komen alle woontijdschriften tot leven en wordt men geïnspireerd door vele ontwerpers. De beurs, welke altijd georganiseerd wordt in de RAI Amsterdam zal dit jaar plaats vinden van 30 september tot 5 oktober. Niet alleen krijgt elke bezoeker stapels nieuwe woontijdschriften, maar ook een kijkje in de groots opgezette woonkamers. Er zijn prijzen te winnen en een beurs is geen beurs zonder de cadeautjes en de gezellige drukte. Woonbeurs 2008 biedt vier themahallen, waar meer dan 300 woonexperts samen komen om hun ervaringen en vakkennis met de bezoekers te delen. In alle hallen, decor, style, home en design, worden alle ruimtes van het huis onder handen genomen. Hoe maak je het kleinste toilet toch sfeervol en hoe breng je warmte en knusheid in een veel te grote woonkamer? De vele woonexperts, ontwerpers en woonbladen geven u de inspiratie en vooral ook de motivatie. Bij het zien van deze verschillende woonstijlen gaat het toch wel kriebelen!

Beurzen

Naast de grote woonbeurs in Amsterdam worden er nog vele kleinere beurzen georganiseerd door heel Nederland. Vooral in de grote steden wordt veel aandacht aan woonactiviteiten besteed. Woonwinkels organiseren kortingsdagen en extra koopzondagen. City Informatiecentrum (CIC) in Rotterdam organiseert diverse activiteiten met het thema ‘Wonen in Rotterdam’. In tegenstelling tot de rest van Nederland viert Hilversum al in september de woonmaand.

Woonmaand voor iedereen.

Er wordt vaak gedacht dat woonbeurzen en woonactiviteiten alleen leuk zijn voor mensen die grote huizen bezitten en veel geld te besteden hebben, maar niets is minder waar. Oktober Woonmaand is gezellig voor iedereen. Daarnaast zijn grotere huizen vaak moeilijker sfeervol te maken dan de wat kleinere woningen. Op de beurzen kan iedereen persoonlijke woontips krijgen, passend bij elke woning en elk budget. De vakmensen op het gebied van stijl en wonen laten zien dat alles mogelijk is als het gaat om een warme en stijlvolle woonruimte, zonder dat het hoog in de kosten gaat lopen. Voorheen was het een trend het huis zo vol mogelijk te zetten met meubels, prullaria en vazen. Tegenwoordig is ruimte modern. Leegte maar toch warmte. De inrichting van de woonkamer is er niet alleen voor opvulling, maar moet vooral ook praktisch zijn. Ideaal voor de schoonmaak en ook nog functioneel!
© 2009 - 2014 Nico80, gepubliceerd in Interieur (Huis en Tuin) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Oktober Woonmaand, maand van inspiratie"

Infoteur: Nico80
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!