InfoNu.nl > Huis en Tuin > Interieur > Met een klein budget toch opnieuw stylen

Met een klein budget toch opnieuw stylen

Met een klein budget toch opnieuw stylen Een woonkamer is de blikvanger van je interieur. Je ontvangt gasten en wilt graag gezellig zitten. Ook wil je graag dat je woonkamer er leuk en gezellig uitziet. Dit kost nog wel eens een lieve duit. Toch kun je met weinig geld je huis snel oppimpen.

Een andere woonkamer

Als je wilt veranderen in je woonkamer kan dit snel al veel geld kosten. Toch zijn er manieren om met een klein budget toch je woning gezellig en heel anders te laten lijken. Een likje verf op een muur doet vaak al wonderen en behang is tegenwoordig toch helemaal niet meer zo prijzig. Toch kun je nog op andere manieren goedkoper een gezellige woonkamer maken.

Een likje verf doet wonderen
De titel zegt het al. Als je een andere kleur gebruikt in je woonkamer dan dat je normaal had kan je woonkamer al snel heel anders en gezelliger lijken. Denk dan wel aan je budget. Je hoeft niet gelijk alle muren te verven, dit kost je namelijk als snel honderd euro. Je kunt kiezen voor de muur die je ziet als je binnenkomt te verven, maar het is ook een idee de muur te verven die verlenging geeft aan je woonkamer. Donkere tinten kunnen een woning soms dieper laten lijken.

Basis interieur
Als je graag je woonkamer verandert kan je dit natuurlijk veel geld kosten. Je koopt snel nieuwe prularia voor je woonkamer. Als je uitgaat van een basis interieur en hier denk ik aan: witte muren, basis kleur bank en stoelen zoals bijvoorbeeld grijs of creme, kun je makkelijk combineren met andere materialen en accesoires. Nieuwe kussenhoesjes doet een woonkamer soms net iets gezelliger lijken. Bij witte muren en bijvoorbeeld een grijse bank, kunnen erg veel kleuren accesoires.

Zelf knutselen
Het is erg makkelijker om goedkoop nieuwe kussenhoesjes te maken. Je koopt een lapje stof op de markt en naait twee vierkantjes aan elkaar. Dit kan bijna iedereen. Ook gordijnen kun je zelf maken. Verf kun je kopen als restpartijen bij een bouwmarkt. Dat scheelt je snel al zo'n 50% op de verf. Ook kun je vaak de materialen die je hebt gebruiken. Maak van je fotolijstjes net even een eigen idee door er bijvoorbeeld plaatjes op te plakken uit tijdschriften. Ben je de kleur zat van je bloempotten ook dan kun je deze een likje verf geven.

Er zijn voldoende ideeen om je intereur voor een prikkie op te knappen en zo gezellig en hip te laten blijven.
© 2008 - 2014 Nadja, gepubliceerd in Interieur (Huis en Tuin) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Met een klein budget toch opnieuw stylen"

Infoteur: Nadja
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Interieur
Schrijf mee!