InfoNu.nl > Huis en Tuin > Diversen > Hoe werkt de Batavia Maxx Heat heteluchtpistool?

Hoe werkt de Batavia Maxx Heat heteluchtpistool?

Hoe werkt de Batavia Maxx Heat heteluchtpistool? De een gebruikt de Batavia Maxx Heat voor het aansteker van de barbecue, een ander gebruikt dit elektrische heteluchtpistool om onkruid te verdelgen, en weer een ander gebruikt het om verf af te branden. De meeste mensen gebruiken het pistool voor alle drie de mogelijkheden. Bovendien kan je er zelfs de open haard mee aansteken. Het is een drie-in-een voorwerp waarbij geen vuur of gas gebruikt wordt. Met de Batavia Maxx Heat kan je om te beginnen gemakkelijk onkruid verdelgen.

Toepassingen

Batavia Maxx Heat is een multifunctioneel heteluchtpistool. Het wordt gebruikt om onkruid mee te verdelgen, zonder gebruik van gas of gif. Vooral in de zomer groeit onkruid welig, en steeds meer mensen zoeken naar milieubewuste keuzes om onkruid te verwijderen. Op de ouderwetse manier onkruid met wortel en al uit de grond trekken of scheppen, vinden veel mensen bewerkelijk. Om onkruid te verwijderen met het heteluchtpistool, hoef je niet te bukken, aangezien er gebruikgemaakt wordt van een verlengstuk met handvat. De Batavia Maxx Heat werkt op elektra en is 2000W. Hoe werkt het?

Onkruid verwijderen

Onkruid verwijderen met de Batavia Maxx Heat wordt omschreven als veilig, omdat er geen gebruik wordt gemaakt van bestrijdingsmiddelen, gas of vuur. Het heteluchtpistool biedt de optie om met 600 °C het onkruid gedurende 5 seconden te verhitten, waarna het snel afsterft. Het onkruid kan kort daarna worden weggeveegd. Het onkruid sterft af vanwege de hitte. Deze methode is geschikt voor iedereen die onkruid wil verdelgen zonder gebruik van gifstoffen.

BBQ aansteken met Batavia Maxx Heat

Ook de barbecue aansteken met de Batavia Maxx Heat is erg gemakkelijk. Er wordt geen gebruikgemaakt van vuur maar de barbecue kooltjes of aanmaakblokjes ontvlammen vanwege de hitte die het heteluchtpistool fabriceert. Ook de open haard kan in de wintermaanden met het apparaat snel en gemakkelijk worden aangestoken.

Verf afbranden met het heteluchtpistool

De derde mogelijkheid om dit apparaat te gebruiken is voor het afbranden van verflagen van bijvoorbeeld hout. Dankzij een draaibare handgreep en drie temperatuurstanden, kan de verf in alle hoeken en gaten worden weggebrand. De oude verflagen worden verhit door de hete lucht, en de verf komt dan gemakkelijker los van de ondergrond. Om oude verf- of laklagen (van bijvoorbeeld houten raamkozijnen of deuren) te verwijderen, zorgt de hitte ervoor dat de oude verflagen gemakkelijk van het hout loskomen. De verf kan dan met een plamuurmes of een metalen schraper verwijderd worden.

Productbijzonderheden

  • Het apparaat is gemaakt van duurzame materialen.
  • Gewicht: 1,6 kilo.
  • Bevat ergonomische steel (lengte van de steel om onkruid te verwijderen is circa 105 cm).
  • Multifunctioneel inzetbaar.
  • Draaibaar handvat.
  • Diverse mondstukken voor verschillende functies inzetbaar.
  • Drie instelbare temperatuurstanden: 50 °C (stand 1) - 400 °C (stand 2) - 600 °C (stand 3).
  • Er wordt geen gebruikgemaakt van vlammen, gas of bestrijdingsmiddelen.
  • Elektrisch apparaat 230-240 V~ 50 Hz.
  • Vermogen: 2000 W vermogen.
  • Luchtstroom: 500 L/min.
  • Lengte van de kabel: 1,8 meter.
  • 2 jaar garantie.

Inhoud van een Batavia Maxx Heat set

  • 1 Maxx Heat heteluchtpistool.
  • Mondstuk om onkruid te verbranden en steel.
  • Barbecue/open haard (aansteken) mondstuk.
  • Mondstukken voor het afbranden van verf (1 mondstuk voor sponningen en 1 plat mondstuk).
  • Gebruiksaanwijzing.

Hoe werkt de Batavia Maxx Heat set?

  • De set wordt geleverd als heteluchtpistool met vier verschillende mondstukken. Het pistool heeft een zogenaamd Easy Click Systeem. De mondstukken kan je er dus gemakkelijk op- en afzetten.
  • Met behulp van een lange steel en het geschikte mondstuk is het apparaat te gebruiken als milieuvriendelijke onkruidverdelger. De lucht wordt daarbij verhit tot 600°. Het onkruid wordt gedurende 5 seconden verhit. Deze werkzaamheden kan je staand uitvoeren.
  • Door gebruik te maken van verschillende temperatuurstanden, en van de verschillende mondstukken en/of steel, kunnen afzonderlijke werkzaamheden verricht worden.
  • Het handvat is 180° te draaien.

Bij aankoop van het apparaat worden alle vier de mondstukken meegeleverd. De hitte die eruit komt is zo intens dat kooltjes in de barbecue, of hout in een open haard, al snel spontaan ontbranden als het apparaat gebruikt wordt als aansteker.
Gerelateerde artikelen
Onkruid bestrijden met de elektrische onkruidverdelgerOnkruid bestrijden met de elektrische onkruidverdelgerOnkruid in de tuin of tussen de tegels van het terras ziet er ontsierend uit en is vaak moeilijk te verwijderen. Bij het…
Tips: Ecologisch onkruid verdelgen in de tuinOnkruid is voor veel tuinierders een doorn in het oog. Ze bederven menig zorgvuldig aangelegde bloembedden, voortuinen,…
Het maken van een boomspiegelHet maken van een boomspiegelEen boomspiegel is een stuk grond rondom een boom dat vrij is van gras, onkruid of bestrating. Lucht, water en voedingss…
Batavia Stad Fashion Outlet: adres, openingstijden, parkerenBatavia Stad Fashion Outlet in Lelystad is de oudste kledingoutlet in Nederland. Met de verkoop van meer dan 250 merken…
Onkruid verwijderen kan op verschillende manierenOnkruid verwijderen kan op verschillende manierenIn de zomermaanden ben je vaak veel tijd kwijt aan het bestrijden van onkruid in de tuin. Om te beginnen met de oprit en…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Loup Vert / Flickr
  • http://www.bol.com/nl/p/batavia-maxx-heat-3-in-1-onkruidverdelger-heteluchtpistool-bbq-aansteker-2000-watt/9200000045287525/

Reageer op het artikel "Hoe werkt de Batavia Maxx Heat heteluchtpistool?"

Reactie

Vansummeren Theo, 17-08-2016 10:32 #1
Hoe kan het toestel blijvend ingeschakeld worden als er met verlengsteel wordt gewerkt? (je kunt toch niet continu op de i/o knop blijven drukken…)

Infoteur: Kisses
Laatste update: 29-08-2016
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!