InfoNu.nl > Huis en Tuin > Creatief > Etagères ter decoratie

Etagères ter decoratie

Etagères ter decoratie Een etagère staat gezellig op tafel wanneer je bezoek hebt of een feestje geeft, maar de rest van de tijd is dat ding in veel huishoudens een sta in de weg. Wat kan je nog meer met een etagère en waar laat je hem wanneer je geen hapjes te serveren hebt? Creatieve aankledingen van etagères ter decoratie.
Etagères zijn groot. Ze nemen in de kast heel veel ruimte in beslag. Je kan ze ook na ieder gebruik uit elkaar halen met als gevolg dat je vroeg of laat een onderdeeltje kwijt raakt. Hoe kan je een etagère decoratief neerzetten of gewoon praktisch gebruiken zonder dat er een verjaardag of ander feestje aan de gang is?

Etagère praktisch gebruiken

Etagère als fruitschaal

Voor mensen die veel fruit in huis hebben is een etagère een mooie fruitschaal. Kleed hem aan met op iedere etage een variatie aan fruit en het is een blikvanger in je keuken.

Hapjes etagère

’s Avonds gezellig borrelen wordt extra gezellig met een etagère op de salontafel die gevuld is met kaasjes, stukjes worst, toastjes en andere lekkere knabbels. Bijkomend voordeel is dat je maar één keer moet lopen om alles op tafel te zetten.

Ontbijt etagère

’s Morgens of ’s middags uitgebreid eten met lekkere broodjes en gekookte eitjes? Leg ze op de etagère en de tafel ziet er gelijk feestelijk uit.

Barbecue etagère

Dit is ook vooral praktisch omdat je dit wat loopjes bespaard. Zet de bakjes saus op de etagère evenals de gesneden stokbrood of het fruit wat je bij de barbecue nuttigt. In één keer alles op tafel.

Natuurlijk zijn er nog meer praktische toepassingen te verzinnen. Je zou er bijvoorbeeld je verzameling op kunnen zetten (zie bijgaande foto). Dan heb je gelijk weer het overzicht.

Seizoen etagère

Je kan de etagère ook aankleden met seizoen prullaria zodat je ieder seizoen iets anders op je kast hebt staan.

Lente etagère

Kleed je etagère aan met veel pasteltinten zoals lila, lichtgroen en geeltinten. Denk aan eitjes, veertjes, strootjes, vogeltjes, nestjes, beeldjes van lammetjes en voorjaarsbloemen zoals tulpen en narcissen.

Zomer etagère

Dit is het seizoen waarin je meerdere kanten op kan. Denk eens aan een strandthema met schelpen, zand, zeesterren, minisouvenirs zoals een vuurtorentje, kapiteinbeeldje, roer, reddingsboei of visnet. Versier hem met je vakantiesouvenirs. Wedden dat je extra lang geniet van je vakantie. Denk hierbij vooral ook aan de stenen, schelpen en takjes die je kinderen hebben verzameld. Even schoonmaken en als blikvanger op de etagère. Het is een leuk gezicht en je kind is trots omdat zijn verzameling nog een tijdje in de woonkamer blijft staan. Maak er een bloemen etagère van. Met veel potjes, kralen en andere dingetjes heb je maar een paar bloemen nodig om er een fraai geheel van te maken.

Herfst etagère

Versier je etagère nu met eikeltjes, beukennootjes, bladeren (echt of van stof of plastic), dennenappels, kaarsen in aardetinten en nep paddenstoelen. Rond Halloween zou je kunnen denken aan kalebassen, spookjes en heksen.

Winter etagères

Wanneer je een oude etagère over hebt is het leuk deze op de tuintafel te zetten gevuld met vetbollen, pindakettingen, aren met tarwe en andere dingen die vogels lekker vinden. Wedden dat de vogeltjes je na korte tijd elke dag weten te vinden? Verder is dit het seizoen van de kerst en dat is het moment om de etagère te vullen met kerstballen, engelenhaar en led-lichtsnoertjes.

Er valt natuurlijk nog veel meer te verzinnen maar ik hoop dat deze suggesties je op een idee hebben gebracht.
Gerelateerde artikelen
Een High Tea is een leuke manier om gasten te ontvangenEen High Tea is een leuke manier om gasten te ontvangenEen High Tea is een Engels gebruik en heeft dan ook een Engelse naam. Een “High Tea” betekent gewoon een uitgebreid of r…
Een High Tea organiserenEen High Tea organiserenWil je eens wat leuks organiseren voor familie, vrienden of collega's, organiseer dan een High Tea. Een High Tea is over…
Pasen, organiseer een gezellige Paas High TeaPasen, organiseer een gezellige Paas High TeaPasen is een prima gelegenheid om gezellig met het gezin of de familie te brunchen. In plaats van een paasbrunch kan er…
Gezellige hapjes voor de borrelGezellige hapjes voor de borrelZo’n typisch Nederlandse uitspraak “gezellige hapjes” … maar we weten allemaal waar het over gaat als we het hierover he…
Geniet van je paasontbijtGeniet van je paasontbijtPasen is het enige feest in Nederland waarbij het ontbijt of de brunch de belangrijkste maaltijd is. De dag wordt rustig…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Etagères ter decoratie"

Infoteur: Katinka900
Laatste update: 19-10-2016
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Creatief
Schrijf mee!