InfoNu.nl > Huis en Tuin > Creatief > Wenskaarten maken

Wenskaarten maken

Een wenskaart is wanneer je iets duidelijk wilt maken dat je je een andere persoon graag ziet, om die geluk te wensen met zijn of haar verjaardag, geboorte, nieuwe job of op speciale feestdagen zoals kerstmis, valentijn en moeder/vaderdag. Maar om iemand echt te verassen is het toch mooier en persoonlijker om zelf een wenskaart te maken om de andere persoon te verrassen.

Wenskaarten

Het is altijd fijn om een kaart te maken voor je vrienden of je geliefdes. Het is ook veel persoonlijker en verrassender als je er zelf werk in steekt om een speciaal gemaakte te maken en te overhandigen aan de persoon die je wil verrassen. Dit kan voor een verjaardag zijn, valentijn, kerstmis of gewoon zomaar omdat je je geliefde wilt tonen dat je hem of haar graag ziet.

Wenskaarten maken

Wat heb je nodig:
  • Papier of karton om je wenskaart van te maken en een envelop voor deze in te kunnen steken.
  • Kleurmateriaal zoals markeerstiften, (kleur)potloden, stiften.
  • Lijm en/of stickers
  • Stempels, foto's en vele andere mogelijke versieringen om de kaart op te vrolijken zoals bijvoorbeeld glitters, strikjes, enz.

kaart maken:
  1. Verzamel de dingen die je nodig hebt om de kaart te maken.
  2. Neem een stukje papier of een goed kwaliteit karton (A4 formaat) en vouw het blad of karton in twee zodat je een rechthoekige kaart verkrijgt.
  3. Bedenk een thema waarin je de kaart wilt versieren, zo kan je je kaart bijvoorbeeld meer betekenis geven door een hobby, beroep of iets te gebruiken wat gemeen heeft met de persoon aan wie je de kaart wilt geven.
  4. Breng de kaart tot leven door het in te kleuren, stickers te gebruiken en de andere atributen die je wilt gebruiken te plaatsen om de kaart op te vrolijken.
  5. Wanneer de kaart klaar is kan je beginnen met schrijven. Je kan gedichten gebruiken van internet over verschillende speciale dagen als verjaardags-, valentijn-, kerstgedichten.

Tips voor het maken van een wenskaart

  • Je kan gebruik maken van gekleurd papier, hierdoor hoef je minder in te kleuren en toont ook mooier.
  • Wees zo creatief en origineel mogelijk, wanneer bijvoorbeeld de persoon aan wie je de kaart wilt geven houdt van vissen kan je een vissershaakje met daarin een nepvis aan hangen, dit is grappig en origineel.
  • Je kan ook gebruik maken van foto's om je wenskaart te versieren of zelfs een foto afprinten dat dit de wenskaart zelf is.
  • Wanneer je de kaart wil gebruiken bij valentijn of je geliefde te verrassen kan je parfum erop spuiten om het lekker te doen ruiken.
  • Wanneer je zelf niet zo mooi kan schrijven kan je je tekst ook op computer typen en je tekst een speciale kleur en vorm eraan geven.
© 2011 - 2017 Krisdeprest, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kerstwensen 2016, originele kerstwensen voor een kerstkaartKerstwensen 2016, originele kerstwensen voor een kerstkaartWereldwijd worden er in heel veel landen in de weken voor kerst, traditioneel de kerstkaarten verstuurd. Een kerstkaart…
Kerstkaart of verjaardagskaart zelf maken of laten drukken?Kerstkaart of verjaardagskaart zelf maken of laten drukken?Zelf kaarten maken is leuk. Bijvoorbeeld kerstkaarten met foto’s erop is persoonlijk en handig om meerdere redenen. Het…
Wat te doen met oude wens, kerst- of postkaarten?Wat te doen met oude wens, kerst- of postkaarten?Met oude wens-, kerst- of postkaarten kan je heel wat doen! Gooi ze dus niet weg maar hergebruik ze, helemaal of in stuk…
Valentijnsdag. Zelf een valentijnskaart makenValentijnsdag. Zelf een valentijnskaart makenVerliefd, verloofd, getrouwd... Valentijnsdag is de dag waarop je elkaar laat merken dat je van elkaar houdt. Op Valenti…
Valentijnsdag volgens deskundigenValentijnsdag wordt zeer verschillend ervaren: de een vind het grote, commerciële onzin, overgewaaid uit Amerika. De and…

Reageer op het artikel "Wenskaarten maken"

Infoteur: Krisdeprest
Gepubliceerd: 06-08-2011
Rubriek: Huis en Tuin
Subrubriek: Creatief
Schrijf mee!